Wyniki funduszy CU Życie: akcyjne na plusie mimo korekty na giełdzie

13.07.2006

Wyniki funduszy CU Życie: akcyjne na plusie mimo korekty na giełdzie

Opublikowany

Mimo korekty na rynku akcji, większość ubezpieczeniowych  funduszy kapitałowych CU Życie, w tym fundusze akcyjne, przyniosła  klientom zyski w krótkim i dłuższym horyzoncie. Fundusz Dynamiczny  odnotował blisko 300-procentową stopę zwrotu w okresie 5 lat.

Drugi kwartał był bardzo nerwowym okresem na światowych rynkach  finansowych, a szczególnie na rynku polskim. Na warszawskiej giełdzie  przeżywaliśmy „huśtawkę" nastrojów, spowodowaną głównie gwałtowną zmianą  sentymentów inwestorów globalnych w stosunku do tak zwanych rynków  wschodzących, do których wciąż zaliczana jest Polska. Indeks WIG w kwietniu zwiększył swoją wartość o blisko 10 proc., po  czym w maju „oddał" cały ten wzrost. W I połowie czerwca WIG znowu  spadał, ale II połowa miesiąca przyniosła zdecydowaną poprawę nastrojów i  wzrost indeksu o blisko 3 proc. w skali miesiąca. W konsekwencji cały  kwartał WIG zakończył ponad 1-proc. zyskiem. Na rynku obligacji nerwy  puściły inwestorom dopiero w czerwcu, kiedy to główny indeks tego rynku  zanotował 1,5-proc. spadek i podobną stratą zamknął cały kwartał.

mówi Marek  Przybylski, prezes Commercial Union Investment Management, spółki  zarządzającej aktywami funduszy CU Życie.

Sytuacja na rynkach finansowych odbiła się na wynikach funduszy  kapitałowych CU Życie, przy czym, mimo opisanej korekty, większość  funduszy przyniosła klientom zyski nie tylko w średnim i długim, ale  również w najkrótszym, 3-miesięcznym, terminie. Można nieco przewrotnie  powiedzieć, że miniony kwartał był dobrą lekcją dla polskich inwestorów,  pokazujący, że ryzyko inwestycyjne istnieje, i jest nierozłącznie  związane z zyskiem.

Mam nadzieję, że ta lekcja zniechęci klientów do krótkoterminowego  spekulowania na rynku akcji, a zachętą do długoterminowych,  przemyślanych decyzji inwestycyjnych będą wyniki naszych funduszy za  okres 3 i 5 lat, zwłaszcza spektakularna, blisko 300-proc. stopa zwrotu  Funduszu Dynamicznego za ostatnie 5 lat.

podkreśla prezes Przybylski.

Aktywami ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych CU TUnŻ zarządza  wyspecjalizowana spółka Commercial Union Investment Management (Polska)  SA. Posiada ona zezwolenia KPWiG na zarządzanie portfelami papierów  wartościowych i na doradztwo inwestycyjne. Zajmuje trzecie miejsce wśród  podmiotów asset management w Polsce pod względem wartości zarządzanych  aktywów (ogółem ponad 11,7 miliarda zł na koniec II kwartału 2006).
Wyniki ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych Commercial Union  Polska - Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA na koniec II kwartału 2006  roku [proc.]
lkjlkjlkj.png

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Rosja rządzi się swoimi prawami. Na Mundial zabierz szalik i… ubezpieczenie!

temu

Kilkadziesiąt tysięcy polskich kibiców wybiera się do Rosji na zbliżające się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Do walizek spakują bilety, biało-czerwone stroje, szaliki i paszporty. Powinni pomyśleć również o ubezpieczeniowym zestawie kibica, dzięki któremu z Mundialu wrócą tylko z wrażeniami sportowymi, a nie z nowymi troskami. Bo karta EKUZ w Rosji nie obowiązuje.

Commercial Union drugą marką finansową w Polsce

Wczoraj zostały ogłoszone wyniki rankingu PremiumBrand,   zorganizowanego przez miesięcznik Forbes, w którym konsumenci wyróżnili  65  brandów, przyznając im tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Commercial  Union zajął 2.  miejsce w kategorii FINANSE. W badaniu konsumenci  oceniali zaufanie i lojalność  wobec marki, prestiż, dobre imię,  popularność i znajomość brandu, CSR (Corporate  Social Responsibility)  oraz tzw. referencje - czyli gotowość do rekomendowania  marki.