Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

08.08.2014

Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

Opublikowany

Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

111111111111.png

Robimy duże postępy w realizacji naszego głównego celu  strategicznego, jakim jest wzrost wartości nowego biznesu w segmencie  obejmującym ubezpieczenia na życie oraz programy inwestycyjne i  emerytalne. W I półroczu wartość nowego biznesu wzrosła o 65%, co jest  dowodem naszego potencjału sprzedażowego. Wynik jest przede wszystkim  zasługą coraz większej aktywności i efektywności naszej własnej sieci  doradców ubezpieczeniowych. Nie zaniedbujemy też rozwoju innych kanałów  sprzedaży, w tym bancassurance i nowej sieci placówek własnych – Centrum  Finansów Aviva. Otworzyśliśmy już 10 planowanych oddziałów w dużych  miastach (Gdynia, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Łódź, Warszawa, Wrocław,  Katowice). Obok produktów Avivy oferują też wybrane usługi bankowe,  głównie kredyty hipoteczne i gotówkowe, proponując klientom  wszechstronne doradztwo w zarządzaniu swoimi finansami.
Dalsze szanse na wzrost widzimy między innymi w obszarze produktów  trzeciofilarowych, zwłaszcza IKZE i IKE, które dają klientom korzyści  podatkowe. W tym roku wzrosło zainteresowanie tymi produktami – w ciągu  pierwszych sześciu miesięcy zawarliśmy blisko 8900 nowych umów IKZE i  IKE, podczas gdy w tym samym okresie roku poprzedniego 3600. To jednak  wciąż kropla w morzu potrzeb.
Doceniamy aktywność uczestników OFE, którzy złożyli oświadczenia o  dalszym przekazywaniu składek do OFE, i nagradzamy ich od sierpnia  najniższą na rynku opłatą od składki na poziomie 0,75%.
Do dziś ZUS potwierdził 413 tys. oświadczeń klientów Aviva OFE, co  daje nam 20% udziału w całej puli. To osoby aktywne, przede wszystkim  lepiej zarabiające, odrzucające stereotyp, że "jakoś to będzie".  Ostatnie dni lipca pokazały, że pozytywnym efektem burzliwej debaty o  OFE może być większa świadomość potrzeby oszczędzania na emeryturę w  sytuacji kryzysu demograficznego. Aviva jest marką pierwszego wyboru dla  tej grupy Polek i Polaków, co zobowiązuje do dalszej pracy nad  kształtowaniem świadomości społecznej.
Mimo niewielkiego spadku składki pozyskanej z ubezpieczeń majątkowych  w I półroczu, od kilku lat organicznie rozwijamy się w tym segmencie  rynku. Świadczy o tym szeroka oferta produktowa dla klientów  indywidualnych i firm, oraz obecność we wszystkich istotnych kanałach  dystrybucji. Możemy pochwalić się rzadkim na polskim rynku poziomem  wskaźnika rentowności operacyjnej (COR): 90,2%.
Na uwagę zasługuje też sukces Aviva Investors TFI – od początku
roku  klienci wpłacili już ponad 1,1 miliarda zł do funduszy
inwestycyjnych.  Najwięcej - ponad połowa - wpłat pochodzi od
klientów,którzy wybrali  nasze fundusze poprzez banki i podmioty
zarządzające aktywami. Łącznie  nasze TFI zarządza aktywami o
wartości ponad 13 miliardów zł.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

22222.png

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w  Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln  klientów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o  wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do  2009 roku jako Commercial Union). Należy do pionierów nowoczesnych  ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy emerytalnych. Oferuje też  produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe dla firm i klientów  indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i pracownicze programy  emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami powierzonymi  przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe informacje: www.aviva.pl.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.