Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

Opublikowany

Aviva. Społeczna z natury. Raport społeczny za 2017.

Obrazek 1.JPG

Mocny, 6% wzrost zysku operacyjnego to najlepsza synteza wyników naszej grupy obejmującej też BZ WBK-Aviva, Expandera i Avivę na Litwie. Mamy najlepszy wskaźnik zespolony (COR) w całej grupie Aviva i nowe pomysły na dalszy rozwój. Po raz pierwszy publikujemy raport społeczny – Aviva. Społeczna z natury – dostępny na aviva.pl.

Najważniejszy dla nas rynek ubezpieczeń na życie w zeszłym roku rozwijał się wolno (wzrost składki brutto o 2,7% po III kwartałach). Biorąc pod uwagę dobrą koniunkturę w gospodarce można więc mówić o stagnacji. W tych warunkach utrzymaliśmy pozycję na podium pod względem składki, szukając nowych źródeł wzrostu.

Wartość nowego biznesu wyniosła 276 mln zł, a składki brutto blisko 1,9 mld zł. Największy udział miała w niej sprzedaż ubezpieczenia Nowa Perspektywa. Dobrze też radziliśmy sobie w ubezpieczeniach grupowych. Nasza spółka z Bankiem Zachodnim WBK zwiększyła wartość nowego biznesu dzięki sukcesom w sprzedaży ubezpieczeń kredytów gotówkowych oraz Onkopolisy.

Nowym źródłem wzrostu jest ubezpieczenie z myślą o przyszłości dzieci, juniorGO, które zostało dobrze przyjęte przez klientów. Wprowadziliśmy pierwszą polisę życiową dostępną całkowicie online, Smart Life. Przeprowadziliśmy udaną kampanię społeczną i promocyjną „Wiem, czym oddycham”, która wyróżniła naszą markę, zwiększyła świadomość w zakresie szkodliwości smogu, a także skierowała uwagę na ubezpieczenia Poważne Zachorowanie, dołączane do polis na życie.

Kolejnym źródłem mogą być oszczędności emerytalne. Przygotowujemy się do udziału w programie Pracowniczych Planów Kapitałowych i chcemy nadal oferować plany indywidualne IKZE i IKE.

Mamy dużo lepsze wyniki w ubezpieczeniach majątkowych. Podobnie jak na całym rynku, poprawie uległ wskaźnik szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Lepiej zarządzaliśmy strukturą portfela i sprzedażą. O 13% zwiększyliśmy sprzedaż w kanale direct, który oferuje przez telefon i internet zarówno polisy komunikacyjne, jak również – z coraz większym sukcesem –mieszkaniowe. Po uproszczeniu mamy jedno ubezpieczenie mieszkaniowe Twój Dom zamiast trzech. Wprowadziliśmy polisę rowerową online. Źródło wzrostu widzimy też w ubezpieczeniach gospodarczych, zwłaszcza w polisach OC dla firm, więc przygotowujemy ofertę w tym zakresie.

Poprawiliśmy o 2,3 punkta procentowego wskaźnik zespolony (COR), do poziomu 86,7%, licząc łącznie Avivę i BZ WBK-Aviva. W 2017 nasz COR w 2017 r. był najlepszy spośród wszystkich rynków Avivy. Kilkakrotnie poprawiliśmy wynik techniczny i finansowy.

Upraszczamy ofertę i język, a także wprowadzamy rozwiązania cyfrowe. Najnowszym przykładem jest oferta naszego TFI – prosty serwis do inwestowania online Aviva24.pl. Rozwijamy MojąAvivę dla klientów oraz narzędzie sprzedażowe (tzw. sales cloud) dla agentów.

MojaAviva to serwis online, który daje klientom możliwość zarządzania posiadanymi polisami, odnowienia ubezpieczeń, zakupu nowych produktów z korzystnymi rabatami, a także skorzystania z ofert partnerów zewnętrznych. Na koniec 2017 r. korzystało z niego blisko 120 tys. osób, ale to dopiero początek rozwoju tej usługi i naszych ambicji.

Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu naszych agentów już 90% wniosków o indywidualne ubezpieczenia na życie otrzymujemy elektronicznie, a ponad połowę akceptujemy w ramach automatycznej oceny ryzyka. Ten rok ma być ostatnim, w którym stosujemy formularze papierowe. Od grudnia pracuje z nami pierwszy robot, który przyspiesza żmudne procesy operacyjne.

Jesteśmy największym ubezpieczycielem jeśli chodzi o bancsassurance w Polsce. Pozycję tę zawdzięczamy rozwojowi BZ WBK-Aviva przez minione 10 lat, a także współpracy z innymi bankami – obecnie z ING Bankiem Śląskim i Eurobankiem.

W 2017 r. Aviva wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 283 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 217 mln zł. Średni czas od zgłoszenia do wypłaty z polis życiowych to 9 dni, ale na przykład w ramach opcji urodzenie dziecka i śmierć rodzica klient otrzymuje świadczenie na konto w dniu telefonicznego zgłoszenia.

Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce 

Obrazek 2.JPG

Aviva. Społeczna z natury – raport społeczny za 2017 rok

Aviva opublikowała swój pierwszy raport społeczny, zatytułowany „Aviva. Społeczna z natury”. Raport pokazuje, jak Aviva rozumie społeczny charakter ubezpieczeń i co konkretnie robi, aby kształtować relacje z otoczeniem w sposób społecznie odpowiedzialny. Przyjazna dla odbiorców i środowiska publikacja jest dostępna tylko w wersji elektronicznej na stronie www.

Dział Pomagamy ludziom pokazuje, w jakie akcje społeczne angażuje się Aviva i jak odpowiada na potrzeby lokalnych społeczości. Flagowym przykładem jest konkurs Fundacji Aviva „To dla mnie ważne”, dzięki któremu w minionych latach ponad 50 lokalnych inicjatyw społecznych na rzecz dzieci otrzymało wsparcie finansowe.

Zakładka Jesteśmy fair w biznesie obejmuje dobre praktyki, których przestrzega Aviva, jej pracownicy i agenci ubezpieczeniowi. Pokazuje też, co Aviva robi, aby tworzyć przyjazne środowisko pracy, jak kształtuje relacje z kontrahentami i jakie inicjatywy podejmuje, aby uprościć sposób funkcjonowania.  

Dbamy o planetę to informacje o tym, jak Aviva zwiększa świadomość ekologiczną pracowników – i społeczeństwa – oraz co robi, aby ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Ekologiczna siedziba, transport publiczny, mniej wydruków, sprzątanie Puszczy Kampinoskiej – to konkretne przykłady. Najwięcej uwagi poświęcamy akcji edukacyjnej „Wiem, czym oddycham”, dzięki której w Polsce przybyło 300 czujników jakości powietrza i zwiększyła się świadomość o szkodliwości smogu.

Kolejna część raportu Dla kogo działamy przedstawia odpowiedzialne podejście Avivy do klientów, agentów ubezpieczeniowych, pracowników, a także wkład w rozwój gospodarczy Polski.  

Raport uzupełniają dwie animacje – Liczby mówią o nas i Docenili nas.

Raport jest dostępny na stronie również w formie dokumentu pdf.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Rosja rządzi się swoimi prawami. Na Mundial zabierz szalik i… ubezpieczenie!

temu

Kilkadziesiąt tysięcy polskich kibiców wybiera się do Rosji na zbliżające się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Do walizek spakują bilety, biało-czerwone stroje, szaliki i paszporty. Powinni pomyśleć również o ubezpieczeniowym zestawie kibica, dzięki któremu z Mundialu wrócą tylko z wrażeniami sportowymi, a nie z nowymi troskami. Bo karta EKUZ w Rosji nie obowiązuje.

Zmiany w życiu? Spraw, by ubezpieczenie na życie dotrzymywało im kroku

Ślub, narodziny dziecka, kupno mieszkania, zmiana pracy, założenie własnego biznesu to przełomowe momenty w życiu. Zmieniają sposób myślenia o przyszłości. Odpowiedzią na rosnącą potrzebę bezpieczeństwa i przewidywalności może być ubezpieczenie na życie. Tylko jak je wybrać, by nie zostało w tyle za dynamicznie zmieniającym się życiem? Aviva podpowiada, jak dobrać polisę, by zapewniała odpowiednią ochronę dla nas i najbliższych.