Standardy ładu korporacyjnego w CU PTE

29.03.2006

Standardy ładu korporacyjnego w CU PTE

Opublikowany

Commercial Union PTE, zarządzające największym w Polsce  funduszem emerytalnym, konswekwetnie realizuje standardy ładu  korporacyjnego, ogłoszone w ubiegłym roku.

Świadczy o tym sposób wykonywania prawa głosu na walnych  zgromadzeniach akcjonariuszy spółek, których akcjonariuszem jest CU OFE.  Na stronie internetowej CU została utworzona sekcja poświęcona tematyce  ładu korporacyjnego, gdzie jest dostępny sposób głosowania w imieniu CU  OFE na WZA spółek w 2005 r.

Ogłoszenie Standardów ładu korporacyjnego CU PTE, które weszły w  życie 1 września 2005 r., było podsumowaniem wcześniejszej pracy  koncepcyjnej oraz praktyki działania na rynku kapitałowym. Dokument  składa się on z ośmiu rozdziałów, w których opisano sposób wykonywania  prawa głosu z akcji spółek giełdowych znajdujących się w portfelu CU  OFE. Rozdziały dotyczą m. in. praw i równego traktowania akcjonariuszy;  ujawniania informacji i przejrzystości rynku; władz spółek publicznych i  sposobu wynagradzania osób w nich zasiadających.

Dzisiaj po raz pierwszy publikujemy kompletne zestawienie sposobu  głosowania na WZA spółek w całym ubiegłym roku. Dążymy do tego, aby  systematycznie realizować i popularyzować standardy ładu korporacyjnego,  zarówno podejmując decyzje jako akcjonariusz, jak również aktywnie  uczestnicząc w publicznej debacie na ten temat. Stosowanie tych  standardów jest w najlepiej pojętym interesie ponad 2,5 miliona naszych  klientów.

Piotr Szczepiórkowski, prezes Commercial Union PTE.

Realizacja standardów ładu nakłada poważne obowiązki na CU PTE, biorąc  pod uwagę skalę inwestycji w akcje (łącznie ponad 7 mld zł i  przekroczenie poziomu 5 proc. głosów na WZA 17 spółek według stanu na  koniec 2005 r.). W ubiegłym roku głosowaliśmy na 64 WZA, co wymagało  dużego zaangażowania w proces analizy proponowanych uchwał i  podejmowania decyzji. Uchwały dotyczyły wielu zagadnień - akceptacji  sprawozdań finansowych, kwitowania osób zasiadających w organach spółek,  wyborów członków rad nadzorczych, nowych emisji akcji czy też programów  opcyjnych dla kluczowych menedżerów i pracowników. Standardy ładu  stosujemy w każdej sytuacji.

Michał Szymański, członek zarządu, dyrektor inwestycyjny CU PTE

Od początku reformy emerytalnej w 1999 r. CU OFE jest  największym funduszem emerytalnym zarówno pod względem liczby klientów  (2 570 551 osób na koniec lutego 2006 r.), jak i wartości aktywów (ponad  25 miliardów zł).

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.