Stabilność i rozwój - wyniki finansowe spółek Avivy w 2012 r.

08.03.2013

Stabilność i rozwój - wyniki finansowe spółek Avivy w 2012 r.

Opublikowany

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

W 2012 roku Aviva utrzymała stabilną, mocną pozycję na rynku ubezpieczeń na życie, opartą przede wszystkim na indywidualnych i grupowych polisach ze składką regularną. Zapewniają one szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej – życia, zdrowia i dochodów, dając jednocześnie możliwość gromadzenia kapitału. Towarzystwo zebrało w ub. roku ponad 1,8 mld zł składki brutto.
W zeszłym roku Aviva wypłaciła blisko 50 tys. świadczeń po zajściu zdarzeń ubezpieczeniowych – łącznie ponad 210 mln zł. Najwyższa wypłata po śmierci osoby ubezpieczonej przekroczyła 900 tys. zł. Łączne wypłaty z tytułu poważnych zachorowań przekroczyły 24 mln zł –najczęściej dotyczą nowotworów złośliwych, zawału serca, udaru mózgu i zabiegów chirurgicznych na naczyniach wieńcowych.

Dzięki poprawie wyniku technicznego, wyższym przychodom z lokat i  kontroli kosztów zamknęliśmy rok bardzo dobrym wynikiem finansowym. Z  nadwyżką spełniamy wszystkie wymogi kapitałowe

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce


Wyzwaniem dla całego rynku pozostaje przekonanie klientów do zwiększenia bezpieczeństwa emerytalnego poprzez oszczędzanie w trzecim filarze.

Godne wsparcia są inicjatywy Komitetu Razem oraz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej na rzecz wprowadzenia kwotowego limitu rocznych wpłat do IKZE oraz zwolnienia przyszłych wypłat emerytalnych z podatku dochodowego lub przynajmniej wprowadzenia preferencyjnej stawki PIT.

Maciej Jankowski

Nowość – prosta polisa na życie "Dla Najbliższych"

Aviva wprowadziła właśnie nowe ubezpieczenie na życie Dla Najbliższych, dla osób w wieku od 40. do 76 lat, które chcą zabezpieczyć swoją rodzinę. Jego atutem jest prosta konstrukcja: brak ankiety medycznej i badań lekarskich, stała składka, gwarantowana suma ubezpieczenia do wyboru: 2 500 zł, 5 000 zł lub 10 000 zł. Polisa jest bezterminowa, a od rocznicy polisy przypadającej po 85. urodzinach ustaje obowiązek płacenia składki. Świadczenie jest wypłacane w ciągu 48 godzin od otrzymania przez Avivę pełnej dokumentacji mailem lub faksem.

Jest to pierwsza polisa na życie, którą sprzedajemy w systemie direct. Niedługo będą ją oferować również nasi agenci, którzy zaproponują klientom do wyboru również wyższe sumy ubezpieczenia: 20 000 zł i 30 000 zł. Prosta polisa z niską składką i minimum formalności odpowiada na potrzeby istotnej grupy klientów w wieku średnim i seniorów.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA

Stabilny, rentowny rozwój – to podsumowanie osiągnięć Avivy na rynku majątkowym w 2012 roku. Towarzystwo zwiększyło składkę brutto o 10 proc. wobec roku poprzedniego. Wypłaciło klientom odszkodowania wyższe o 23  proc. Dzięki adekwatnej wycenie ryzyka, kontroli kosztów i modelowi dystrybucji odpowiedniemu do sytuacji rynkowej zamknęło rok zyskiem netto w kwocie 33,9 mln zł.
Aviva oferuje ubezpieczenia majątkowe poprzez własną sieć doradców ubezpieczeniowych i platformę direct, jak również przez niezależnych pośredników i w ramach bancassurance. W ofercie są zarówno ubezpieczenia dla firm, jak i dla klientów indywidualnych (komunikacyjne, domów i mieszkań, nnw, podróżne).

Przez platformę direct, która jest rentowna, pozyskaliśmy w zeszłym roku 187 mln zł składki brutto. Powoli rośnie liczba klientów, kupujących ubezpieczenia online. Wciąż dominuje jednak model, w którym klienci porównują oferty w internecie, a zakupu dokonują przez telefon lub u pośrednika. Polisy podróżne z kolei sprzedajemy tylko przez internet, a od niedawna również przez specjalną aplikację w systemie Android na smartfony i tablety.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.