Prawie co dziesiąty Polak ma problem z wyborem prezentu komunijnego – nie wie, co dać i za ile. 39% z nas daje gotówkę, a 20% upominek rzeczowy – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Rośnie otwartość na upominki finansowe. 2 na 3 badanych uważa, że wpłata pieniędzy na przyszłość dziecka – na przykład na edukację – to lepszy pomysł niż kupno kolejnego prezentu.
Wielu z nas ma trudność w wyborze upominku komunijnego lub urodzinowego dla dziecka w rodzinie, więc daje pieniądze w przysłowiowej kopercie, pozostawiając decyzję o ich wykorzystaniu rodzicom lub samym dzieciom. Może to być efektem przesytu prezentami, a także braku akceptacji dla przesadnie drogich upominków komunijnych. Co dziesiąty ankietowany deklaruje, że zamiast kupowania upominku przekazałoby pieniądze na przyszłość dziecka, zwłaszcza na edukację. Zarazem 66% twierdzi, że to lepszy pomysł niż kolejny prezent. Społeczna akceptacja dla takich przyszłościowych prezentów dla dzieci będzie rosła i coraz częściej na komunię, urodziny czy dzień dziecka rodzina będzie zakładać odpowiednie ubezpieczenie lub fundusz. Ważna jest też forma przekazania takiego upominku, aby był on atrakcyjny dla dziecka.
Bogusława Szyszka-Orłowska, dyrektor działu rozwoju ubezpieczeń indywidualnych, Aviva
Prezenty komunijne – radość dzieci, kłopot dorosłych
Jak pokazuje najnowsze badanie Avivy – dla 8% Polaków poszukiwanie prezentu komunijnego to nowy problem na głowie, ponieważ nie wiedzą, co dać i za ile. Upominki rzeczowe ciężko wybrać, dlatego preferuje je tylko 1 na 5 badanych (20%), a dwa razy więcej Polaków woli postawić na łatwiejsze rozwiązanie, czyli gotówkę (39% wskazań). 9% Polaków uważa, że nie powinno dawać się drogich prezentów, a jedynie symboliczny upominek, np. książkę lub słodycze.
Niech pieniądze pracują na przyszłość dziecka
Metodologia badania:
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zrealizowano metodą wspomaganych komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI) na próbie 908 respondentów w dniach 9-13 kwietnia 2018 roku.