Aviva potwierdza silną pozycję kapitałową

04.02.2009

Aviva potwierdza silną pozycję kapitałową

Opublikowany

Aviva, macierzysta grupa Commercial Union Polska,  potwierdziła silną pozycję kapitałową mimo kryzysu na rynkach  finansowych. Aviva nie korzysta z pomocy rządowej, do czego zmuszonych  jest wiele innych instytucji finansowych.

Potwierdzają to ogłoszone dzisiaj informacje na temat pozycji  kapitałowej. Nadwyżka kapitałów własnych ponad margines wypłacalności  Aviva – kluczowy wskaźnik pokazujący bezpieczeństwa finansowego ubezpieczyciela –  według stanu na koniec 2008 roku wynosiła 10 mld zł. W ostatnich  miesiącach Aviva zwiększyła też zabezpieczenie posiadanego portfela  akcji przed spadkami cen na giełdach, co ma pozytywny wpływ na wysokość  kapitałów własnych.

To bardzo istotna informacja dla ponad 3 milionów klientów Commercial  Union w Polsce, potwierdzająca stabilną pozycję finansową całej grupy.

powiedział Maciej Jankowski, prezes grupy CU Polska.

Aviva jest czwartą grupą ubezpieczeniową świata, działającą w 30  krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Struktura działalności grupy  (koncentracja na ubezpieczeniach, dywersyfikacja geograficzna) oraz  konserwatywne podejście do zarządzania ryzykiem powoduje, że Aviva jest  znacznie bardziej odporna na skutki obecnego kryzysu na rynkach  finansowych niż wiele innych instytucji finansowych.

Aviva ogłosiła też wyniki nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i  emerytalnych oraz produktów inwestycyjnych w 2008 roku. Nowa sprzedaż,  wyliczona według powszechnie stosowanej w branży metodologii PVNBP*,  wyniosła 210 mld zł, co jest bardzo dobrym wynikiem w trudnej sytuacji  rynkowej. 
* PVNBP (present value of new business premiums) – w uproszczeniu –  oznacza aktuarialnie wyliczona bieżąca wartość składek regularnych  wynikającej z nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i emerytalnych plus  100 proc. otrzymanych składek jednorazowych.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.