Sześciu laureatów pierwszej edycji konkursu grantowego

18.04.2014

Sześciu laureatów pierwszej edycji konkursu grantowego

Opublikowany

Zgodnie z regulaminem konkursu jury wybrało laureatów spośród 20  inicjatyw, które uzyskały największe poparcie w głosowaniu internetowym. Jury postanowiło też o przyznaniu grantów w następującej wysokości:

Bajkowy ośrodek terapeutyczny, 30 000 zł – inicjatywa zgłoszona  przez Stowarzyszenie Sun Rise z Mielca (woj. podkarpackie), której celem  jest rozszerzenie zakresu pomocy dla dzieci niepełnosprawnych i  autystycznych oraz ich integracji z dziećmi zdrowymi. Projekt uzyskał  najwięcej głosów w internetowym plebiscycie.
Daj nam raj, pomóż nam zbudować Eko-gaj, 18 000 zł – inicjatywa  zgłoszona przez Stowarzyszenie „Dorośli-dzieciom” z Sępólna Krajeńskiego  (woj. kujawsko-pomorskie), której celem jest stworzenie bliskiego  naturze placu zabaw. Projekt zajął drugie miejsce w internetowym  plebiscycie.
Kolorowo i bezpiecznie, 12 000 zł – inicjatywa zgłoszona przez Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości z Janowic Wielkich (woj. dolnośląskie), której celem jest stworzenie bezpiecznego miejsca zabaw dla dzieci obok wiejskiej świetlicy.
Sport na całe życie, 15 000 zł – inicjatywa zgłoszona w imieniu  Akademii Sportu Grizzlies z miejscowości Przysietnica, Rytro i Barcice  (woj. małopolskie), której celem jest organizacja zajęć propagujących  aktywność fizyczną i sportową dzieci oraz edukowanie rodziców, jak dbać o  tę sferę rozwoju.
Świetlica środowiskowa Ziomuś, 25 000 zł – inicjatyw zgłoszona  przez Fundację Możesz Więcej, której celem jest stworzenie świetlicy w  miejscowości Morawica (woj. świętokrzyskie).
Jury postanowiło też skorzystać z możliwości, jaką daje regulamin, i przyznało jeden grant specjalny:
Ponurzyca na wesoło, 15 000 zł – inicjatywa zgłoszona przez  Fundację Centrum Edukacji i Aktywizacji Społecznej z miejscowości Ponurzyca (woj. mazowieckie), której celem jest stworzenie placu zabaw w  miejscowości liczącej niespełna 300 mieszkańców.
Dokonując wyboru, jury kierowało się kryteriami określonymi w  regulaminie, przede wszystkim trafnością i zgodnością inicjatywy z celami konkursu, jej skutecznością i trwałością, budżetem oraz liczbą  bezpośrednich i pośrednich odbiorców. W przypadku grantu specjalnego jury doceniło pasję społeczną inicjatorki i oddolny charakter wniosku.
Po ogłoszeniu wyników Fundacja Aviva uzgodni szczegóły realizacji inicjatyw z wnioskodawcami, podpisze umowy, przekaże granty i będzie współpracować przy ich realizacji.
Do pierwszej edycji konkursu zostało zgłoszonych ponad 400 inicjatyw ze wszystkich województw (najwięcej z mazowieckiego, dolnośląskiego,  małopolskiego i śląskiego), zarówno z małych miejscowości, jak i z dużych aglomeracji.
W głosowaniu internetowym, które trwało od 27 stycznia do 28 marca tego roku, oddano łącznie ponad 800 tysięcy głosów.

Serdecznie gratuluję laureatom pomysłowości i aktywności społecznej. Jestem przekonana, że pieniądze z naszej fundacji pomogą w realizacji działań na rzecz pogodnego dzieciństwa. Będziemy nadal współpracować, by osiągnąć założone cele. Dziękuję też wszystkim wnioskodawcom i głosującym. Mam nadzieję, że pozostaną przyjaciółmi naszej fundacji, a wysiłek włożony w przygotowanie i promocję swoich inicjatyw zaowocuje integracją lokalnych społeczności wokół wspólnych celów. Zainteresowanie konkursem przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania – spodziewaliśmy się kilkudziesięciu wniosków, a wpłynęło ich ponad 400. To dla nas zobowiązanie, aby dalej wspierać ludzi, którzy chcą zmieniać otoczenie  na bardziej przyjazne dla rodziców i ich dzieci. Dlatego po wakacjach zamierzamy ogłosić drugą edycję konkursu z większą pulą nagród.

Elżbieta Wójcik, prezes Fundacji Aviva

Konkurs wyróżnia innowacyjny i przyjazny mechanizm zgłaszania wniosków i zdobywania dla nich poparcia w głosowaniu internetowym. Na stronie www.todlamniewazne.pl inicjatorzy zgłaszają wnioski, poddając je jednocześnie pod głosowanie internautów. Inicjatywy z największym poparciem społecznym są przedstawiane jury, które rozdziela pulę grantów – w pierwszej edycji konkursu jest to kwota 100 000 zł. Do udziału w jury Fundacja Aviva zaprosiła osoby, które są autorytetami w sprawach ważnych dla rodziców i dzieci. 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.