Sześciu laureatów pierwszej edycji konkursu grantowego

18.04.2014

Sześciu laureatów pierwszej edycji konkursu grantowego

Zgodnie z regulaminem konkursu jury wybrało laureatów spośród 20  inicjatyw, które uzyskały największe poparcie w głosowaniu internetowym. Jury postanowiło też o przyznaniu grantów w następującej wysokości:

Bajkowy ośrodek terapeutyczny, 30 000 zł – inicjatywa zgłoszona  przez Stowarzyszenie Sun Rise z Mielca (woj. podkarpackie), której celem  jest rozszerzenie zakresu pomocy dla dzieci niepełnosprawnych i  autystycznych oraz ich integracji z dziećmi zdrowymi. Projekt uzyskał  najwięcej głosów w internetowym plebiscycie.
Daj nam raj, pomóż nam zbudować Eko-gaj, 18 000 zł – inicjatywa  zgłoszona przez Stowarzyszenie „Dorośli-dzieciom” z Sępólna Krajeńskiego  (woj. kujawsko-pomorskie), której celem jest stworzenie bliskiego  naturze placu zabaw. Projekt zajął drugie miejsce w internetowym  plebiscycie.
Kolorowo i bezpiecznie, 12 000 zł – inicjatywa zgłoszona przez Stowarzyszenie Góry Szalonych Możliwości z Janowic Wielkich (woj. dolnośląskie), której celem jest stworzenie bezpiecznego miejsca zabaw dla dzieci obok wiejskiej świetlicy.
Sport na całe życie, 15 000 zł – inicjatywa zgłoszona w imieniu  Akademii Sportu Grizzlies z miejscowości Przysietnica, Rytro i Barcice  (woj. małopolskie), której celem jest organizacja zajęć propagujących  aktywność fizyczną i sportową dzieci oraz edukowanie rodziców, jak dbać o  tę sferę rozwoju.
Świetlica środowiskowa Ziomuś, 25 000 zł – inicjatyw zgłoszona  przez Fundację Możesz Więcej, której celem jest stworzenie świetlicy w  miejscowości Morawica (woj. świętokrzyskie).
Jury postanowiło też skorzystać z możliwości, jaką daje regulamin, i przyznało jeden grant specjalny:
Ponurzyca na wesoło, 15 000 zł – inicjatywa zgłoszona przez  Fundację Centrum Edukacji i Aktywizacji Społecznej z miejscowości Ponurzyca (woj. mazowieckie), której celem jest stworzenie placu zabaw w  miejscowości liczącej niespełna 300 mieszkańców.
Dokonując wyboru, jury kierowało się kryteriami określonymi w  regulaminie, przede wszystkim trafnością i zgodnością inicjatywy z celami konkursu, jej skutecznością i trwałością, budżetem oraz liczbą  bezpośrednich i pośrednich odbiorców. W przypadku grantu specjalnego jury doceniło pasję społeczną inicjatorki i oddolny charakter wniosku.
Po ogłoszeniu wyników Fundacja Aviva uzgodni szczegóły realizacji inicjatyw z wnioskodawcami, podpisze umowy, przekaże granty i będzie współpracować przy ich realizacji.
Do pierwszej edycji konkursu zostało zgłoszonych ponad 400 inicjatyw ze wszystkich województw (najwięcej z mazowieckiego, dolnośląskiego,  małopolskiego i śląskiego), zarówno z małych miejscowości, jak i z dużych aglomeracji.
W głosowaniu internetowym, które trwało od 27 stycznia do 28 marca tego roku, oddano łącznie ponad 800 tysięcy głosów.

Serdecznie gratuluję laureatom pomysłowości i aktywności społecznej. Jestem przekonana, że pieniądze z naszej fundacji pomogą w realizacji działań na rzecz pogodnego dzieciństwa. Będziemy nadal współpracować, by osiągnąć założone cele. Dziękuję też wszystkim wnioskodawcom i głosującym. Mam nadzieję, że pozostaną przyjaciółmi naszej fundacji, a wysiłek włożony w przygotowanie i promocję swoich inicjatyw zaowocuje integracją lokalnych społeczności wokół wspólnych celów. Zainteresowanie konkursem przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania – spodziewaliśmy się kilkudziesięciu wniosków, a wpłynęło ich ponad 400. To dla nas zobowiązanie, aby dalej wspierać ludzi, którzy chcą zmieniać otoczenie  na bardziej przyjazne dla rodziców i ich dzieci. Dlatego po wakacjach zamierzamy ogłosić drugą edycję konkursu z większą pulą nagród.

Elżbieta Wójcik, prezes Fundacji Aviva

Konkurs wyróżnia innowacyjny i przyjazny mechanizm zgłaszania wniosków i zdobywania dla nich poparcia w głosowaniu internetowym. Na stronie www.todlamniewazne.pl inicjatorzy zgłaszają wnioski, poddając je jednocześnie pod głosowanie internautów. Inicjatywy z największym poparciem społecznym są przedstawiane jury, które rozdziela pulę grantów – w pierwszej edycji konkursu jest to kwota 100 000 zł. Do udziału w jury Fundacja Aviva zaprosiła osoby, które są autorytetami w sprawach ważnych dla rodziców i dzieci. 
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.