BZ WBK i CU wprowadzają pakiet ubezpieczeń do kredytu gotówkowego
Kopiuj tekst

06.02.2006

BZ WBK i CU wprowadzają pakiet ubezpieczeń do kredytu gotówkowego

Bank Zachodni WBK wprowadził 1 lutego br. do oferty pakiet  ubezpieczeń dla klientów korzystających z kredytu gotówkowego. Program  został przygotowany wspólnie z grupą Commercial Union Polska i jest  kolejnym elementem rozszerzenia współpracy obu instytucji w dziedzinie  bancassurance.

Pakiet ubezpieczeń, który jest dobrowolną opcją w ramach kredytu gotówkowego BZ WBK, obejmuje cztery elementy:
  • śmierć ubezpieczonego
  • trwałą i całkowitą niezdolność do pracy ubezpieczonego
  • czasową niezdolność do pracy ubezpieczonego
  • utratę pracy przez ubezpieczonego.
Dwa pierwsze ryzyka objęte są umową z Commercial Union Polska -  Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie SA, a dwa pozostałe - z Commercial  Union Polska - Towarzystwem Ubezpieczeń Ogólnych SA. Świadczenia z  tytułu śmierci oraz trwałej i całkowitej niezdolności do pracy są równe  aktualnemu zadłużeniu ubezpieczonego. W przypadku czasowej niezdolności  do pracy lub utraty pracy, CU wypłaca świadczenie w maksymalnie dwunastu  ratach, równych kwotom należnych rat kredytu.

Celem ubezpieczenia jest pomoc kredytobiorcy w spłacie kredytu w  przypadku zdarzeń, które mają istotny, negatywny wpływ na sytuację  finansową klienta i jego rodziny" - tłumaczy Jacek Marcinowski, członek  zarządu BZ WBK. "Nasze ubezpieczenie jest dobrowolne i transparentne.  Nie ukrywamy w nim dodatkowych kosztów kredytu, lecz prezentujemy  klientom wartościową ofertę, dzięki której mogą spokojnie korzystać z  kredytu

podkreśla Paweł Zawisza, dyrektor Biura Bancassurance BZ WBK

Każdy klient wnioskujący o nowy kredyt gotówkowy może złożyć wniosek o  to ubezpieczenie. Jednorazowa składka jest określona jako procentowa  część wnioskowanej kwoty zadłużenia i powiększa kwotę kredytu. Dzięki  takiemu rozwiązaniu, klienci w rzeczywistości opłacają ubezpieczenie w  najwygodniejszy i najtańszy sposób - łącznie z ratami kredytowymi.  Zgłoszenia roszczeń z tytułu ubezpieczeń są przyjmowane przez centrum  telefoniczne grupy CU. Z pakietu ubezpieczeń mogą skorzystać klienci,  dla których kwota udzielonego kredytu nie przekracza 60 tys. zł i którzy  ukończyli 18 lat (w chwili zawierania umowy) i nie ukończyli 65 lat (w  chwili jej zakończenia).

Spodziewamy się, że w tym roku do ubezpieczenia przystąpi ok. 15-20  proc. kredytobiorców korzystających z kredytu gotówkowego w BZ WBK. Mamy  nadzieję, że do końca 2006 roku na ubezpieczenie zdecyduje się ok. 12  tysięcy klientów, a łączna składka może przekroczyć 8 milionów zł" -  powiedział Zygmunt Kostkiewicz, wiceprezes CU TUnŻ. "Według naszych  prognoz będzie to możliwe, bo pakiet ubezpieczeń do kredytu gotówkowego  oferujemy zarówno w oddziałach, jak i klientom korzystającym z  bankowości, bezpośredniej (call-centre,) a ponadto zamierzamy włączyć go  do oferty pośredników, z którymi współpracujemy

dodaje Jacek Marcinowski.

Udało nam się przygotować konkurencyjny program ubezpieczeniowy, dlatego  wierzymy, że spotka się on z zainteresowaniem klientów Banku  Zachodniego WBK. Za dodatkowy atut oferty uważamy fakt, że w stosunku do  klientów występujemy jako jedna organizacja - grupa Commercial Union  Polska, przejmując na siebie odpowiedzialność za ujednolicenie procedur  obsługi w obydwu zaangażowanych towarzystwach ubezpieczeniowych CU

podkreśla Marek Piętka, dyrektor ds. bancassurance w CU Polska.

Wprowadzenie pakietu ubezpieczeń do kredytu gotówkowego to element  szerszej współpracy między grupą CU Polska a bankiem, który jest  mniejszościowym akcjonariuszem trzech spółek CU: CU TUnŻ, CU TUO oraz CU  PTE (ma po 10 proc. akcji każdej spółki).

BZ WBK i grupa CU od 1993 roku współdziałają również w dziedzinie  dystrybucji usług finansowych, będąc akcjonariuszami spółki  Brytyjsko-Polskie Towarzystwo Finansowe WBK-CU Sp. z o. o. z siedzibą w  Poznaniu.
Klienci korzystający z kredytów mieszkaniowych w BZ WBK mogą  skorzystać z ubezpieczenia na życie kredytobiorców, oferowanego we  współpracy z CU TUnŻ. Jest to polisa na życie ze zmniejszającą się sumą  ubezpieczenia, stanowiąca zabezpieczenie spłaty kredytu mieszkaniowego  na wypadek śmierci.
Klienci banku mogą ubezpieczyć dom lub mieszkanie, korzystając z  ubezpieczenia Locum BZ WBK. Z ubezpieczenia najchętniej korzystają  klienci kredytów mieszkaniowych, ale adresowane jest ono również do  innych zainteresowanych. Ochrona może objąć nieruchomość wraz ze stałymi  elementami, mienie ruchome służące do celów mieszkalnych, oraz OC w  życiu prywatnym za szkody wyrządzone osobom trzecim.
"Korzystanie z pakietu daje klientom wiele korzyści, m. in. prosty  sposób przystąpienia do ubezpieczenia (bez wizytacji nieruchomości) i  jego automatyczne odnawianie w kolejnych latach, a także objęcie ochroną  zdarzeń rzadko ubezpieczanych w tej kategorii polis (np. straty na  skutek kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji stałych elementów  nieruchomości - łącznie 20 ryzyk)" - podkreśla Paweł Zawisza.
CU TUO oferuje klientom banku także ubezpieczenie spłaty kredytu z  karty kredytowej BZ WBK. Ubezpieczenie to, oferowane pod nazwą Twoje  bezpieczeństwo, obejmuje utratę pracy lub zdolności do pracy przez  ubezpieczonego, a także śmierć ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego  wypadku.
W placówkach BZ WBK osoby zainteresowane mogą również podpisać umowę  przystąpienia do największego na rynku Commercial Union Otwartego  Funduszu Emerytalnego BPH CU WBK.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.