Wyniki funduszy CU Życie: modelowe dla klas aktywów

21.01.2008

Wyniki funduszy CU Życie: modelowe dla klas aktywów

Opublikowany

Commercial Union Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA  oferuje kilkanaście funduszy kapitałowych powiązanych z ubezpieczeniami  indywidualnymi i grupowymi oraz PPE. Fundusze reprezentują szerokie  spektrum strategii inwestycyjnych. CU należy do nielicznych towarzystw,  które mogą pochwalić się dziesięcioletnią historią inwestycyjną już  kilku funduszy kapitałowych.

Mimo głębokiej korekty na rynku akcji w trzecim kwartale 2007, wyniki za  cały miniony rok można określić jako modelowe dla poszczególnych klas  aktywów. Fundusze bezpieczne zarobiły w ciągu roku od 3 do 5 proc., zaś  fundusze akcji ok. 12 proc. Ujemne wyniki funduszy z udziałem aktywów  zagranicznych to efekt trwającego trendu aprecjacji polskiej waluty.  Wyniki funduszy w dłuższym horyzoncie, trzy- i pięcioletnim, nadal  pozostają znakomite.

Pozostaje mieć nadzieję, że najbliższe lata będą dobrym okresem dla  inwestycji, a rok 2008 – lustrzanym odbiciem roku 2007, to znaczy po  słabym początku roku kolejne kwartały przyniosą poprawę nastrojów i  sytuacji na giełdach. Pozytywną długoterminową przesłanką dla naszego  rynku finansowego jest obecna kondycja i perspektywy polskiej  gospodarki, które pozostają bardzo dobre mimo niewielkiego obniżenia  dynamiki PKB i przejściowego wzrostu inflacji.

podkreśla Marek  Przybylski, prezes CU Investment Management, spółki zarządzającej  aktywami CU Życie.

Aktywami ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych CU Życie zarządza  wyspecjalizowana spółka Commercial Union Investment Management (Polska)  SA. Posiada ona zezwolenia nadzoru na zarządzanie portfelami papierów  wartościowych i na doradztwo inwestycyjne. Należy do największych  podmiotów asset management w Polsce pod względem wartości aktywów w  zarządzaniu (ogółem ponad 16 miliardów zł na koniec 2007 roku).


Stopy zwrotu ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych Commercial Union  Polska – Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA na koniec IV kwartału 2007  roku [proc.]
77777777777777777.png

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.