Commercial Union wprowadzi ubezpieczenia komunikacyjne

16.05.2007

Commercial Union wprowadzi ubezpieczenia komunikacyjne

Opublikowany

Grupa Commercial Union Polska planuje rozszerzenie oferty o ubezpieczenia komunikacyjne sprzedawane w systemie direct, czyli przez telefon i internet. Przewidywany termin wprowadzenia oferty na rynek to przełom bieżącego i przyszłego roku. Ma ona być konkurencyjna zarówno pod względem ceny, jak i jakości obsługi klienta.       

Grupa Commercial Union, po blisko 15 latach działalności w Polsce, jest już nie tylko bardzo istotnym podmiotem na lokalnym rynku ubezpieczeniowym i inwestycyjnym, ale również ma coraz większe znaczenie dla swojej macierzystej grupy Aviva. Commercial Union w Polsce dzisiaj to ponad 3 miliony klientów, ponad 3 tysiące agentów ubezpieczeniowych i ponad 50 miliardów zł aktywów w zarządzaniu. Marka Commercial Union cieszy się w Polsce bardzo wysoką rozpoznawalnością i zaufaniem klientów. Według danych z kwietnia 2007 roku wspomagana znajomość marki CU wyniosła 86 proc. Pośród wielu innych wyróżnień, Commercial Union została uznana za drugą markę finansową w Polsce po PKO BP (czyli pierwszą wśród marek ubezpieczeniowych) w badaniu reputacji marek wśród konsumentów, przeprowadzonym w ub. roku przez miesięcznik „Forbes”.

Jesteśmy znani i dobrze oceniani przez klientów, a zarazem dużo wiemy o ich oczekiwaniach i potrzebach. Chcemy coraz pełniej wykorzystywać nasz potencjał organizacyjny i finansowy, a także doświadczenia grupy Aviva zebrane przez lata na innych rynkach. Dlatego coraz mocniej wchodzimy na polski rynek ubezpieczeniowy i finansowy. Przyszedł czas na ubezpieczenia komunikacyjne. Z badań, jakimi  dysponujemy, i doświadczeń naszych agentów wynika, że klienci potraktują ich wprowadzenie jako naturalne rozszerzenie naszej oferty.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Commercial Union Polska

Biorąc pod uwagę analizy zewnętrznych ekspertów Commercial Union oczekuje, że w   kolejnych latach nastąpi znaczny rozwój rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce.

Można oczekiwać wzrostu składki, gdyż wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa szybko będzie rosła liczba samochodów, a klienci coraz częściej będą decydować się na zakup nowych lub też co najwyżej kilkuletnich używanych pojazdów. Częściej też będą wykupywać ubezpieczenie AC. Pierwsze przejawy zmiany trendu widoczne są już w tym roku - sprzedaż nowych samochodów jest najwyższa od wejścia Polski do UE, a przeciętny wiek sprowadzanych do kraju pojazdów używanych obniża się.  

Anna Katarzyna  Wojciechowska, prezes Commercial Union Polska - Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych

Zamierzeniem Commercial Union jest stworzenie dużego i nowoczesnego kanału sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i obsługi klientów, z których coraz więcej będzie doceniać łatwość i sprawność korzystania z systemu direct przy kupowaniu ubezpieczeń nie wymagających dużego zakresu indywidualnego doradztwa.

Nasze  ostrożne szacunki wskazują, że w ciągu mniej więcej dekady jedna trzecia polis komunikacyjnych w Polsce może być sprzedawana przez telefon i internet. Mamy ambicję zostania liderem tego segmentu rynku. Naszą przewagą konkurencyjną jest reputacja marki i zaufanie ponad trzech milionów klientów. Szczegółowe atuty oferty przedstawimy   natomiast na krótko przed jej wprowadzeniem do sprzedaży, gdyż lubimy zaskakiwać konkurentów.

Anna Katarzyna Wojciechowska

Tworząc  nową ofertę, Commercial Union Polska wykorzystuje doświadczenia innych  podmiotów z macierzystej grupy Aviva, przede wszystkim Norwich Union z Wielkiej Brytanii. Na tamtejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, Norwich Union jest potentatem - ubezpiecza co siódmy samochód jeżdżący po brytyjskich drogach. Sprzedaż telefoniczna i internetowa odgrywa bardzo dużą rolę. Aviva z powodzeniem sprzedaje też polisy komunikacyjne w systemie direct w Irlandii i Holandii.

Chcemy wykorzystać najlepsze wzorce z innych rynków i dostosować je do polskich warunków, przy wykorzystaniu wiedzy miejscowych specjalistów. Mamy wspaniały   zespół, którego ambicją jest przygotowanie bardzo atrakcyjnej oferty dla klientów. Żyjemy w ciekawych czasach dla rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce. 

Brian Richards, dyrektor projektu ubezpieczeń komunikacyjnych direct w CU Polska, a wcześniej jeden ze współtwórców Norwich Union Direct

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Go SMS w Avivie - klienci lubią bezpośrednio przesyłać dokumenty szkodowe

temu

Co czwarty klient zgłaszający szkodę z ubezpieczeń komunikacyjnych w Avivie skorzystał z nowego narzędzia - SMS z linkiem do bezpośredniego przesyłania dokumentów. Opracowane wewnętrznie rozwiązanie, zwane Go SMS, działa od 8 maja.
Prostujemy 5 mitów o inwestowaniu

temu

Lokaty bankowe to obecnie przechowalnia oszczędności, odpowiednik dawnej „skarpety”. Jeśli chcemy, aby nasze oszczędności pracowały, powinniśmy rozważyć fundusze inwestycyjne. Przed taką decyzją powstrzymuje nas jednak szereg obaw. Sprostujmy 5 najczęstszych mitów.
Rosja rządzi się swoimi prawami. Na Mundial zabierz szalik i… ubezpieczenie!

temu

Kilkadziesiąt tysięcy polskich kibiców wybiera się do Rosji na zbliżające się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Do walizek spakują bilety, biało-czerwone stroje, szaliki i paszporty. Powinni pomyśleć również o ubezpieczeniowym zestawie kibica, dzięki któremu z Mundialu wrócą tylko z wrażeniami sportowymi, a nie z nowymi troskami. Bo karta EKUZ w Rosji nie obowiązuje.

Wyniki funduszy CU Życie: lepiej niż oczekiwali optymiści

Wyniki rynku akcji w pierwszym kwartale 2007 roku  przekroczyły oczekiwania nawet największych optymistów. Mimo krótkiej  korekty główny indeks akcji WIG zyskał ponad 14 proc, co oznacza kolejny  już kwartał wysokich zysków klientów CU Życie, którzy wybrali fundusze  akcyjne i mieszane w ramach ubezpieczeń indywidualnych i grupowych oraz  PPE.