BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową
Kopiuj tekst

07.10.2008

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową

Po piętnastu latach współpracy Banku Zachodniego WBK z grupą  Commercial Union, obaj partnerzy uruchomili dwie ubezpieczeniowe spółki  joint venture – majątkową i życiową. To pierwsze tego typu  przedsięwzięcie w obszarze bancassurace na  rynku polskim.

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń powołane zostały do obsługi 1,4  miliona klientów BZWBK, którym nowe podmioty zaoferują specjalnie  przygotowane ubezpieczenia na życie i majątkowe. Dzięki spółkom  joint-venture wykorzystane zostaną dotychczasowe doświadczenia i  najlepsze praktyki obu partnerów.

Uruchomienie BZWBK-CU pozwoli na lepsze dopasowanie produktów do  potrzeb klienta banku, harmonizację rozwiązań IT, ujednolicenie procedur  obsługowych, pełne wykorzystanie know-how obu akcjonariuszy, a w  konsekwencji obniżenie kosztów działalności bancassurance.

komentuje  Jacek Koronkiewicz, prezes zarządu BZWBK-CU Towarzystw Ubezpieczeń.

W tym przedsięwzięciu Commercial Union wykorzystuje doświadczenia  macierzystej Grupy Aviva, która w Europie stworzyła wiele podobnych  spółek z największymi bankami, awansując do pierwszej ligi bancassurance.

dodaje Adam Uszpolewicz prezes grupy Commercial Union Polska.

Produkty ubezpieczeniowe są naturalnym dopełnieniem oferty Banku.  BZWBK-CU będą kompleksowo zajmowały się dotychczasowymi produktami  ubezpieczeniowymi oferowanymi przez BZWBK, ale wprowadzą też nowe  produkty. Już obecnie spółki świadczą ochronę ubezpieczeniową do kart  płatniczych BZWBK. Ubezpieczenia do tych kart były dotychczas  dostarczane przez różnych ubezpieczyli. W październiku w ofercie  znajdzie się produkt strukturyzowany – Polisa Inwestycyjna. W planach na  najbliższe miesiące jest także wdrożenie produktów ubezpieczeniowych  towarzyszących kredytom gotówkowym i hipotecznym. Równolegle trwają  prace nad nowatorskimi produktami ubezpieczeniowymi,  ubezpieczeniowo-inwestycyjnymi oraz nad ofertą produktów typowo  ochronnych.

Jednym z najistotniejszych celów biznesowych Banku Zachodniego WBK  jest zapewnienie długoterminowych dochodów z linii banacassurance,  których dynamika wzrostu będzie przewyższać dynamikę z klasycznych  produktów bankowych. BZWBK ma ambicję bycia liderem  rynku bancassurnce,  a przychody prowizyjne w tej linii do 2011 roku powinny osiągnąć pułap  10% wszystkich przychodów pozaodsetkowych BZWBK – tłumaczy Mateusz  Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK.

Utworzenie towarzystw BZWBK-CU jest  odpowiedzią na dynamiczny rozwój  bancassurance w Polsce. Udział kanału bankowego w sprzedaży produktów  ubezpieczeniowych systematycznie rośnie – w 2007 roku udział tej formy  sprzedaży produktów ubezpieczeniowych sięgnął 24%, a według szacunków  BZWBK-CU do roku 2013 banki powinny osiągnąć co najmniej 45-procentowy  udział w sprzedaży ubezpieczeń.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.