Co trzeci Polak szuka alternatywy dla lokat bankowych 

Co trzeci Polak szuka alternatywy dla lokat bankowych 

Co trzeci Polak szuka alternatywy dla lokat bankowych 

Opublikowany

Polacy są coraz bardziej świadomi, że niskie oprocentowanie depozytów bankowych zostanie z nimi na dłużej. Aż 46% uważa, że w ciągu najbliższych 5 lat przeciętne odsetki od lokat utrzymają się na poziomie ok. 1% rocznie lub spadną – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Avivy. Co trzecia osoba zamierza więc szukać innej formy lokowania swoich oszczędności. Część z nich patrzy w stronę funduszy inwestycyjnych, jednak dostępna oferta jest zbyt skomplikowana. Aviva usunęła najważniejsze bariery – uprościła język i ofertę oraz przygotowała łatwy w obsłudze serwis do inwestowania online Aviva24.pl.

Polacy wciąż oswajają się z nietypową dla nich sytuacją niskiej inflacji i symbolicznych wręcz odsetek od depozytów w bankach. Im dłużej trwa taki stan, tym więcej z nas uznaje go za trwały i zastanawia się nad lokowaniem swoich oszczędności. Jedna czwarta respondentów w naszym badaniu zadeklarowała, że i tak pozostawi pieniądze w banku, ale 35% będzie szukać innej formy lokowania środków. Należałoby oczekiwać, że będą rozglądać się za alternatywami o niskim poziomie ryzyka. Paradoksalnie jednak 50% wskazało mieszkanie, dom lub działkę jako swój pomysł inwestycyjny, co wynika zapewne z tyleż powszechnego co fałszywego przekonania, że „na nieruchomościach nie można stracić”. Najbardziej interesującą dla nas grupą jest 17% „lokatowców” interesujących się funduszami o niskim poziomie ryzyka. Jest ich nieco więcej niż rozważających przeniesienie pieniędzy z depozytów na obligacje skarbowe.

Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI

  Dotychczasowa oferta – zbyt dużo barier 

Aviva przyjrzała się krytycznie temu, jak wygląda propozycja branży TFI dla klientów oszczędzających na lokatach bankowych. Uznaliśmy, że takich klientów odstraszają bariery: trudny język, skomplikowana i rozbudowana oferta, konieczność rozumienia wielu pojęć, problemy z komunikowaniem poziomu ryzyka.

Te wnioski zweryfikowaliśmy podczas badań użyteczności z klientami, które przeprowadziło studio EDISONDA. Niektóre nasze hipotezy potwierdziły się, inne nie. Zyskaliśmy dodatkowe sugestie. Postanowiliśmy radykalnie uprościć język, skrócić ofertę do 5 funduszy, klarownie mówić o poziomie ryzyka
i oczekiwanych zyskach, zbudować przyjazny serwis www. Do współpracy zaprosiliśmy też ekspertów Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Efektem jest serwis Aviva24.pl.

Marek Przybylski

Aviva24.pl – inwestowanie ma się rozumieć

Aviva24.pl to pierwszy na polskim rynku tak prosty i dostępny serwis do inwestowania online. Jego atutem jest przyjazny i maksymalnie uproszczony język. Dzięki temu zdobycie podstawowej wiedzy na temat inwestowania w fundusze i podjęcie świadomej decyzji jest dużo prostsze.

Do dyspozycji klientów jest 5 funduszy Aviva Investors o różnym stopniu ryzyka i poziomie potencjalnych zysków. Minimalna wysokość pierwszej wpłaty wynosi 100 zł. Serwis Aviva24.pl zawiera przystępne materiały edukacyjne. Klienci mogą korzystać ze wsparcia konsultantów, dostępnego codziennie od 9 do 23 telefonicznie, poprzez czat lub mailowo.

Klienci cenią sobie wybór funduszu spośród krótkiej listy propozycji. Potrzebują też pomocy w poprawnym rozumieniu, co oznacza „niski” lub „wysoki” poziom ryzyka. Jasno pokazujemy więc, ile dany fundusz zarabiał i tracił w określonych przedziałach czasowych w swojej dotychczasowej historii. Stawiamy na komunikację i transakcje online, bo najwięcej zapytanych w naszym badaniu – 39% – chce wszystko sprawdzić i załatwić przez internet.

Marek Przybylski

Zainwestuj i wygraj hybrydę

Start serwisu jest wspierany loterią, w której do wygrania jest 5 samochodów hybrydowych Toyota C-HR oraz 50 iPhonów X. Wystarczy zainwestować 1000 zł poprzez Aviva24.pl i zarejestrować udział w loterii. Każde wpłacone 1000 zł to jeden los. Loteria trwa od 26 lutego do 1 czerwca br.

Kampania reklamowa – Tłumacz Języka Finansowego

Koncepcję strategiczną serwisu Aviva24.pl opracowała wewnętrznie Aviva, za koncepcję kreatywną odpowiada Young&Rubicam. Oferta jest wspierana kampanią reklamową w telewizji i internecie. Spoty reklamowe z charakterystyczną postacią Tłumacza Języka Finansowego przygotował dom produkcyjny Papaya Films, a zakup mediów zrealizował Blue449. Wsparcie w zakresie PR zapewnia agencja ZOOM bsc

Metodologia badania: Badanie „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zrealizowano metodą wspomaganych komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI) na próbie 909 respondentów w dniach 12-18 lutego 2018 roku.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.