Aktywa zarządzane przez podmioty tworzące grupę CU Polska wzrosły w 2004 r. o 29 proc., przekraczając 27,5 mld zł. Nastąpił wzrost efektywności sieci sprzedaży - zwiększyły się składki i wpłaty do funduszy. Na uwagę zasługuje konsekwentne zarządzanie kosztami (m. in. obniżenie kosztów najmu po przeniesieniu centrali do nowej siedziby. Rok 2004 to zyskowna działalność i bezpieczna pozycja kapitałowa spółek grupy, a także rekordowy zysk CU Życie. Grupa CU Polska zainteresowana jest uczestnictwem w zreformowanym systemie ubezpieczeń zdrowotnych.
Commercial Union Polska - Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA
Te liczby zasługują na szczególną uwagę mediów i analityków, gdyż pokazują w sposób najbardziej namacalny istotę działalności towarzystw ubezpieczeń na życie i sens pracy na rzecz zwiększania świadomości ubezpieczeniowej. CU Życie zwiększyło składkę przypisaną brutto o 4,3 proc. w stosunku do 2003 r., głównie dzięki większej sprzedaży ubezpieczeń ze składką jednorazową. Towarzystwo utrzymuje pozycję lidera rynku ubezpieczeń indywidualnych i z funduszem kapitałowym, zajmując jednocześnie trzecie miejsce na rynku grupowym. Mniejszą liczbę przedwczesnych wypłat wartości polis wiążemy z poprawą sytuacji gospodarczej. Na bardzo dobrą zyskowność Towarzystwa złożyło się również obniżenie kosztów administracyjnych o 3,5 proc. oraz znakomite dochody z inwestycji. W 2004 r. Towarzystwo osiągnęło rekordowy zysk netto w swojej dwunastoletniej historii: 377 mln zł wobec 356 mln w roku 2003. Stabilna i zyskowna działalność oraz konsekwentne utrzymywanie wskaźników bezpieczeństwa na poziomie przekraczającym wymogi prawa ubezpieczeniowego to dobra wiadomość dla naszych klientów, agentów i akcjonariuszy.
Zbigniew Andrzejewski, prezes grupy CU Polska i CU Życie
Commercial Union - Powszechne Towarzystwo Emerytalne BPH CU WBK SA
Ustabilizowaliśmy udział w rynku i pozyskaliśmy 94 tys. nowych członków funduszu. Najwyższy na rynku procent rachunków ze składką w CU OFE (96,6 proc.) najlepiej świadczy o jakości obsługi klientów. O wysokiej efektywności tworzenia kapitału emerytalnego świadczy najwyższa średnia wartość rachunku w CU OFE. Na uwagę zasługuje też niski profil ryzyka inwestycyjnego funduszu oraz wypracowanie przez CU OFE najwyższej stopy zwrotu wśród funduszy emerytalnych w IV kwartale 2004 r.
Piotr Szczepiórkowski, prezes CU PTE
Commercial Union Polska - Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA
Mimo osłabienia tempa rozwoju całego rynku TFI zwiększyliśmy nasz udział do 2,6 proc., a niedawno aktywa naszych funduszy przekroczyły miliard złotych. Na uwagę zasługuje rozszerzenie oferty funduszy inwestycyjnych w minionym roku z czterech do sześciu oraz osiągnięcie ponadczterokrotnie lepszego wyniku netto.
Marek Przybylski, prezes CU TFI
Commercial Union Polska - Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Wzrost składki zawdzięczamy rozwojowi obu naszych głównych linii biznesu, czyli ubezpieczeń dla przedsiębiorstw oraz dla klientów indywidualnych. Pomyślnie realizujemy strategię polegającą na zwiększeniu udziału w naszym portfelu ubezpieczeń dla klientów detalicznych oraz dla małych i średnich firm. Pomoże nam w tym pakiet Partner przedsiębiorcy dla mniejszych firm, który wprowadziliśmy od początku tego roku i efektywniejsze wykorzystanie kanałów dystrybucji, w tym rozwój współpracy z bankami.Większe koszty administracyjne to efekt poniesionych nakładów na obsługę klientów indywidualnych oraz MSP. Jesteśmy w czołówce firm oferujących ubezpieczenia mieszkaniowe. Zamierzamy bardziej aktywnie docierać do klientów indywidualnych z informacją, że nasze ubezpieczenia odznaczają się szerokim zakresem ochrony i wysoką jakością obsługi.
Anna Katarzyna Wojciechowska, prezes CU TUO
Commercial Union Litwa - Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie
Na koniec 2004 r. CU Litwa zajmowało czwarte miejsce na rynku ubezpieczeń na życie pod względem składki przypisanej brutto (9,5 proc.) oraz drugie pod względem nowej sprzedaży (przy najwyższej na rynku średniej składce). Po trzech latach działalności towarzystwo ma ponad 100 tysięcy klientów (Litwa ma ok. 3,5 miliona mieszkańców), a w ciągu 2004 r. wartość zarządzanych aktywów wzrosła o 144 proc.
Główną rolę w dystrybucji usług CU Litwa odgrywa ok. 500 własnych agentów-doradców ubezpieczeniowych, których wspiera 6 oddziałów i 10 biur sprzedaży. Firma współpracuje też z agencjami i brokerami ubezpieczeniowymi.