Aviva: silna pozycja w trudnych warunkach
Kopiuj tekst

28.10.2008

Aviva: silna pozycja w trudnych warunkach

Aviva, macierzysta grupa Commercial Union Polska, zachowuje  mocną pozycję kapitałową mimo kryzysu na rynkach finansowych. Aviva nie  zamierza korzystać ze wsparcia rządu, do czego zmuszonych jest wiele  innych instytucji finansowych.
Aviva jest piątą grupą ubezpieczeniową świata, działającą w 30  krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Struktura działalności grupy  (koncentracja na ubezpieczeniach, dywersyfikacja geograficzna) oraz  konserwatywne podejście do zarządzania ryzykiem powoduje, że Aviva jest  znacznie bardziej odporna na skutki obecnego kryzysu na rynkach  finansowych niż wiele innych instytucji finansowych.

Potwierdzają to ogłoszone dzisiaj informacje na temat pozycji  kapitałowej. Nadwyżka kapitałów własnych ponad margines wypłacalności  Aviva – kluczowy wskaźnik pokazujący płynność finansową ubezpieczyciela –  według stanu na 24 października br. wynosiła 1,3 mld funtów. Aviva  dysponuje płynnymi aktywami o wartości 1,6 mld funtów i ma  niewykorzystane linie kredytowe do poziomu 2,2 mld funtów. W ostatnim  okresie zwiększyła też zabezpieczenie posiadanego portfela akcji przed  spadkami  cen na giełdach, co ma pozytywny wpływ na wysokość kapitałów  własnych.

Aviva jest silna. Stosujemy rozważne i aktywne podejście do  zarządzania ryzykiem, dzięki czemu mamy aktywa dobrej jakości, co  oznacza bezpieczeństwo naszych klientów i akcjonariuszy. Nie ma  potrzeby, abyśmy pozyskiwali dodatkowy kapitał czy to w formie emisji  nowych akcji, czy też korzystania z pomocy rządu – mówi Andrew Moss,  prezes grupy Aviva.

Nowa sprzedaż ubezpieczeń na życie i emerytalnych grupy Aviva w skali  globalnej wzrosła o 12 proc. (w funtach) w stosunku do trzech kwartałów  2007 roku, osiągając 25,7 mld funtów. Wzrost grupa zawdzięcza głównie  swoim spółkom w Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie  Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż ubezpieczeń na życie i emerytalnych przez  Commercial Union Polska była o 49 proc. większa (w złotych) niż w  pierwszych trzech kwartałach 2007 roku.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.