Po piętnastu latach współpracy Banku Zachodniego WBK z grupą Commercial Union, obaj partnerzy uruchomili dwie ubezpieczeniowe spółki joint venture – majątkową i życiową. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w obszarze bancassurace na rynku polskim.
Uruchomienie BZWBK-CU pozwoli na lepsze dopasowanie produktów do potrzeb klienta banku, harmonizację rozwiązań IT, ujednolicenie procedur obsługowych, pełne wykorzystanie know-how obu akcjonariuszy, a w konsekwencji obniżenie kosztów działalności bancassurance.
komentuje Jacek Koronkiewicz, prezes zarządu BZWBK-CU Towarzystw Ubezpieczeń.
W tym przedsięwzięciu Commercial Union wykorzystuje doświadczenia macierzystej Grupy Aviva, która w Europie stworzyła wiele podobnych spółek z największymi bankami, awansując do pierwszej ligi bancassurance.
dodaje Adam Uszpolewicz prezes grupy Commercial Union Polska.
Jednym z najistotniejszych celów biznesowych Banku Zachodniego WBK jest zapewnienie długoterminowych dochodów z linii banacassurance, których dynamika wzrostu będzie przewyższać dynamikę z klasycznych produktów bankowych. BZWBK ma ambicję bycia liderem rynku bancassurnce, a przychody prowizyjne w tej linii do 2011 roku powinny osiągnąć pułap 10% wszystkich przychodów pozaodsetkowych BZWBK – tłumaczy Mateusz Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK.
Utworzenie towarzystw BZWBK-CU jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój bancassurance w Polsce. Udział kanału bankowego w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych systematycznie rośnie – w 2007 roku udział tej formy sprzedaży produktów ubezpieczeniowych sięgnął 24%, a według szacunków BZWBK-CU do roku 2013 banki powinny osiągnąć co najmniej 45-procentowy udział w sprzedaży ubezpieczeń.