Wyniki funduszy CU Życie: korzyści z „zimnego prysznica”.

24.10.2007

Wyniki funduszy CU Życie: korzyści z „zimnego prysznica”.

Opublikowany

Minione trzy miesiące były pierwszym od blisko 5 lat  spadkowym kwartałem na warszawskiej giełdzie. WIG utracił w ciągu  minionych trzech miesięcy blisko 10 proc. Taka sytuacja na rynku akcji w  sposób oczywisty przełożyła się na wyniki funduszy z udziałem akcji,  które poniosły straty proporcjonalne do udziału akcji w portfelach.

Wydaje się, że taki kwartalny „zimny prysznic” może paradoksalnie  okazać się dobry dla klientów funduszy kapitałowych i inwestycyjnych.  Część inwestorów po pięciu latach bardzo dynamicznej hossy zaczęła  traktować giełdę jako maszynkę do zarabiania pieniędzy, zapominając o  ryzyku inwestycyjnym nierozerwalnie związanym z oczekiwanymi zyskami,  lub to ryzyko lekceważąc. Kwartalna korekta, chociaż głęboka, nie  wpłynęła jednak w istotny sposób na roczne i wieloletnie stopy zwrotu  naszych funduszy, które nadal w dłuższym horyzoncie przynoszą wręcz  spektakularne zyski.

Tak głęboki kwartalny spadek pomoże w uzmysłowieniu klientom potrzeby  starannego doboru portfela funduszy do horyzontu inwestycyjnego i  skłonności do akceptowania ryzyka. Pokazuje też dobitnie wyższość  inwestowania długoterminowego nad spekulacyjnym.

podkreśla Marek  Przybylski, prezes CU Investment Management, spółki zarządzającej  aktywami CU Życie.

Commercial Union Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA oferuje  kilkanaście funduszy kapitałowych powiązanych z ubezpieczeniami  indywidualnymi i grupowymi oraz PPE. Fundusze reprezentują szerokie  spektrum strategii inwestycyjnych. CU należy do nielicznych towarzystw,  które mogą pochwalić się dziesięcioletnią historią inwestycyjną już  kilku funduszy kapitałowych. Aktywami ubezpieczeniowych funduszy  kapitałowych CU Życie zarządza wyspecjalizowana spółka Commercial Union  Investment Management (Polska) SA. Posiada ona zezwolenia nadzoru na  zarządzanie portfelami papierów wartościowych i na doradztwo  inwestycyjne. Należy do największych podmiotów asset management w Polsce  pod względem wartości aktywów w zarządzaniu (ogółem 16,5 miliardów zł  na koniec III kwartału 2007).
888888.png

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.