Wyniki finansowe towarzystw ubezpieczeniowych Aviva w I połowie 2010 roku

05.08.2010

Wyniki finansowe towarzystw ubezpieczeniowych Aviva w I połowie 2010 roku

Opublikowany

W I połowie 2010 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie wypłaciło klientom blisko 102 mln zł z tytułu świadczeń ubezpieczeniowych, o 20 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zrealizowano w sumie ponad 24 tys. wypłat z polis indywidualnych i grupowych. Wśród nich były świadczenia dla bliskich wielu ofiar katastrofy pod Smoleńskiem. Najwyższa wypłata z tytułu śmierci w tym okresie wyniosła 665 tys. zł, zaś wypłata z umowy dodatkowej – kalectwa wskutek nieszczęśliwego wypadku – wyniosła 510  tys. zł.

W wyniku usprawnienia procesu wypłat świadczeń średni czas rozpatrywania wniosków z ubezpieczeń na życie został skrócony do 9 dni kalendarzowych. Składka przypisana brutto wzrosła o 5 proc. w stosunku do I półrocza 2009. Zebraliśmy większą składkę zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. Obserwujemy też stopniowy wzrost zainteresowania polisami ze składką jednorazową o charakterze inwestycyjnym. Rosną też aktywa inwestowane przez naszych klientów.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

W I połowie 2010 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA wypłaciło klientom ponad 61 mln zł z tytułu odszkodowań i świadczeń brutto. Towarzystwo zrealizowało ponad 19 tys. wypłat wobec 10 tys. w I połowie 2009 roku.

Przyrost wynika zarówno z rosnącej skali działalności, zwłaszcza w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jak i z coraz częstszych niekorzystnych zjawisk pogodowych. Klienci zgłosili ok. 4,5  tys. szkód wywołanych przez żywioły. Do ich obsługi zaangażowaliśmy dodatkowych pracowników i likwidatorów. Nasi pracownicy, doradcy ubezpieczeniowi i firma udzieliły też bezpośredniej pomocy materialnej  poszkodowanym – m. in. kupiliśmy specjalne osuszarki.

Maciej Jankowski

Aviva konsekwentnie zwiększa udział w rynku ubezpieczeń majątkowych, o czym świadczy zarówno przyrost składki, jak i liczby klientów. Liczba aktywnych polis na koniec I półrocza przekroczyła 237 tys. wobec 160 tys. przed rokiem. Wzrost nastąpił we wszystkich kluczowych liniach  biznesowych – liczba polis klientów indywidualnych (bez komunikacyjnych) wzrosła z 78 tys. do 94 tys., portfel ubezpieczeń komunikacyjnych zwiększył się z 79 do 138 tys., zaś ubezpieczeń gospodarczych (korporacyjnych) z niespełna 4 tys. do ponad 5 tys.

Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych w I połowie 2010 roku wyniosła 64 mln zł wobec 40,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Zaplanowany na pierwsze półrocze poziom składki brutto w kanale direct zrealizowaliśmy w stu procentach. Rośnie też grupa klientów, którzy poza obowiązkowym OC kupują u nas również inne ubezpieczenia, przede wszystkim AC. W I półroczu 2010 było ich średnio 43 proc., podczas gdy w ubiegłym roku ok. 33 proc. Nasi klienci coraz lepiej zdają sobie sprawę, że dopiero pakiet ubezpieczeń z AC i assistance zapewnia im oczekiwany poziom ochrony. Aviva kontynuuje rozwój tego kanału sprzedaży i obsługi klientów, o czym świadczą m. in. nowe usługi dla klientów, wprowadzone w I półroczu  2010: mini-casco samochodowe (Autocasco Economic) i krótkoterminowe ubezpieczenie turystyczne „W podróży”. Konsekwentnie pracujemy nad  dalszym poszerzeniem oferty produktowej dostępnej przez telefon i  internet.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Ujemny wynik techniczny i finansowy wynika z inwestycji w rozwój sprzedaży ubezpieczeń majątkowych, w tym poprzez platformę direct.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.