BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową

07.10.2008

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową

Opublikowany

Po piętnastu latach współpracy Banku Zachodniego WBK z grupą  Commercial Union, obaj partnerzy uruchomili dwie ubezpieczeniowe spółki  joint venture – majątkową i życiową. To pierwsze tego typu  przedsięwzięcie w obszarze bancassurace na  rynku polskim.

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń powołane zostały do obsługi 1,4  miliona klientów BZWBK, którym nowe podmioty zaoferują specjalnie  przygotowane ubezpieczenia na życie i majątkowe. Dzięki spółkom  joint-venture wykorzystane zostaną dotychczasowe doświadczenia i  najlepsze praktyki obu partnerów.

Uruchomienie BZWBK-CU pozwoli na lepsze dopasowanie produktów do  potrzeb klienta banku, harmonizację rozwiązań IT, ujednolicenie procedur  obsługowych, pełne wykorzystanie know-how obu akcjonariuszy, a w  konsekwencji obniżenie kosztów działalności bancassurance.

komentuje  Jacek Koronkiewicz, prezes zarządu BZWBK-CU Towarzystw Ubezpieczeń.

W tym przedsięwzięciu Commercial Union wykorzystuje doświadczenia  macierzystej Grupy Aviva, która w Europie stworzyła wiele podobnych  spółek z największymi bankami, awansując do pierwszej ligi bancassurance.

dodaje Adam Uszpolewicz prezes grupy Commercial Union Polska.

Produkty ubezpieczeniowe są naturalnym dopełnieniem oferty Banku.  BZWBK-CU będą kompleksowo zajmowały się dotychczasowymi produktami  ubezpieczeniowymi oferowanymi przez BZWBK, ale wprowadzą też nowe  produkty. Już obecnie spółki świadczą ochronę ubezpieczeniową do kart  płatniczych BZWBK. Ubezpieczenia do tych kart były dotychczas  dostarczane przez różnych ubezpieczyli. W październiku w ofercie  znajdzie się produkt strukturyzowany – Polisa Inwestycyjna. W planach na  najbliższe miesiące jest także wdrożenie produktów ubezpieczeniowych  towarzyszących kredytom gotówkowym i hipotecznym. Równolegle trwają  prace nad nowatorskimi produktami ubezpieczeniowymi,  ubezpieczeniowo-inwestycyjnymi oraz nad ofertą produktów typowo  ochronnych.

Jednym z najistotniejszych celów biznesowych Banku Zachodniego WBK  jest zapewnienie długoterminowych dochodów z linii banacassurance,  których dynamika wzrostu będzie przewyższać dynamikę z klasycznych  produktów bankowych. BZWBK ma ambicję bycia liderem  rynku bancassurnce,  a przychody prowizyjne w tej linii do 2011 roku powinny osiągnąć pułap  10% wszystkich przychodów pozaodsetkowych BZWBK – tłumaczy Mateusz  Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK.

Utworzenie towarzystw BZWBK-CU jest  odpowiedzią na dynamiczny rozwój  bancassurance w Polsce. Udział kanału bankowego w sprzedaży produktów  ubezpieczeniowych systematycznie rośnie – w 2007 roku udział tej formy  sprzedaży produktów ubezpieczeniowych sięgnął 24%, a według szacunków  BZWBK-CU do roku 2013 banki powinny osiągnąć co najmniej 45-procentowy  udział w sprzedaży ubezpieczeń.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.