Komunia 2018: pieniądze na przyszłość dziecka zamiast kolejnego prezentu

Komunia 2018: pieniądze na przyszłość dziecka zamiast kolejnego prezentu

Komunia 2018: pieniądze na przyszłość dziecka zamiast kolejnego prezentu

Opublikowany

Prawie co dziesiąty Polak ma problem z wyborem prezentu komunijnego – nie wie, co dać i za ile. 39% z nas daje gotówkę, a 20% upominek rzeczowy – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Rośnie otwartość na upominki finansowe. 2 na 3 badanych uważa, że wpłata pieniędzy na przyszłość dziecka – na przykład na edukację – to lepszy pomysł niż kupno kolejnego prezentu.

Wielu z nas ma trudność w wyborze upominku komunijnego lub urodzinowego dla dziecka w rodzinie, więc daje pieniądze w przysłowiowej kopercie, pozostawiając decyzję o ich wykorzystaniu rodzicom lub samym dzieciom. Może to być efektem przesytu prezentami, a także braku akceptacji dla przesadnie drogich upominków komunijnych. Co dziesiąty ankietowany deklaruje, że zamiast kupowania upominku przekazałoby pieniądze na przyszłość dziecka, zwłaszcza na edukację. Zarazem 66% twierdzi, że to lepszy pomysł niż kolejny prezent. Społeczna akceptacja dla takich przyszłościowych prezentów dla dzieci będzie rosła i coraz częściej na komunię, urodziny czy dzień dziecka rodzina będzie zakładać odpowiednie ubezpieczenie lub fundusz. Ważna jest też forma przekazania takiego upominku, aby był on atrakcyjny dla dziecka.

Bogusława Szyszka-Orłowska, dyrektor działu rozwoju ubezpieczeń indywidualnych, Aviva

Prezenty komunijne – radość dzieci, kłopot dorosłych

Prezenty komunijne silnie oddziałują na wyobraźnię dzieci. Dorośli na tę sprawę patrzą nieco rozsądniej, lecz dziecięce oczekiwania sprawiają, że wybór idealnego upominku jest trudny.

Jak pokazuje najnowsze badanie Avivy – dla 8% Polaków poszukiwanie prezentu komunijnego to nowy problem na głowie, ponieważ nie wiedzą, co dać i za ile. Upominki rzeczowe ciężko wybrać, dlatego preferuje je tylko 1 na 5 badanych (20%), a dwa razy więcej Polaków woli postawić na łatwiejsze rozwiązanie, czyli gotówkę (39% wskazań). 9% Polaków uważa, że nie powinno dawać się drogich prezentów, a jedynie symboliczny upominek, np. książkę lub słodycze.

Niech pieniądze pracują na przyszłość dziecka

Wybierając prezenty dla dzieci, Polacy coraz częściej myślą o ich przyszłości. 11% ankietowanych odpowiedziało, że woli wpłacić pieniądze np. na przyszłą edukację dziecka niż kupić kolejny prezent. Zapytani wprost, czy to dobry pomysł, aby zamiast prezentu na komunię dawać upominek finansowy, aż 2/3 odpowiedziało pozytywnie.

Metodologia badania:

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zrealizowano metodą wspomaganych komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI) na próbie 908 respondentów w dniach 9-13 kwietnia 2018 roku.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.