CU Gwarancja Nowa Energia, czyli ekologiczne zyski

08.04.2008

CU Gwarancja Nowa Energia, czyli ekologiczne zyski

Opublikowany

Od 2007 roku  Commercial Union oferuje produkty strukturyzowane pod nazwą CU Gwarancja  w formie indywidualnego ubezpieczenia na życie i dożycie. Produkty te  chronią kapitał powierzony przez klienta, a jednocześnie umożliwiają  zarabianie na międzynarodowych rynkach finansowych. Do tej pory  sprzedawane były trzy emisje: CU Gwarancja Polskie Akcje Plus, CU  Gwarancja Globalne Inwestycje i CU Gwarancja Globalne Inwestycje II.


Obecnie dostępny produkt, CU Gwarancja Nowa Energia, pozwala  na inwestowanie w akcje spółek sektora alternatywnej energii  (wiatrowej, wodnej, słonecznej, ciepła ziemi i biomasy). To jeden z  najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów światowej gospodarki,  którego działalność wzbudza pozytywne odczucia społeczne – podkreśla  Marek Przybylski, prezes CU TFI i CU Investment Management (spółki  zarządzającej aktywami CU Życie). Produkt powiązany jest z branżowym  indeksem RBS Enhanced Green, opracowanym przez Royal Bank of Scotland –  jeden z najstarszych banków brytyjskich. Środki lokowane są w akcje  spółek z branży alternatywnej energii w krajach Unii Europejskiej, USA,  Chinach i Japonii.


Umowa zawierana jest na 4 lata. Minimalna składka to 10 tys. zł. Nie  ma opłat manipulacyjnych i za zarządzanie. CU Życie gwarantuje zwrot 100  proc. wpłaconego kapitału na koniec okresu ubezpieczenia. Wypłata na  koniec okresu nie jest obciążona podatkiem od zysków kapitałowych (tzw.  podatkiem Belki). Element ubezpieczeniowy polega na tym, że w razie  śmierci ubezpieczonego w czasie trwania umowy beneficjenci otrzymają 103  proc. wpłaconej składki, a wypłata nie jest obciążona podatkiem Belki.


Istotnym kryterium jest również wysoki współczynnik partycypacji –  czyli procentowy udział klienta w zyskach wypracowanych przez inwestycje  w indeks będący podstawą produktu. CU określiło ten współczynnik na  poziomie 80-90 proc. – jego ostateczna wysokość zostanie ustalona po  zakończeniu okresu sprzedaży.


Produkt CU Gwarancja Nowa Energia oferowany jest, podobnie jak  poprzednie, przez ok. 3 tysięcy agentów CU oraz w czterech punktach  obsługi klienta CU w Warszawie.


Przeprowadzone przez nas badania jakościowe wskazują, że termin 4 lat  jest optymalny dla klientów, którzy chcą jednorazowo zainwestować  większą kwotę, mając gwarancję ochrony kapitału i perspektywę istotnych  zysków. Klienci uważają, że 80-90 proc. poziom partycypacji to  propozycja fair. Sektor energii alternatywnej, a zwłaszcza odnawialnej,  jest postrzegany jako bardzo interesujący. Klienci są świadomi, że  rosnące ceny ropy naftowej oraz zwiększająca się świadomość ekologiczna  oznaczają dobre czasy dla branży alternatywnej energii, a więc również  perspektywę zysków z inwestycji – podkreśla Marek Przybylski.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.