Wyniki funduszy CU Życie: rok 2006 znakomity dla funduszy akcyjnych i mieszanych
Kopiuj tekst

12.01.2007

Wyniki funduszy CU Życie: rok 2006 znakomity dla funduszy akcyjnych i mieszanych

Mimo dość ostrożnych prognoz z początku 2006 roku, minione 12  miesięcy były jednym z najlepszych okresów dla inwestujących na  warszawskiej giełdzie. Piąty z rzędu wzrostowy rok na rynku akcji  przełożył się na szczególnie wysokie zyski tych klientów CU Życie,  którzy wybrali fundusze akcyjne i mieszane w ramach ubezpieczeń  indywidualnych i grupowych oraz PPE.

Commercial Union Polska - Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA oferuje  kilkanaście funduszy kapitałowych powiązanych z ubezpieczeniami  indywidualnymi i grupowymi oraz PPE. Fundusze reprezentują szerokie  spektrum strategii inwestycyjnych.

Miniony rok był jednym z pięciu najlepszych w 16-letniej historii  warszawskiej giełdy. Ta korzystna tendencja na rynku akcji wynikała  głównie z rekordowych wpływów do funduszy inwestycyjnych, zwłaszcza  akcyjnych i mieszanych, oraz doskonałej sytuacji polskich  przedsiębiorstw i całej gospodarki. Nie bez znaczenia był również  ogólnie korzystny klimat na światowych rynkach akcji, a szczególnie na  rynkach „wschodzących”, do których cały czas zaliczana jest Polska.

mówi Rafał Janczyk, dyrektor ds. inwestycyjnych w CU Investment  Management, spółce zarządzającej aktywami funduszy CU Życie.

Charakterystyczną cechą 2006 roku na warszawskim parkiecie była  niezwykle silna przewaga wzrostów cen akcji spółek małych i średnich  (odpowiednie indeksy wzrosły - Midwig o 69 proc., a WIRR o 132 proc.)  nad spółkami dużymi (WIG20 wzrósł o 24 proc.).
W 2006 roku fundusze CU Życie o charakterze akcyjnym wykazały stopy  zwrotu rzędu 36-37 proc., a wartość jednostki Funduszu Zrównoważonego  wzrosła o ok. 19 proc. Nieco gorzej wypadł Fundusz Międzynarodowy ze  względu na znaczące wzmocnienie złotego wobec dolara.

Patrząc na wyniki za ostatnie pięć lat warto zawrócić uwagę, że  wartość jednostki Funduszu Dynamicznego wzrosła rekordowo o prawie 350  proc. Imponujące, trzycyfrowe stopy zwrotu w tym okresie odnotowały  również dwa inne fundusze: CU-Fundusz Akcji oraz Fundusz Zrównoważony.

podkreśla Rafał Janczyk.

CU jest jednym z nielicznych towarzystw ubezpieczeń na życie w  Polsce, które może pochwalić się dziesięcioletnią historią inwestycyjną  funduszu kapitałowego - chodzi o Fundusz Gwarantowany. Jednostka tego  funduszu, mimo jego bardzo bezpiecznego profilu, zwiększyła swoją  wartość w ciągu minionej dekady o 175 proc. przy stopie inflacji w tym  okresie na poziomie 66 proc.
Aktywami ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych CU Życie zarządza  wyspecjalizowana spółka Commercial Union Investment Management (Polska)  SA. Posiada ona zezwolenia nadzoru na zarządzanie portfelami papierów  wartościowych i na doradztwo inwestycyjne. Zajmuje trzecie miejsce wśród  podmiotów asset management w Polsce pod względem wartości zarządzanych  aktywów (ogółem 13,6 miliardów zł na koniec IV kwartału 2006).
Wyniki ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych Commercial Union  Polska - Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA na koniec III kwartału 2006  roku [proc.]
kokokok.png
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.