Wyniki finansowe towarzystw ubezpieczeniowych Aviva w I połowie 2010 roku
Kopiuj tekst

05.08.2010

Wyniki finansowe towarzystw ubezpieczeniowych Aviva w I połowie 2010 roku

W I połowie 2010 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie wypłaciło klientom blisko 102 mln zł z tytułu świadczeń ubezpieczeniowych, o 20 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zrealizowano w sumie ponad 24 tys. wypłat z polis indywidualnych i grupowych. Wśród nich były świadczenia dla bliskich wielu ofiar katastrofy pod Smoleńskiem. Najwyższa wypłata z tytułu śmierci w tym okresie wyniosła 665 tys. zł, zaś wypłata z umowy dodatkowej – kalectwa wskutek nieszczęśliwego wypadku – wyniosła 510  tys. zł.

W wyniku usprawnienia procesu wypłat świadczeń średni czas rozpatrywania wniosków z ubezpieczeń na życie został skrócony do 9 dni kalendarzowych. Składka przypisana brutto wzrosła o 5 proc. w stosunku do I półrocza 2009. Zebraliśmy większą składkę zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. Obserwujemy też stopniowy wzrost zainteresowania polisami ze składką jednorazową o charakterze inwestycyjnym. Rosną też aktywa inwestowane przez naszych klientów.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

W I połowie 2010 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA wypłaciło klientom ponad 61 mln zł z tytułu odszkodowań i świadczeń brutto. Towarzystwo zrealizowało ponad 19 tys. wypłat wobec 10 tys. w I połowie 2009 roku.

Przyrost wynika zarówno z rosnącej skali działalności, zwłaszcza w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jak i z coraz częstszych niekorzystnych zjawisk pogodowych. Klienci zgłosili ok. 4,5  tys. szkód wywołanych przez żywioły. Do ich obsługi zaangażowaliśmy dodatkowych pracowników i likwidatorów. Nasi pracownicy, doradcy ubezpieczeniowi i firma udzieliły też bezpośredniej pomocy materialnej  poszkodowanym – m. in. kupiliśmy specjalne osuszarki.

Maciej Jankowski

Aviva konsekwentnie zwiększa udział w rynku ubezpieczeń majątkowych, o czym świadczy zarówno przyrost składki, jak i liczby klientów. Liczba aktywnych polis na koniec I półrocza przekroczyła 237 tys. wobec 160 tys. przed rokiem. Wzrost nastąpił we wszystkich kluczowych liniach  biznesowych – liczba polis klientów indywidualnych (bez komunikacyjnych) wzrosła z 78 tys. do 94 tys., portfel ubezpieczeń komunikacyjnych zwiększył się z 79 do 138 tys., zaś ubezpieczeń gospodarczych (korporacyjnych) z niespełna 4 tys. do ponad 5 tys.

Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych w I połowie 2010 roku wyniosła 64 mln zł wobec 40,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Zaplanowany na pierwsze półrocze poziom składki brutto w kanale direct zrealizowaliśmy w stu procentach. Rośnie też grupa klientów, którzy poza obowiązkowym OC kupują u nas również inne ubezpieczenia, przede wszystkim AC. W I półroczu 2010 było ich średnio 43 proc., podczas gdy w ubiegłym roku ok. 33 proc. Nasi klienci coraz lepiej zdają sobie sprawę, że dopiero pakiet ubezpieczeń z AC i assistance zapewnia im oczekiwany poziom ochrony. Aviva kontynuuje rozwój tego kanału sprzedaży i obsługi klientów, o czym świadczą m. in. nowe usługi dla klientów, wprowadzone w I półroczu  2010: mini-casco samochodowe (Autocasco Economic) i krótkoterminowe ubezpieczenie turystyczne „W podróży”. Konsekwentnie pracujemy nad  dalszym poszerzeniem oferty produktowej dostępnej przez telefon i  internet.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Ujemny wynik techniczny i finansowy wynika z inwestycji w rozwój sprzedaży ubezpieczeń majątkowych, w tym poprzez platformę direct.
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.