Adam Uszpolewicz zostanie nowym prezesem grupy CU Polska

01.02.2007

Adam Uszpolewicz zostanie nowym prezesem grupy CU Polska

Opublikowany

31 marca 2007 roku Adam Uszpolewicz zostanie następcą Zbigniewa Andrzejewskiego na stanowisku prezesa grupy Commercial Union Polska, która jest częścią międzynarodowej grupy Aviva.

12 lutego br. Adam Uszpolewicz obejmie stanowisko wiceprezesa grupy CU Polska, a 31 marca br. zastąpi przechodzącego na emeryturę Zbigniewa Andrzejewskiego na stanowisku prezesa grupy. Zbigniew Andrzejewski pozostanie w Commercial Union do końca br. i będzie doradzał swemu następcy.
Adam Uszpolewicz ma 41 lat i obecnie jest dyrektorem w PricewaterhouseCoopers w Polsce. Wcześniej pełnił odpowiedzialne funkcje menedżerskie w czołowych międzynarodowych grupach finansowych, m. in. GE Capital i Cigna, także w Londynie i Luksemburgu. W latach 1999-2005 odegrał kluczową rolę w rozwijaniu działalności w Polsce amerykańskiego ubezpieczyciela Nationwide, który awansował do pierwszej piątki największych towarzystw ubezpieczeń na życie w Polsce pod względem składki. Uszpolewicz ma uprawnienia biegłego rewidenta. Ukończył studia ekonomiczne i anglistykę na Uniwersytecie w Kopenhadze (Dania).

Zbigniew Andrzejewski rozpoczął pracę w CU Życie w 1997 roku, by następnie z dużym sukcesem kierować grupą Commercial Union w okresie pełnym wyzwań i szans. Zarówno jako główny aktuariusz, przez sześć lat, a następnie jako prezes grupy, od 2004 roku, odegrał kluczową rolę w umocnieniu naszej pozycji na polskim i litewskim rynku. W ciągu minionych 10 lat, łączna wartość aktywów zarządzanych przez grupę CU Polska, wzrosła z 300 milionów zł do 45 miliardów zł, co oznacza wzrost o ok. 65 proc. rocznie. Grupa CU, obsługując ponad 3 miliony klientów, jest obecnie piątą co do wielkości instytucją finansową w Polsce. Jestem zadowolony, że Zbigniew Andrzejewski będzie wspierał CU Polska i służył radą do końca tego roku.

Tidjane Thiam, szef grupy Aviva na Europę i przewodniczący rady nadzorczej CU Polska

Wielką satysfakcją było dla mnie kierowanie grupą Commercial Union Polska. W ciągu ostatniej dekady CU stało się wiodącą firmą na rynku, zarówno w Polsce, jak i na Litwie. O takim wzroście dziesięć lat temu mogliśmy tylko marzyć. Będę pomagał Adamowi Uszpolewiczowi w przejęciu obowiązków prezesa i jestem przekonany, że pod jego kierownictwem będziemy nadal z powodzeniem rozwijać naszą działalność.

Zbigniew Andrzejewski

Adam Uszpolewicz wnosi do CU Polska szerokie doświadczenie w międzynarodowych instytucjach finansowych, a także fachową wiedzę w zakresie określania i realizowania przynoszących sukces strategii biznesowych. Bardzo wysoko oceniamy jego doświadczenie, zwłaszcza w zakresie inwestycji i bancassurance, a przede wszystkim, wyśmienitą znajomość sektora ubezpieczeń na życie w Europie Środkowej i Wschodniej. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu w Polsce i jestem przekonany, że pokieruje rozwojem grupy CU Polska od sukcesu do sukcesu

Tidjane Thiam, szef grupy Aviva na Europę i przewodniczący rady nadzorczej CU Polska 

Grupa CU Polska ma ogromny potencjał i jestem bardzo zadowolony z możliwości odegrania kluczowej roli w wykorzystaniu tego potencjału. Zbigniew Andrzejewski zbudował bardzo solidne fundamenty, na których mogę oprzeć kolejny etap rozwoju firmy.

Adam Uszpolewicz 

Przebieg kariery zawodowej Adama Uszpolewicza

PricewaterhouseCoopers Polska

  • dyrektor zarządzający, dział doradztwa, sektor instytucji finansowych

Nationwide, Luksemburg i Polska

  • wiceprezes, Nationwide Global
  • prezes, Paneurolife
  • dyrektor, Gartmore SICAV
  • dyrektor zarządzający, Nationwide Global Europe
  • prezes, Nationwide w Polsce

Cigna w Polsce

  • wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i rozwój produktów

GE Capital, Wielka Brytania

  • dyrektor zarządzający, GE Capital w Polsce
  • dyrektor ds. rozwoju biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej

Price Waterhouse, Polska i Wielka Brytania

  • menedżer, dział usług finansowych i doradztwa zarządczego
  • starszy audytor
  • asystent w dziale audytu

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.