Commercial Union najlepszym funduszem emerytalnym w regionie
Kopiuj tekst

04.12.2006

Commercial Union najlepszym funduszem emerytalnym w regionie

Commercial Union OFE został uznany za najlepszy fundusz   emerytalny w Europie Środkowej i Wschodniej przez prestiżowy miesięcznik   branżowy "Investment & Pensions Europe". W  uzasadnieniu nagrody w sposób  szczególny podkreślono dokonania CU w  dziedzinie stosowania i promowania  standardów ładu korporacyjnego na  polskim rynku kapitałowym.

Nagroda  została wręczona podczas uroczystej gali w Paryżu, w której  uczestniczyło  kilkuset przedstawicieli branży z całej Europy oraz  komisarz Unii Europejskiej  ds. rynku wewnętrznego i usług Charlie  McCreevy. "Jesteśmy dumni z nagrody i jej  uzasadnienia, w  którym doceniono naszą wieloletnią pracę na rzecz rozwoju  polskiego  rynku kapitałowego.

powiedział Piotr Szczepiórkowski, prezes   Commercial Union PTE, zarządzającego funduszem.

Miesięcznik "Investment  & Pensions Europe"  ukazuje się od 1997 roku i jest najpoważniejszym  periodykiem w Europie  zajmującym się funduszami emerytalnymi. Co roku przyznaje  nagrody dla  najlepszych funduszy w poszczególnych krajach Europy oraz w  kategoriach  tematycznych.
W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu nagrody CU  OFE międzynarodowe jury napisało m. in.:

"Na młodym rynku emerytalnym,  który wciąż kształtuje swoją  pozycję, pionierska praca CU jest siłą sprawczą  ustanawiania standardów  ładu korporacyjnego. CU przyjmuje aktywną postawę wobec  spółek  publicznych, w które inwestuje, zarówno zgłaszając wnioski na walnych   zgromadzeniach, jak i publikując sposób głosowania. Fundusz w sposób  zdecydowany  popiera tych niezależnych członków rad nadzorczych, których  poglądy są niekiedy  kłopotliwe dla władz spółek, i nie waha się  występować z odpowiednimi wnioskami  gdy uważa, że zarząd spółki działał  wbrew interesom spółki i jej akcjonariuszy.  CU odgrywa również ważną  rolę w tworzeniu nowych standardów ładu korporacyjnego,  zarówno na  forum Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych, jak również  publikując  własne standardy."

CU PTE ogłosiło standardy ładu  korporacyjnego w działalności  inwestycyjnej 1 września 2005 roku, formalizując  stosowane już  wcześniej reguły postępowania. Rozszerzona wersja standardów  obowiązuje  od 2 listopada 2006 r. Na koniec 2005 r. CU OFE posiadało w portfelu   akcje 55 spółek, a w 17 z nich udział funduszu w kapitale spółki  przekraczał 5  proc. Rzetelne wykonywanie obowiązków akcjonariusza  wymagało, tylko w pierwszej  połowie br., udziału w 58 WZA (w całym 2005  roku w 64) i głosowania nad 1058  uchwałami. "Racjonalne  podejmowanie decyzji w wielu różnych, a niekiedy trudnych  i  kontrowersyjnych sprawach, wymaga nie tylko przestrzegania wewnętrznych   procedur, ale również przemyślenia optymalnej strategii poszczególnych  spółek i  branż. W szczególnie konfliktowych sytuacjach aktywność w  dziedzinie ładu  korporacyjnego wymaga determinacji całej firmy  zarządzającej funduszem w  działaniach na rzecz interesu klientów.  Uważamy jednak, że rzetelne wykonywanie  praw akcjonariusza jest naszym  obowiązkiem wobec klientów funduszu i przynosi  wymierne, długoterminowe  korzyści dzięki poprawie efektywności poszczególnych  spółek i całego  rynku kapitałowego.

podkreśla Michał Szymański, członek  zarządu, dyrektor inwestycyjny CU PTE.

Od początku reformy emerytalnej w  1999 r. CU OFE jest liderem rynku  zarówno pod względem liczby klientów, jak i  wartości aktywów. Fundusz  obsługuje ponad 2,6 miliona klientów, a wartość  aktywów przekroczyła w  ubiegłym tygodniu 30 miliardów zł.
Podczas gali w Paryżu, w której uczestniczyło  kilkuset przedstawicieli branży funduszy emerytalnych w Europie, nagrodę  dla CU OFE odebrał Michał Szymański, członek zarządu, dyrektor  inwestycyjny CU PTE.

Podczas gali w Paryżu, w której uczestniczyło  kilkuset przedstawicieli branży funduszy emerytalnych w Europie, nagrodę  dla CU OFE odebrał Michał Szymański, członek zarządu, dyrektor  inwestycyjny CU PTE.

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.