Rynki akcji i obligacji: podobny rozwój

11.07.2005

Rynki akcji i obligacji: podobny rozwój

Opublikowany

Drugi kwartał 2005 r. był dobrym okresem dla inwestycji na polskim rynku finansowym - zarówno główny indeks rynku akcji (WIG), jak i indeks obligacji zyskały w tym okresie po ok. 4 proc. Przy bardzo niskiej obecnie inflacji oznacza to realne zyski z inwestycji w aktywa krajowe. Wyraźnie odczuwają je posiadacze ubezpieczeń na życie z funduszem kapitałowym Commercial Union.

Podobny rozwój sytuacji na rynkach akcji i obligacji jest swego rodzaju rzadkością.

"Może być interpretowany jako wysyłanie przez te rynki sprzecznych sygnałów  co do perspektyw rozwoju sytuacji gospodarczej w Polsce w kolejnych  kwartałach. Z jednej strony rynek obligacji dyskontuje oczekiwane spowolnienie gospodarcze, niską inflację i dalsze znaczne obniżki stóp procentowych. Z drugiej - inwestorzy kupujący akcje na giełdzie spodziewają się  wzrostu ich wartości związanego z oczekiwanymi dobrymi wynikami  finansowymi, co z kolei wskazuje, że oczekują pomyślnego rozwoju  sytuacji gospodarczej. Paradoksalnie może okazać się, że obydwa rynki  mają rację - rynek obligacji w perspektywie krótkoterminowej, zaś rynek akcji - w średnim i dłuższym okresie.

Marek Przybylski, prezes Commercial Union Investment Management (Polska) - spółki zarządzającej aktywami funduszy CU Życie

Zarówno w drugim kwartale 2005 r., jak i w ciągu ostatnich 12  miesięcy ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe CU Życie przyniosły bardzo dobre zyski. Wyjątkiem jest jedynie Fundusz Eurozrównoważony, którego 4-proc. strata w ciągu 12 miesięcy to efekt uboczny ok. 10-proc. osłabienia euro do złotego w tym okresie, w dużej części zrekompensowanego przez zyski z zagranicznych akcji i obligacji.

Fundusze z niewielkim udziałem akcji przyniosły zyski większe niż alternatywne, bezpieczne sposoby oszczędzania, a te ze znacznym udziałem akcji - nawet kilkunastoprocentowe zyski w ciągu 12 miesięcy, zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.