Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

Opublikowany

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.

Tabela 1.PNG

W I półroczu zwiększyliśmy zysk operacyjny o 9%, co świadczy o tym, że potrafimy działać efektywnie w wielu segmentach rynku ubezpieczeniowego i finansowego. Ten wynik wypracowały spółki Avivy w Polsce, BZ WBK-Aviva, Expander i Aviva na Litwie.

Mimo spadków na rynku ubezpieczeń na życie (7% niższa składka po I kwartale 2018), Aviva i BZ WBK-Aviva TUnŻ zwiększyły łączny przypis brutto o 36 mln zł, do 1 052 mln zł. Pozostajemy kluczowym graczem na tym rynku, z pozycją na podium, głównie dzięki ubezpieczeniom indywidualnym i grupowym o charakterze ochronnym. Wartość nowego biznesu wyniosła 123 mln zł i była niższa o 10%, głównie z powodu niższej sprzedaży ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym, do czego przyczynia się podatek od aktywów. Jednak  w wybranych segmentach udało się uzyskać wzrost  wartości nowego biznesu, np. dla ubezpieczeń kredytów gotówkowych dystrybuowanych poprzez naszą spółkę z Bankiem Zachodnim WBK dzięki odświeżeniu oferty produktowej w tym zakresie.

Przygotowujemy się do udziału w programie Pracowniczych Planów Kapitałowych, oczekując na dalsze prace legislacyjne.

W ubezpieczeniach majątkowych zwiększyliśmy składkę z ubezpieczeń dla firm do rekordowego dla nas poziomu. W czerwcu 2018 r. jej poziom był dwukrotnie wyższy niż w poprzedzających miesiącach tego roku, co jest efektem większej otwartości na tę kategorię ryzyk, a także wprowadzenia ubezpieczenia OC dla firm. Zarazem spadła składka z polis komunikacyjnych, co wynika z bardziej selektywnego podejścia do ich sprzedaży, a także koncentracji na kanale direct. Mamy znakomity na tle branży – nie tylko w Polsce – wskaźnik COR, na poziomie 89% (liczony razem dla Avivy i BZ WBK-Aviva). Stawiamy na sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych i podróżnych.

Rozwijamy narzędzia cyfrowe wspierające komunikację, sprzedaż i obsługę klientów, w tym likwidację szkód. Wśród nich najważniejszy jest serwis online MojaAviva, który daje klientom możliwość zarządzania posiadanymi polisami, szybkiego odnawienia ubezpieczeń, zakupu nowych produktów z korzystnymi rabatami, a także skorzystania z ofert partnerów zewnętrznych. W Polsce skorzystało już z niego prawie 200 tys. klientów Avivy.

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.

Stawiamy na sprawną obsługę i pewność wypłaty, bo to decyduje o stosunku klientów do marki, i do ubezpieczeń w ogóle. Nasze proklienckie nastawienie potwierdza sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2017 rok, gdzie wśród ubezpieczycieli na życie najmniej reklamacji w stosunku do udziału w rynku ma Aviva, a wśród ubezpieczycieli majątkowych – BZ WBK-Aviva.

Wypłaty z polis życiowych w większości przypadków realizujemy w ciągu kilku dni. Około 40% szkód mieszkaniowych likwidujemy po telefonicznym zgłoszeniu. Dajemy też klientom możliwość zlecenia remontu w mieszkaniu zamiast wypłaty pieniędzy. Po stłuczce lub wypadku klienci mogą przesłać zdjęcia i inne dokumenty wprost do likwidatora poprzez bezpośredni link przesyłany SMS-em.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce 

Tabela 2.PNG

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.