Aviva wprowadziła fundusz z mechanizmem ochrony kapitału

03.12.2009

Aviva wprowadziła fundusz z mechanizmem ochrony kapitału

Opublikowany

Fundusz Europejski Ochrony Zysku, oferowany posiadaczom  ubezpieczeń na życie Aviva, jest odpowiedzią na potrzeby inwestorów  zainteresowanych możliwością zarabiania na rynkach akcji, którzy chcą  zarazem ograniczyć  skalę możliwych strat.

Fundusz Europejski Ochrony Zysku to ubezpieczeniowy fundusz  kapitałowy, oferowany klientom od 26 października 2009 roku. Ma on  wbudowany mechanizm ochrony kapitału, nazywany techniką CPPI (Constant  Proportion Portfolio Insurance). W funduszu przyjęto rozwiązanie, że  wartość zainwestowanego kapitału w trakcie trwania danego rocznego  okresu zabezpieczonego nie spadnie poniżej 80 proc. poziomu  odpowiadającemu najwyższej wartości jednostki funduszu, zanotowanej w  ciągu danych 12 miesięcy w cotygodniowych obserwacjach.

Mechanizm ten chroni nie tylko zainwestowany przez klienta kapitał,  ale również zyski wypracowane w czasie giełdowej hossy przez spadkiem  przekraczającym 20 proc. w danym rocznym okresie zabezpieczonym.

podkreśla  Marek Przybylski, prezes Aviva Investors Poland, spółki  zarządzającej  aktywami ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych Aviva  TUnŻ.

„Na starcie” portfel funduszu składał się w 75 proc. z polskich i  zachodnioeuropejskich akcji, a w 25 proc. z instrumentów polskiego rynku  pieniężnego. Zadaniem zarządzających jest aktywne dostosowywanie składu  portfela do sytuacji na rynku. Udział akcji może wzrosnąć do 97,5 proc.  całości aktywów.

Klienci zainteresowani nowym funduszem do końca stycznia 2010 roku  mogą skorzystać z promocji „Mistrz obrony, mistrz ataku”. Zawierając  nową umowę ubezpieczenia inwestycyjnego Bonus VIP i wpłacając  jednorazowo co najmniej 10 tys. zł do Funduszu Europejskiego Ochrony  Zysku (lub innego dowolnie wybranego funduszu) nie ponoszą opłat  wstępnych.

Aviva Investors uruchomiła niedawno na swojej stronie blog poświęcony problematyce inwestycyjnej – http://blog.avivainvestors.pl/.  Wpisy umieszczają tam zarówno zarządzający aktywami, jak i doradcy  Aviva specjalizujący się w sprzedaży produktów inwestycyjnych.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.