CU OFE: ponad 20 miliardów zł aktywów

30.06.2005

CU OFE: ponad 20 miliardów zł aktywów

Opublikowany

Wartość aktywów netto Commercial Union - Otwartego Funduszu Emerytalnego BPH CU WBK przekroczyła dzisiaj 20 miliardów zł. Oznacza to dalsze obniżenie kosztów ponoszonych przez klientów CU OFE za zarządzanie daną kwotą pieniędzy w OFE.

Przekraczając, jako pierwszy spośród działających w Polsce funduszy emerytalnych, próg 20 miliardów zł aktywów, CU OFE po raz kolejny potwierdza swoją pozycję lidera rynku.

CU OFE jest największym jednolicie zarządzanym funduszem w kraju i jednym z największych funduszy emerytalnych w Europie (20 miliardów zł  to ok. 5 miliardów euro).
Wraz ze wzrostem skali działalności CU OFE mierzonej wartością aktywów klienci odnoszą dodatkowe korzyści związane z obniżeniem opłaty za zarządzanie funduszem. Zgodnie z obowiązującym prawem, jeżeli aktywa danego OFE wynoszą od 20 do 35 miliardów zł, opłata za zarządzanie funduszem wynosi zaledwie 0,032 proc. miesięcznie od aktywów stanowiących nadwyżkę ponad 20 miliardów zł. Opłata ta jest ponoszona przez ponad 2,5 miliona członków CU OFE proporcjonalnie do wartości aktywów zgromadzonych na ich indywidualnych rachunkach.

Nie dość, że klient CU OFE za zarządzanie daną kwotą pieniędzy płaci mniej niż klient każdego innego działającego w Polsce funduszu  emerytalnego - bo z takim stanem mamy już do czynienia od dłuższego  czasu - ale teraz skala korzyści dla klienta jeszcze się zwiększa. Jednak pełny obraz kosztów, jakie ponoszą klienci CU OFE, daje  dopiero łączna analiza najniższej opłaty za zarządzanie i faktu, że ok. 97 proc. członków funduszu płaci 4-proc. opłatę od składki. Realizowana przez nas filozofia niskich opłat ma bardziej pozytywny wpływ na tempo przyrostu kapitału na kontach klientów funduszu, niż się o tym na ogół mówi i pisze. Commercial Union w pełni dotrzymuje obietnic wobec klientów, którzy  przystąpili do funduszu do 31 marca 2004 r. (czyli przed wejściem w  życie nowelizacji ustawy o OFE) i po upływie dwóch lat stażu członkowskiego w CU OFE obniża opłatę od składki właśnie do poziomu 4  proc. Od 2014 r. opłata ta dodatkowo spadnie do poziomu 3,5 proc. Konsekwentnie dotrzymujemy złożonych obietnic, działamy w sposób  stabilny, dzięki czemu nasi klienci mogą cieszyć się wysokim poczuciem bezpieczeństwa.

Piotr Szczepiórkowski, prezes CU PTE

Od IV kwartału 2004 r. CU OFE znajduje się znów w ścisłej czołówce funduszy emerytalnych pod względem wyników inwestycyjnych. W ostatnim kwartale 2004 r. fundusz miał najwyższą stopę zwrotu ze wszystkich OFE: 5,28 proc., a po pierwszym półroczu 2005 r., według szacunków, zajmie trzecie miejsce, wypracowując 6,3 proc. stopę zwrotu.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.