W wyniku usprawnienia procesu wypłat świadczeń średni czas rozpatrywania wniosków z ubezpieczeń na życie został skrócony do 9 dni kalendarzowych. Składka przypisana brutto wzrosła o 5 proc. w stosunku do I półrocza 2009. Zebraliśmy większą składkę zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. Obserwujemy też stopniowy wzrost zainteresowania polisami ze składką jednorazową o charakterze inwestycyjnym. Rosną też aktywa inwestowane przez naszych klientów.
Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce
Przyrost wynika zarówno z rosnącej skali działalności, zwłaszcza w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jak i z coraz częstszych niekorzystnych zjawisk pogodowych. Klienci zgłosili ok. 4,5 tys. szkód wywołanych przez żywioły. Do ich obsługi zaangażowaliśmy dodatkowych pracowników i likwidatorów. Nasi pracownicy, doradcy ubezpieczeniowi i firma udzieliły też bezpośredniej pomocy materialnej poszkodowanym – m. in. kupiliśmy specjalne osuszarki.
Maciej Jankowski
Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych w I połowie 2010 roku wyniosła 64 mln zł wobec 40,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zaplanowany na pierwsze półrocze poziom składki brutto w kanale direct zrealizowaliśmy w stu procentach. Rośnie też grupa klientów, którzy poza obowiązkowym OC kupują u nas również inne ubezpieczenia, przede wszystkim AC. W I półroczu 2010 było ich średnio 43 proc., podczas gdy w ubiegłym roku ok. 33 proc. Nasi klienci coraz lepiej zdają sobie sprawę, że dopiero pakiet ubezpieczeń z AC i assistance zapewnia im oczekiwany poziom ochrony. Aviva kontynuuje rozwój tego kanału sprzedaży i obsługi klientów, o czym świadczą m. in. nowe usługi dla klientów, wprowadzone w I półroczu 2010: mini-casco samochodowe (Autocasco Economic) i krótkoterminowe ubezpieczenie turystyczne „W podróży”. Konsekwentnie pracujemy nad dalszym poszerzeniem oferty produktowej dostępnej przez telefon i internet.
Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce