Fundusze akcyjne górą

09.07.2003

Fundusze akcyjne górą

Opublikowany

Ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe ze znacznym udziałem  akcji - Fundusz Dynamiczny i CU Fundusz Akcji - przyniosły największe zyski w ostatnim roku i półroczu posiadaczom polis na życie z funduszem inwestycyjnym CU. Szczególnie spektakularny jest ponad 27-proc. wzrost wartości jednostki Funduszu Dynamicznego, osiągnięty przy niespełna 13-proc. wzroście indeksu WIG.

Ostatnie 12 miesięcy było udanym okresem dla akcji notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki funduszy agresywnych CU Życie.


Długoterminowa obserwacja rynków finansowych w krajach rozwiniętych pokazuje, że w długim horyzoncie czasowym akcje są bardziej zyskowną inwestycją niż obligacje. Mimo dużych zmienności stóp zwrotu z akcji w poszczególnych latach, w długim terminie ponoszenie większego ryzyka, z jakim wiąże się inwestowanie w akcje, jest wynagrodzone wyższą premią za ryzyko.
Ostatnie kilka lat na polskim rynku kapitałowym charakteryzowało się praktycznie pewnymi, wysokimi zyskami z obligacji, przy bardzo dużej zmienności i niskich zyskach na rynku akcji. Jednak pierwsza połowa 2003  r., jak również perspektywy na przyszłość, pozwalają sądzić, że akcje mogą być atrakcyjnym uzupełnieniem obecnie niżej rentownych obligacji. To dobry prognostyk co do rentowności złożonych portfeli inwestycyjnych, takich jak fundusze ubezpieczeniowe CU Życie.
Dobre wyniki portfeli agresywnych wynikają w części z wysokiego zaangażowania w akcje, ale przede wszystkim z właściwego doboru spółek do portfeli inwestycyjnych. Kluczowe znaczenie w tym okresie miało wyselekcjonowanie odpowiednich firm. Spośród 64 spółek o kapitalizacji ponad 100 milionów zł, notowanych na warszawskiej giełdzie, 9 przyniosło w tym okresie co najmniej 10-proc. stratę, a 18 ponad 50-proc. zysk. Specjaliści z CU, opierając się na analizie fundamentalnej spółek, zdecydowali o zainwestowaniu znaczącej części portfela w spółki z drugiej grupy.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.