Aviva: silna pozycja w trudnych warunkach

28.10.2008

Aviva: silna pozycja w trudnych warunkach

Opublikowany

Aviva, macierzysta grupa Commercial Union Polska, zachowuje  mocną pozycję kapitałową mimo kryzysu na rynkach finansowych. Aviva nie  zamierza korzystać ze wsparcia rządu, do czego zmuszonych jest wiele  innych instytucji finansowych.
Aviva jest piątą grupą ubezpieczeniową świata, działającą w 30  krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Struktura działalności grupy  (koncentracja na ubezpieczeniach, dywersyfikacja geograficzna) oraz  konserwatywne podejście do zarządzania ryzykiem powoduje, że Aviva jest  znacznie bardziej odporna na skutki obecnego kryzysu na rynkach  finansowych niż wiele innych instytucji finansowych.

Potwierdzają to ogłoszone dzisiaj informacje na temat pozycji  kapitałowej. Nadwyżka kapitałów własnych ponad margines wypłacalności  Aviva – kluczowy wskaźnik pokazujący płynność finansową ubezpieczyciela –  według stanu na 24 października br. wynosiła 1,3 mld funtów. Aviva  dysponuje płynnymi aktywami o wartości 1,6 mld funtów i ma  niewykorzystane linie kredytowe do poziomu 2,2 mld funtów. W ostatnim  okresie zwiększyła też zabezpieczenie posiadanego portfela akcji przed  spadkami  cen na giełdach, co ma pozytywny wpływ na wysokość kapitałów  własnych.

Aviva jest silna. Stosujemy rozważne i aktywne podejście do  zarządzania ryzykiem, dzięki czemu mamy aktywa dobrej jakości, co  oznacza bezpieczeństwo naszych klientów i akcjonariuszy. Nie ma  potrzeby, abyśmy pozyskiwali dodatkowy kapitał czy to w formie emisji  nowych akcji, czy też korzystania z pomocy rządu – mówi Andrew Moss,  prezes grupy Aviva.

Nowa sprzedaż ubezpieczeń na życie i emerytalnych grupy Aviva w skali  globalnej wzrosła o 12 proc. (w funtach) w stosunku do trzech kwartałów  2007 roku, osiągając 25,7 mld funtów. Wzrost grupa zawdzięcza głównie  swoim spółkom w Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie  Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż ubezpieczeń na życie i emerytalnych przez  Commercial Union Polska była o 49 proc. większa (w złotych) niż w  pierwszych trzech kwartałach 2007 roku.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.