100 000 zł od Fundacji Aviva dla inicjatyw społecznych na rzecz pogodnego dzieciństwa

04.02.2014

100 000 zł od Fundacji Aviva dla inicjatyw społecznych na rzecz pogodnego dzieciństwa

Opublikowany

Pomoc rodzicom w wychowaniu małych dzieci – to temat pierwszej edycji konkursu grantowego „To dla mnie ważne”, zorganizowanego przez Fundację Aviva. Zgłaszanie inicjatyw i głosowanie internetowe trwa do 28 marca br.

Celem konkursu jest wspieranie pożytecznych, oddolnych inicjatyw społecznych.
W 2014 roku są to działania pomagające rodzicom w wychowaniu małych dzieci.

Konkurs przeznaczony jest dla ludzi aktywnych społecznie – przede  wszystkim rodziców – których zapraszamy do zgłaszania pomysłów i zdobywania dla nich poparcia w środowisku lokalnym oraz w społecznościach internetowych. Zapraszamy też przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz samorządy. Chcemy docenić pomysły, które integrują i mobilizują do działania na rzecz dobra wspólnego. Wykorzystujemy do tego celu potencjał internetu i mediów społecznościowych.

Elżbieta Wójcik, prezes Fundacji Aviva

Konkurs wyróżnia innowacyjny mechanizm zgłaszania wniosków i zdobywania dla nich poparcia w głosowaniu internetowym. Do 28 marca na stronie www.todlamniewazne.pl można zgłaszać wnioski, poddając je jednocześnie pod głosowanie internautów. Inicjatywy z największym poparciem społecznym zostaną przedstawione jury, które rozdzieli pulę grantów w kwocie 100 000 zł. Lista laureatów zostanie ogłoszona w kwietniu br.
Inicjatywę do konkursu może zgłosić każda dorosła osoba, w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych i samorządów działających na rzecz dzieci, rodziców i wychowania. Wystarczy wypełnić prosty formularz online. Każda propozycja powinna służyć szerszej społeczności. Inicjatywy mogą mieć charakter inwestycji lub programów społecznych – kilka przykładów:
  • utworzenie lub odnowienie placu zabaw dla dzieci
  • zakup sprzętu dla dzieci do świetlicy, sali zabaw
  • utworzenie miejsca przyjaznego dzieciom i rodzicom na podwórku, osiedlu
  • program zajęć artystycznych, sportowych, rozwojowych dla dzieci i rodziców
  • działania zachęcające ojców do aktywnego spędzania czasu z dziećmi
  • działania wspierające rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych
  • inicjatywy w przestrzeni wirtualnej (portal poradnikowy dla rodziców, mapa miejsc przyjaznych dzieciom, aplikacje mobilne).
Ważnym elementem jest zdobycie poparcia dla inicjatywy w głosowaniu internetowym. Fundacja Aviva przygotowała w tym celu specjalny zestaw narzędzi. Korzystając z nich można łatwo przygotować i wydrukować kolorowy plakat lub ulotkę promujące inicjatywę. Można stworzyć różne materiały do internetu, m.in. na Facebooka. Można też skorzystać z innych porad, dostępnych na stronie www.todlamniewazne.pl, jak promować swoją inicjatywę, żeby zdobywać głosy.
Wnioskodawca wskazuje, kto będzie beneficjentem grantu, czyli kto zrealizuje inicjatywę w razie otrzymania grantu. Może to być organizacja pozarządowa (fundacja, stowarzyszenie), jednostka samorządowa (zwykle gmina lub podległa jej placówka – np. szkoła, przedszkole, dom kultury). Może to być również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub spółka, ale tylko wówczas, gdy pieniądze z grantu zostaną przeznaczone na wyodrębnione działania o charakterze społecznym i nie będą nastawione na osiąganie zysku.
Do udziału w jury Fundacja Aviva zaprosiła osoby, które są autorytetami w sprawach ważnych dla rodziców i dzieci:
  • Iga Głodzik-Młynarczyk, blogerka angażującą się w akcje społeczne na rzecz dzieci – www.kurlandia.blog.onet.pl
  • dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, autorka wielu publikacji dla rodziców i nauczycieli, znana też z wypowiedzi telewizyjnych
  • prof. Janusz Książyk, kierownik Kliniki Pediatrii, Żywienia i Chorób Metabolicznych, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie
  • Jacek Olszewski, członek zarządu Fundacji Kropla Życia im. Agaty Mróz-Olszewskiej, swojej zmarłej żony, znanej siatkarki – www.kroplazycia.pl
  • Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty, prężnie działającej organizacji zrzeszającej rodziców – www.mamaitata.org.pl
Fundacja Aviva została założona w 2009 roku przez grupę ubezpieczeniową Aviva, aby wspierać ważne cele społeczne. W pierwszym etapie działania Fundacji z jej wsparcia korzystali polscy sportowcy przygotowujący się do Igrzysk Paraolimpijskich Londyn 2012. Fundacja przeznaczyła ponad 2 miliony zł na program stypendialny, który objął 50 sportowców i 18 ich trenerów w latach 2009-2012. Działania Fundacji przysłużyły się też propagowaniu idei sportu paraolimpijskiego i przybliżyły społeczeństwu dokonania zawodników, którzy wrócili z Londynu z 36 medalami.

W 2014 roku Fundacja rozpoczęła nowy program działania – konkurs grantowy „To dla mnie ważne”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.