Dee Caffari samotnie opłynęła kulę ziemską jachtem Aviva
Kopiuj tekst

19.05.2006

Dee Caffari samotnie opłynęła kulę ziemską jachtem Aviva

Dee Caffari, 33-letnia Brytyjka, samotnie opłynęła kulę  ziemską jachtem Aviva, ustanawiając rekord świata. Rejs rozpoczęła 21  listopada 2005 r. i wczoraj, po niespełna sześciu miesiącach,  przepłynęła niedaleko wybrzeży Anglii precyzyjnie wyznaczoną linię  oznaczającą okrążenie ziemi. Tym samym jako pierwsza kobieta opłynęła  bez przystanku glob wybierając najtrudniejszy kierunek - na zachód,  naprzeciw dominującym wiatrom i prądom morskim. Pojutrze Dee Caffari ma  dopłynąć do Southampton, gdzie zakończy wyprawę. Jedynym sponsorem i  współorganizatorem całego przedsięwzięcia była grupa  ubezpieczeniowo-finansowa Aviva - w Polsce znana jako Commercial Union.

Dee Caffari, była nauczycielka, od wielu lat pasjonująca się  żeglarstwem, zdobyła najwyższe umiejętności nawigacyjne. Po długich i  starannych przygotowaniach wypłynęła z Portsmouth niedawno zwodowanym,  nowoczesnym jachtem Aviva. Najpierw skierowała się ku Ameryce  Południowej, opłynęła przylądek Horn, po czym żeglowała na południe od  Australii w kierunku przylądka Dobrej Nadziei, skąd zawróciła ku  Europie, by zakończyć swój rejs w porcie Southampton w Wielkiej  Brytanii. Najtrudniejsze było kilkadziesiąt dni na oceanach półkuli  południowej. Łącznie pokonała 29 tys. mil morskich.
Podczas rejsu Dee Caffari prowadziła dziennik pokładowy, który był na  bieżąco udostępniany na specjalnie utworzonej witrynie internetowej - www.avivachallenge.com.  Można tam znaleźć szczegółowe informacje techniczne na temat jachtu i  trasy rejsu oraz nieodpłatnie pobrać atrakcyjne fotografie oraz filmowy  zapis finału jej rejsu. Wiązał się on z podjęciem poważnego ryzyka  osobistego; był też ogromnym wysiłkiem fizycznym i psychicznym. Walka z  ogromnymi falami, z zaburzeniami snu i samotnością była codziennością  Dee. Na duchu podtrzymywała ją ekipa wspierająca, pracująca 24 godziny  na dobę, oraz internauci zadający jej pytania na stronie internetowej.Podczas rejsu Dee Caffari prowadziła dziennik pokładowy, który był na  bieżąco udostępniany na specjalnie utworzonej witrynie internetowej - www.avivachallenge.com.  Można tam znaleźć szczegółowe informacje techniczne na temat jachtu i  trasy rejsu oraz nieodpłatnie pobrać atrakcyjne fotografie oraz filmowy  zapis finału jej rejsu. Wiązał się on z podjęciem poważnego ryzyka  osobistego; był też ogromnym wysiłkiem fizycznym i psychicznym. Walka z  ogromnymi falami, z zaburzeniami snu i samotnością była codziennością  Dee. Na duchu podtrzymywała ją ekipa wspierająca, pracująca 24 godziny  na dobę, oraz internauci zadający jej pytania na stronie internetowej.
Ostatnim rekordzistą w opłynięciu kuli ziemskiej „pod prąd” był  Francuz Jean Luc Van Den Heede, który dokonał tego dwa lata temu, w  ciągu 122 dni.

Ostatnim rekordzistą w opłynięciu kuli ziemskiej „pod prąd” był  Francuz Jean Luc Van Den Heede, który dokonał tego dwa lata temu, w  ciągu 122 dni.

Aviva, szósta grupa ubezpieczeniowa świata, nie tylko odegrała  zasadniczą rolę w sfinansowaniu jachtu, sprzętu i przygotowań, ale  również współorganizowała centrum wsparcia dla samotnej zdobywczyni  oceanów. Sponsorowanie rejsu jest elementem kampanii wizerunkowej grupy  Aviva pod hasłem Forward thinking. Firma chce być  kojarzona z witalnością, energią i myśleniem o przyszłości. Osoby  korzystające z usług ubezpieczeniowych i finansowych Aviva (w Polsce  działającej jako Commercial Union) zyskują czas i możliwości  realizowania swoich pasji i hobby - mogą żyć pełnią życia.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.