BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową

07.10.2008

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń rozpoczęły działalność rynkową

Opublikowany

Po piętnastu latach współpracy Banku Zachodniego WBK z grupą  Commercial Union, obaj partnerzy uruchomili dwie ubezpieczeniowe spółki  joint venture – majątkową i życiową. To pierwsze tego typu  przedsięwzięcie w obszarze bancassurace na  rynku polskim.

BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeń powołane zostały do obsługi 1,4  miliona klientów BZWBK, którym nowe podmioty zaoferują specjalnie  przygotowane ubezpieczenia na życie i majątkowe. Dzięki spółkom  joint-venture wykorzystane zostaną dotychczasowe doświadczenia i  najlepsze praktyki obu partnerów.

Uruchomienie BZWBK-CU pozwoli na lepsze dopasowanie produktów do  potrzeb klienta banku, harmonizację rozwiązań IT, ujednolicenie procedur  obsługowych, pełne wykorzystanie know-how obu akcjonariuszy, a w  konsekwencji obniżenie kosztów działalności bancassurance.

komentuje  Jacek Koronkiewicz, prezes zarządu BZWBK-CU Towarzystw Ubezpieczeń.

W tym przedsięwzięciu Commercial Union wykorzystuje doświadczenia  macierzystej Grupy Aviva, która w Europie stworzyła wiele podobnych  spółek z największymi bankami, awansując do pierwszej ligi bancassurance.

dodaje Adam Uszpolewicz prezes grupy Commercial Union Polska.

Produkty ubezpieczeniowe są naturalnym dopełnieniem oferty Banku.  BZWBK-CU będą kompleksowo zajmowały się dotychczasowymi produktami  ubezpieczeniowymi oferowanymi przez BZWBK, ale wprowadzą też nowe  produkty. Już obecnie spółki świadczą ochronę ubezpieczeniową do kart  płatniczych BZWBK. Ubezpieczenia do tych kart były dotychczas  dostarczane przez różnych ubezpieczyli. W październiku w ofercie  znajdzie się produkt strukturyzowany – Polisa Inwestycyjna. W planach na  najbliższe miesiące jest także wdrożenie produktów ubezpieczeniowych  towarzyszących kredytom gotówkowym i hipotecznym. Równolegle trwają  prace nad nowatorskimi produktami ubezpieczeniowymi,  ubezpieczeniowo-inwestycyjnymi oraz nad ofertą produktów typowo  ochronnych.

Jednym z najistotniejszych celów biznesowych Banku Zachodniego WBK  jest zapewnienie długoterminowych dochodów z linii banacassurance,  których dynamika wzrostu będzie przewyższać dynamikę z klasycznych  produktów bankowych. BZWBK ma ambicję bycia liderem  rynku bancassurnce,  a przychody prowizyjne w tej linii do 2011 roku powinny osiągnąć pułap  10% wszystkich przychodów pozaodsetkowych BZWBK – tłumaczy Mateusz  Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK.

Utworzenie towarzystw BZWBK-CU jest  odpowiedzią na dynamiczny rozwój  bancassurance w Polsce. Udział kanału bankowego w sprzedaży produktów  ubezpieczeniowych systematycznie rośnie – w 2007 roku udział tej formy  sprzedaży produktów ubezpieczeniowych sięgnął 24%, a według szacunków  BZWBK-CU do roku 2013 banki powinny osiągnąć co najmniej 45-procentowy  udział w sprzedaży ubezpieczeń.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

temu

Aviva. Społeczna z natury. Raport społeczny za 2017.

OC za 1 zł w Commercial Union Direct

Na październik Commercial Union Direct przygotowało kolejną promocję dla klientów – program „OC za 1 zł”.
. Klient, który między 1 a 31 października 2008 r. wykupi w CU Direct  pakiet OC i AC wraz z assistance w wariancie maksymalnym, za  ubezpieczenie OC zapłaci 1 z