Stabilność i rozwój - wyniki finansowe spółek Avivy w 2012 r.
Kopiuj tekst

08.03.2013

Stabilność i rozwój - wyniki finansowe spółek Avivy w 2012 r.

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

W 2012 roku Aviva utrzymała stabilną, mocną pozycję na rynku ubezpieczeń na życie, opartą przede wszystkim na indywidualnych i grupowych polisach ze składką regularną. Zapewniają one szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej – życia, zdrowia i dochodów, dając jednocześnie możliwość gromadzenia kapitału. Towarzystwo zebrało w ub. roku ponad 1,8 mld zł składki brutto.
W zeszłym roku Aviva wypłaciła blisko 50 tys. świadczeń po zajściu zdarzeń ubezpieczeniowych – łącznie ponad 210 mln zł. Najwyższa wypłata po śmierci osoby ubezpieczonej przekroczyła 900 tys. zł. Łączne wypłaty z tytułu poważnych zachorowań przekroczyły 24 mln zł –najczęściej dotyczą nowotworów złośliwych, zawału serca, udaru mózgu i zabiegów chirurgicznych na naczyniach wieńcowych.

Dzięki poprawie wyniku technicznego, wyższym przychodom z lokat i  kontroli kosztów zamknęliśmy rok bardzo dobrym wynikiem finansowym. Z  nadwyżką spełniamy wszystkie wymogi kapitałowe

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce


Wyzwaniem dla całego rynku pozostaje przekonanie klientów do zwiększenia bezpieczeństwa emerytalnego poprzez oszczędzanie w trzecim filarze.

Godne wsparcia są inicjatywy Komitetu Razem oraz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej na rzecz wprowadzenia kwotowego limitu rocznych wpłat do IKZE oraz zwolnienia przyszłych wypłat emerytalnych z podatku dochodowego lub przynajmniej wprowadzenia preferencyjnej stawki PIT.

Maciej Jankowski

Nowość – prosta polisa na życie "Dla Najbliższych"

Aviva wprowadziła właśnie nowe ubezpieczenie na życie Dla Najbliższych, dla osób w wieku od 40. do 76 lat, które chcą zabezpieczyć swoją rodzinę. Jego atutem jest prosta konstrukcja: brak ankiety medycznej i badań lekarskich, stała składka, gwarantowana suma ubezpieczenia do wyboru: 2 500 zł, 5 000 zł lub 10 000 zł. Polisa jest bezterminowa, a od rocznicy polisy przypadającej po 85. urodzinach ustaje obowiązek płacenia składki. Świadczenie jest wypłacane w ciągu 48 godzin od otrzymania przez Avivę pełnej dokumentacji mailem lub faksem.

Jest to pierwsza polisa na życie, którą sprzedajemy w systemie direct. Niedługo będą ją oferować również nasi agenci, którzy zaproponują klientom do wyboru również wyższe sumy ubezpieczenia: 20 000 zł i 30 000 zł. Prosta polisa z niską składką i minimum formalności odpowiada na potrzeby istotnej grupy klientów w wieku średnim i seniorów.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA

Stabilny, rentowny rozwój – to podsumowanie osiągnięć Avivy na rynku majątkowym w 2012 roku. Towarzystwo zwiększyło składkę brutto o 10 proc. wobec roku poprzedniego. Wypłaciło klientom odszkodowania wyższe o 23  proc. Dzięki adekwatnej wycenie ryzyka, kontroli kosztów i modelowi dystrybucji odpowiedniemu do sytuacji rynkowej zamknęło rok zyskiem netto w kwocie 33,9 mln zł.
Aviva oferuje ubezpieczenia majątkowe poprzez własną sieć doradców ubezpieczeniowych i platformę direct, jak również przez niezależnych pośredników i w ramach bancassurance. W ofercie są zarówno ubezpieczenia dla firm, jak i dla klientów indywidualnych (komunikacyjne, domów i mieszkań, nnw, podróżne).

Przez platformę direct, która jest rentowna, pozyskaliśmy w zeszłym roku 187 mln zł składki brutto. Powoli rośnie liczba klientów, kupujących ubezpieczenia online. Wciąż dominuje jednak model, w którym klienci porównują oferty w internecie, a zakupu dokonują przez telefon lub u pośrednika. Polisy podróżne z kolei sprzedajemy tylko przez internet, a od niedawna również przez specjalną aplikację w systemie Android na smartfony i tablety.

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.