Bank Zachodni WBK i Commercial Union przystępują do kolejnego etapu rozwoju działalności bancassurance w Polsce

21.11.2007

Bank Zachodni WBK i Commercial Union przystępują do kolejnego etapu rozwoju działalności bancassurance w Polsce

Opublikowany

Bank Zachodni WBK SA i Aviva, spółka macierzysta grupy Commercial Union Polska, podpisały umowę przewidującą wspólne utworzenie dwóch nowych towarzystw ubezpieczeniowych, które będą oferować produkty klientom banku. BZWBK i Aviva jako pierwsi na polskim rynku podejmują taki model współpracy w zakresie bancassurance, który z powodzeniem rozwija się w wielu krajach europejskich.
Zgodnie z podpisaną umową, obie strony obejmą po 50 proc. akcji w dwóch towarzystwach ubezpieczeniowych, które zostaną utworzone po uzyskaniu wymaganych zgód Komisji Europejskiej i Komisji Nadzoru Finansowego.
Towarzystwa ubezpieczeniowe będą oferować ubezpieczenia majątkowe i ubezpieczenia na życie klientom banku na podstawie wyłącznej, wieloletniej umowy dystrybucyjnej. Dzięki temu 1,4 mln klientów banku obsługiwanych w ponad 400 oddziałach (obecnie działających i planowanych) będzie mogło skorzystać z szerokiej i atrakcyjnej oferty ubezpieczeń.
Rozpoczęcie działalności operacyjnej przez nowe towarzystwa ubezpieczeniowe planowane jest na trzeci kwartał 2008 roku.
Allied Irish Banks, większościowy akcjonariusz Banku Zachodniego WBK, i Aviva realizują już podobny model współpracy w Irlandii, z wymiernymi korzyściami dla obu grup.
Commercial Union Polska i Bank Zachodni WBK współpracują od 1991 roku. Bank ma po 10 proc. akcji w Commercial Union Polska – Towarzystwie Ubezpieczeń na Życie SA i Commercial Union Polska – Towarzystwie Ubezpieczeń Ogólnych SA oraz 11,1 proc. akcji w Commercial Union Powszechnym Towarzystwie Emerytalnym BPH CU WBK SA.
Bank Zachodni WBK jest strategicznym partnerem CU w dziedzinie bancassurance. Obecnie współpraca obejmuje: ubezpieczenia do kredytów gotówkowych i hipotecznych, ubezpieczenie na życie i dożycie oraz ubezpieczenia do kart kredytowych.

Usługi bancassurance stają się coraz istotniejszą częścią naszego  biznesu. Ten wzrost będzie kontynuowany, jeśli zaoferujemy klientom nowoczesne produkty i profesjonalną obsługę, a współpraca z grupą Aviva nam to gwarantuje. Potwierdzeniem niech będzie nasza modelowa, trwająca już piętnaście lat, współpraca z Commercial Union.

Mateusz Morawiecki, prezes Banku Zachodniego WBK SA

Obchodzimy 15. rocznicę działalności CU w Polsce, która od początku oznaczała współpracę z BZ WBK. Zawarcie tej długoterminowej umowy właśnie w tym momencie to dla mnie wielka satysfakcja. Umowa pozwoli na znaczne rozszerzenie współpracy bancassurance z korzyścią dla obu instytucji, przy wykorzystaniu wzorców sprawdzonych przez naszą macierzystą grupę Aviva w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy CU Polska

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.