Złoty Parasol dla CU Życie - firmy ubezpieczeniowej dziesięciolecia

18.03.2005

Złoty Parasol dla CU Życie - firmy ubezpieczeniowej dziesięciolecia

Opublikowany

Commercial Union Polska - Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA otrzymało wczoraj Złoty Parasol dla firmy ubezpieczeniowej dziesięciolecia od miesięcznika Home & Market. Jednocześnie Zbigniew Andrzejewski, prezes grupy Commercial Union Polska i CU Życie, znalazł się w grupie 20 szefów firm wyróżnionych tytułem Menedżer Roku 2004 przez kolegium redakcyjne miesięcznika. Redakcja Home & Market nagrodziła CU Życie za „wytrwałość, jakość usług, rozpoznawalność i wieloletnią ugruntowaną pozycję na polskim rynku ubezpieczeń na życie”.

Dziesięć lat temu, w 1994 r. CU Życie zebrało 37 mln zł składki i wypracowało 2,3 mln zł zysku netto. W tym właśnie roku towarzystwo stało się liderem rynku indywidualnych ubezpieczeń na życie w Polsce (po dwóch latach działalności).
Skalę rozwoju firmy w ciągu dekady obrazują osiągnięcia 2004 r.: zebrana składka to blisko 1,8 mld zł, a zysk netto 377 mln zł. W  minionym roku Towarzystwo wypłaciło klientom ok. 27 tys. świadczeń  ubezpieczeniowych, łącznie z umów podstawowych i opcji dodatkowych. Najwyższe wypłacone świadczenie z tytułu śmierci z jednej polisy przekroczyło 436 tys. zł. Poza tymi wypłatami kluczową miarą korzyści, jakie działalność firmy przynosi klientom, były znakomite wyniki ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych.
Według zestawienia opublikowanego w „Rzeczpospolitej” z 27.01.2005  r., oferowany przez CU Fundusz Dynamiczny i Fundusz Akcji zajęły dwa pierwsze miejsca wśród funduszy akcyjnych w zeszłym roku. Najlepszy wynik w swojej grupie w 2004 r. osiągnął Fundusz Zrównoważony CU. Również w okresie ostatnich 3 i 5 lat w kilku kategoriach fundusze CU przyniosły najwyższe zyski klientom.
W ciągu minionej dekady miesięcznik „Home & Market” co roku przyznawał Srebrne Parasole towarzystwom oferującym ubezpieczenia na życie i majątkowo-osobowe, które zyskały najwięcej wskazań w badaniach prowadzonych wśród przedsiębiorców. CU Życie było dwukrotnie laureatem Srebrnego Parasola: w  latach 1997 i 1999. W 2000 r. zostało nagrodzone specjalnym Parasolem za stworzenie najbardziej cenionej grupy finansowej w sektorze ubezpieczeniowym. W 1999 Srebrny Parasol wśród firm oferujących ubezpieczenia majątkowe otrzymało również CU Polska - Towarzystwo  Ubezpieczeń Ogólnych.
Zbigniew Andrzejewski, prezes grupy CU Polska (z prawej), odbiera Złoty Parasol. Obok niego Magdalena Mądrzak z

Zbigniew Andrzejewski, prezes grupy CU Polska (z prawej), odbiera Złoty Parasol. Obok niego Magdalena Mądrzak z "Home & Market" oraz Janusz Daszczyński, dyrektor Biura Public Relations Grupy Ergo Hestia (STU Ergo Hestia otrzymało Złoty Parasol w kategorii ubezpieczeń majątkowo-osobowych).

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

temu

Aviva. Społeczna z natury. Raport społeczny za 2017.

Wyniki finansowe grupy CU Polska w 2004 roku

Aktywa zarządzane przez podmioty tworzące grupę CU Polska wzrosły w 2004 r. o 29 proc., przekraczając 27,5 mld zł. Nastąpił wzrost efektywności sieci sprzedaży - zwiększyły się składki i wpłaty do funduszy. Na uwagę zasługuje konsekwentne zarządzanie kosztami (m. in. obniżenie kosztów najmu po przeniesieniu centrali do nowej siedziby. Rok 2004 to zyskowna działalność i bezpieczna pozycja kapitałowa spółek grupy, a także rekordowy zysk CU Życie. Grupa CU Polska zainteresowana jest uczestnictwem w zreformowanym systemie ubezpieczeń zdrowotnych.