Bank Zachodni WBK i Commercial Union przystępują do kolejnego etapu rozwoju działalności bancassurance w Polsce
Kopiuj tekst

21.11.2007

Bank Zachodni WBK i Commercial Union przystępują do kolejnego etapu rozwoju działalności bancassurance w Polsce

Bank Zachodni WBK SA i Aviva, spółka macierzysta grupy Commercial Union Polska, podpisały umowę przewidującą wspólne utworzenie dwóch nowych towarzystw ubezpieczeniowych, które będą oferować produkty klientom banku. BZWBK i Aviva jako pierwsi na polskim rynku podejmują taki model współpracy w zakresie bancassurance, który z powodzeniem rozwija się w wielu krajach europejskich.
Zgodnie z podpisaną umową, obie strony obejmą po 50 proc. akcji w dwóch towarzystwach ubezpieczeniowych, które zostaną utworzone po uzyskaniu wymaganych zgód Komisji Europejskiej i Komisji Nadzoru Finansowego.
Towarzystwa ubezpieczeniowe będą oferować ubezpieczenia majątkowe i ubezpieczenia na życie klientom banku na podstawie wyłącznej, wieloletniej umowy dystrybucyjnej. Dzięki temu 1,4 mln klientów banku obsługiwanych w ponad 400 oddziałach (obecnie działających i planowanych) będzie mogło skorzystać z szerokiej i atrakcyjnej oferty ubezpieczeń.
Rozpoczęcie działalności operacyjnej przez nowe towarzystwa ubezpieczeniowe planowane jest na trzeci kwartał 2008 roku.
Allied Irish Banks, większościowy akcjonariusz Banku Zachodniego WBK, i Aviva realizują już podobny model współpracy w Irlandii, z wymiernymi korzyściami dla obu grup.
Commercial Union Polska i Bank Zachodni WBK współpracują od 1991 roku. Bank ma po 10 proc. akcji w Commercial Union Polska – Towarzystwie Ubezpieczeń na Życie SA i Commercial Union Polska – Towarzystwie Ubezpieczeń Ogólnych SA oraz 11,1 proc. akcji w Commercial Union Powszechnym Towarzystwie Emerytalnym BPH CU WBK SA.
Bank Zachodni WBK jest strategicznym partnerem CU w dziedzinie bancassurance. Obecnie współpraca obejmuje: ubezpieczenia do kredytów gotówkowych i hipotecznych, ubezpieczenie na życie i dożycie oraz ubezpieczenia do kart kredytowych.

Usługi bancassurance stają się coraz istotniejszą częścią naszego  biznesu. Ten wzrost będzie kontynuowany, jeśli zaoferujemy klientom nowoczesne produkty i profesjonalną obsługę, a współpraca z grupą Aviva nam to gwarantuje. Potwierdzeniem niech będzie nasza modelowa, trwająca już piętnaście lat, współpraca z Commercial Union.

Mateusz Morawiecki, prezes Banku Zachodniego WBK SA

Obchodzimy 15. rocznicę działalności CU w Polsce, która od początku oznaczała współpracę z BZ WBK. Zawarcie tej długoterminowej umowy właśnie w tym momencie to dla mnie wielka satysfakcja. Umowa pozwoli na znaczne rozszerzenie współpracy bancassurance z korzyścią dla obu instytucji, przy wykorzystaniu wzorców sprawdzonych przez naszą macierzystą grupę Aviva w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy CU Polska

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.