Adam Uszpolewicz zostanie nowym prezesem grupy CU Polska
Kopiuj tekst

01.02.2007

Adam Uszpolewicz zostanie nowym prezesem grupy CU Polska

31 marca 2007 roku Adam Uszpolewicz zostanie następcą Zbigniewa Andrzejewskiego na stanowisku prezesa grupy Commercial Union Polska, która jest częścią międzynarodowej grupy Aviva.

12 lutego br. Adam Uszpolewicz obejmie stanowisko wiceprezesa grupy CU Polska, a 31 marca br. zastąpi przechodzącego na emeryturę Zbigniewa Andrzejewskiego na stanowisku prezesa grupy. Zbigniew Andrzejewski pozostanie w Commercial Union do końca br. i będzie doradzał swemu następcy.
Adam Uszpolewicz ma 41 lat i obecnie jest dyrektorem w PricewaterhouseCoopers w Polsce. Wcześniej pełnił odpowiedzialne funkcje menedżerskie w czołowych międzynarodowych grupach finansowych, m. in. GE Capital i Cigna, także w Londynie i Luksemburgu. W latach 1999-2005 odegrał kluczową rolę w rozwijaniu działalności w Polsce amerykańskiego ubezpieczyciela Nationwide, który awansował do pierwszej piątki największych towarzystw ubezpieczeń na życie w Polsce pod względem składki. Uszpolewicz ma uprawnienia biegłego rewidenta. Ukończył studia ekonomiczne i anglistykę na Uniwersytecie w Kopenhadze (Dania).

Zbigniew Andrzejewski rozpoczął pracę w CU Życie w 1997 roku, by następnie z dużym sukcesem kierować grupą Commercial Union w okresie pełnym wyzwań i szans. Zarówno jako główny aktuariusz, przez sześć lat, a następnie jako prezes grupy, od 2004 roku, odegrał kluczową rolę w umocnieniu naszej pozycji na polskim i litewskim rynku. W ciągu minionych 10 lat, łączna wartość aktywów zarządzanych przez grupę CU Polska, wzrosła z 300 milionów zł do 45 miliardów zł, co oznacza wzrost o ok. 65 proc. rocznie. Grupa CU, obsługując ponad 3 miliony klientów, jest obecnie piątą co do wielkości instytucją finansową w Polsce. Jestem zadowolony, że Zbigniew Andrzejewski będzie wspierał CU Polska i służył radą do końca tego roku.

Tidjane Thiam, szef grupy Aviva na Europę i przewodniczący rady nadzorczej CU Polska

Wielką satysfakcją było dla mnie kierowanie grupą Commercial Union Polska. W ciągu ostatniej dekady CU stało się wiodącą firmą na rynku, zarówno w Polsce, jak i na Litwie. O takim wzroście dziesięć lat temu mogliśmy tylko marzyć. Będę pomagał Adamowi Uszpolewiczowi w przejęciu obowiązków prezesa i jestem przekonany, że pod jego kierownictwem będziemy nadal z powodzeniem rozwijać naszą działalność.

Zbigniew Andrzejewski

Adam Uszpolewicz wnosi do CU Polska szerokie doświadczenie w międzynarodowych instytucjach finansowych, a także fachową wiedzę w zakresie określania i realizowania przynoszących sukces strategii biznesowych. Bardzo wysoko oceniamy jego doświadczenie, zwłaszcza w zakresie inwestycji i bancassurance, a przede wszystkim, wyśmienitą znajomość sektora ubezpieczeń na życie w Europie Środkowej i Wschodniej. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu w Polsce i jestem przekonany, że pokieruje rozwojem grupy CU Polska od sukcesu do sukcesu

Tidjane Thiam, szef grupy Aviva na Europę i przewodniczący rady nadzorczej CU Polska 

Grupa CU Polska ma ogromny potencjał i jestem bardzo zadowolony z możliwości odegrania kluczowej roli w wykorzystaniu tego potencjału. Zbigniew Andrzejewski zbudował bardzo solidne fundamenty, na których mogę oprzeć kolejny etap rozwoju firmy.

Adam Uszpolewicz 

Przebieg kariery zawodowej Adama UszpolewiczaPricewaterhouseCoopers Polska

  • dyrektor zarządzający, dział doradztwa, sektor instytucji finansowych

Nationwide, Luksemburg i Polska

  • wiceprezes, Nationwide Global
  • prezes, Paneurolife
  • dyrektor, Gartmore SICAV
  • dyrektor zarządzający, Nationwide Global Europe
  • prezes, Nationwide w Polsce

Cigna w Polsce

  • wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i rozwój produktów

GE Capital, Wielka Brytania

  • dyrektor zarządzający, GE Capital w Polsce
  • dyrektor ds. rozwoju biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej

Price Waterhouse, Polska i Wielka Brytania

  • menedżer, dział usług finansowych i doradztwa zarządczego
  • starszy audytor
  • asystent w dziale audytu
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.