W I półroczu 2011 roku grupa Aviva w Polsce zwiększyła składkę brutto z ubezpieczeń na życie o 40,7 proc., a z ubezpieczeń majątkowych o 38 proc. Jednocześnie wypłaciła klientom 872 mln zł odszkodowań i świadczeń z polis na życie oraz 88 mln zł z majątkowych. Wynik finansowy netto grupy w Polsce za minione 6 miesięcy wzrósł o 14,2 proc.
Wyniki grupy Aviva na tle rynku
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA
Podstawą naszej oferty są polisy obejmujące życie, zdrowie i dochody rodzin, ubezpieczenia inwestycyjne i polisy grupowe. Klienci, zwłaszcza prowadzący działalność gospodarczą, ubezpieczają się na coraz wyższe sumy, bardziej adekwatne do ich potrzeb. Coraz więcej klientów ubezpiecza się na kilka milionów złotych. Dobre wyniki sprzedażowe wynikają zarówno z efektywności sieci własnej, jak również poszerzenia dystrybucji poprzez zewnętrzne kanały.
Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce
Obniżenie składki trafiającej do funduszy emerytalnych przesunęło odpowiedzialność za przyszłe emerytury w stronę ZUS i indywidualnej zapobiegliwości Polaków. Dla niektórych był to impuls do rozpoczęcia bądź zwiększenia oszczędności w trzecim filarze. Większość wciąż potrzebuje zachęty i pomocy w finansowym planowaniu swojej przyszłości. Z myślą o nich uruchomiliśmy na naszej stronie kalkulator emerytalny, którym też posługują się nasi doradcy ubezpieczeniowi.
Maciej Jankowski
Umocnienie pozycji rynkowej towarzystwa, wraz z właściwym zarządzaniem ryzykiem i kosztami, przekłada się na wzrost wyniku technicznego i wyniku netto.
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Szczególnie dynamicznie rozwija się sprzedaż w kanale direct, gdzie składka w stosunku do I półrocza 2010 roku wzrosła o 45 proc., osiągając 90,6 mln zł. Przez telefon i internet Aviva sprzedaje głównie ubezpieczenia komunikacyjne, a także polisy podróżne i mieszkaniowe. Składka z polis komunikacyjnych wzrosła o 72 proc. do 110 mln zł.
Zwiększając udział w rynku majątkowym równocześnie poprawiliśmy parametry kosztowe i szkodowe. Wzrosła zarówno liczba klientów, którzy kupują u nas polisy komunikacyjne, jak również kierowców, którzy sprawdzają nasze kwotacje. Kształtuje się nowy zwyczaj porównywania kilku ofert ubezpieczenia komunikacyjnego zamiast automatycznego przedłużania polisy. Jest to korzystne dla klientów, którzy dają sobie szansę na znalezienie lepszego ubezpieczenia, jak i dla firm z elastyczną ofertą.
mówi Maciej Jankowski.