Prognozy i nowości inwestycyjne Commercial Union na 2008 rok
Kopiuj tekst

26.02.2008

Prognozy i nowości inwestycyjne Commercial Union na 2008 rok

Rozpoczęty rok będzie w gospodarce nieco gorszy od poprzedniego, co w polskich realiach oznacza, że będzie wciąż bardzo dobry. Niestabilność na rynkach finansowych może przekonać klientów, poszukujących zysków większych niż oferują banki, do inwestycji w produkty strukturyzowane.

Polski inwestor ofiarą globalizacji?

Klasyczna teoria ekonomiczna mówi, że poważne spadki na giełdzie akcji zwykle wyprzedzają osłabienie lub nawet recesję w gospodarce realnej. Giełda pełni więc funkcję barometru. Tymczasem wydarzenia ostatnich miesięcy na wielu giełdach, w tym warszawskiej, odbywają się według zupełnie innego scenariusza. Kłopoty gospodarki amerykańskiej, zapoczątkowane kryzysem na rynku ryzykownych kredytów hipotecznych, gwałtownie przeniosły się na inne rynki na całym świecie. Akcje taniały zarówno w krajach, w których koniunktura jest znakomita, jak również w tych, w których można dostrzec racjonalne powody do obaw o stan gospodarki.

Polska znajduje się w okresie dynamicznego wzrostu gospodarczego. Mimo pewnego osłabienia tempa wzrostu w ostatnim okresie i wzrostu inflacji, ten rok będzie również bardzo dobry – prognozujemy, że PKB zwiększy się o blisko 5 proc. Takim tempem wzrostu nie może pochwalić się żadna duża gospodarka w Unii Europejskiej. Można więc powiedzieć, że polscy  inwestorzy stali się „ofiarami” globalizacji rynków finansowych. To paradoks, który trzeba brać pod uwagę, przewidując zachowania inwestorów  i strategie produktowe instytucji finansowych. Sytuacja na polskim rynku inwestycyjnym wskazuje, że część osób przestraszonych spadkami postanowiła „przeczekać” trudniejszy okres, wpłacając pieniądze na lokaty bankowe lub przenosząc je do funduszy  bezpiecznych. Trudno oczekiwać jednak, aby bardziej aktywni inwestorzy zadowolili się zyskami na poziomie 6 proc. rocznie. Ofertą dla nich są więc produkty strukturyzowane, dające gwarancję odzyskania wpłaconych pieniędzy w razie zajścia „czarnego scenariusza”, a zarazem pozwalające zarabiać na bardziej ryzykownych rynkach

Marek Przybylski, prezes CU Investment Management i CU TFI

CU Gwarancja Globalne Inwestycje II – odpowiedź na dylemat polskiego inwestora

Od 11 lutego do 7 marca 2008 klienci mogą zainwestować pieniądze w kolejny produkt strukturyzowany – CU Gwarancja Globalne Inwestycje II. Od 2007 roku Commercial Union oferuje linię produktów strukturyzowanych pod nazwą CU Gwarancja, w formie indywidualnego ubezpieczenia na życie i dożycie. Produkty te dają klientowi gwarancję zwrotu zainwestowanego kapitału (pomniejszonego o opłatę w wysokości 1 proc.), a jednocześnie umożliwiają uzyskanie stabilnych zysków niezależnie od trendów rynkowych. Obecnie sprzedawany produkt jest trzecim z serii CU Gwarancja.

Umożliwia on klientom zarabianie na światowych rynkach akcji, nieruchomości, surowców i walut, przy zachowaniu szerokiej  dywersyfikacji geograficznej. Jego strategia, oparta na modelu, który  zdobył nagrodę Nobla, umożliwia osiąganie zysków zarówno na rynkach  wzrostowych, jak i spadkowych

Marek Przybylski

Umowa  zawierana jest na 4 lata. Minimalna składka to 10 tys. zł. Wypłata na  koniec okresu nie jest obciążona podatkiem od zysków kapitałowych  (podatkiem Belki). Wysokość wypłaty powiązana jest z indeksem BNP Paribas Millennium 10 Europe ER.
Produkt CU Gwarancja Globalne Inwestycje oferowany jest przez 3  tysiące agentów ubezpieczeniowych CU oraz w czterech „Centrach Dobrych  Inwestycji” w Warszawie. Są one zlokalizowane w: budynku Babka Tower niedaleko Ronda Radosława (al. Jana Pawła II 80), w Blue City (Al. Jerozolimskie 179), przy stacji metra Kabaty (al. KEN 24) oraz w centrali Commercial Union (ul. Prosta 70).
Od początku lutego CU prowadzi w Warszawie kampanię outdoorową pod hasłem „Żółta Fala Inwestowania”, promującą Centra Dobrych Inwestycji Commercial Union. Można w nich skorzystać z pomocy doradców ds. produktów inwestycyjnych, którzy bazując m.in. na ankiecie „Twój profil  inwestycyjny” oraz specjalnym kalkulatorze emerytalnym, przygotowują analizę finansową.

Niższa opłata za zarządzanie

Od 21 stycznia br. CU TFI obniżyło do 1 proc. opłatę za zarządzanie w subfunduszu CU Depozyt Plus, który jest częścią funduszu parasolowego Commercial Union FIO. Dodatkowo, w tym subfunduszu nie jest pobierana opłata manipulacyjna przy wpłacie. Również w Funduszu Pieniężnym, oferowanym przez CU Życie, opłata za zarządzanie wynosi 1 proc.  średniego stanu aktywów rocznie.

Chcemy w ten sposób uczynić naszą ofertę jeszcze bardziej atrakcyjną w  okresach dużej niepewności na rynkach finansowych. Przenosząc środki z funduszu bardziej ryzykownych do funduszy rynku pieniężnego w ramach „parasola” lub ubezpieczenia z funduszem kapitałowym klient nie płaci  podatku od zysków kapitałowych, a ewentualne straty podatkowe powstałe w okresach dekoniunktury, może skompensować z przyszłymi zyskami. Klient całkowicie wycofujący środki z tych produktów bezpowrotnie traci te korzyści.

Marek Przybylski.

Loteria „Pogoda dla bogaczy”

Dodatkową zachętą do inwestowania w produkty inwestycyjne Commercial Union - fundusze inwestycyjne, ubezpieczenie inwestycyjne Bonus VIP oraz produkt gwarantowany CU Gwarancja Globalne Inwestycje II - jest możliwość wygrania jednej z 12 dwuosobowych wycieczek do: Argentyny, RPA, Chin lub  Finlandii. Warunkiem udziału jest dokonanie wpłaty co najmniej 10 tys.  zł do tych produktów, w terminie od 4 lutego do 14 kwietnia 2008 r. i  wypełnienie kuponu dostępnego u agentów Commercial Union, w Centrach Dobrych Inwestycji oraz na stronie internetowej CU. Szczegółowe zasady loterii, w tym zasady dokonywania wpłat oraz poleceń, znajdują się w  regulaminie.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.