Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

Robimy duże postępy w realizacji naszego głównego celu strategicznego, jakim jest wzrost wartości nowego biznesu w segmencie obejmującym ubezpieczenia na życie oraz programy inwestycyjne i emerytalne. W I półroczu wartość nowego biznesu wzrosła o 65%, co jest dowodem naszego potencjału sprzedażowego. Wynik jest przede wszystkim zasługą coraz większej aktywności i efektywności naszej własnej sieci doradców ubezpieczeniowych. Nie zaniedbujemy też rozwoju innych kanałów sprzedaży, w tym bancassurance i nowej sieci placówek własnych – Centrum Finansów Aviva. Otworzyśliśmy już 10 planowanych oddziałów w dużych miastach (Gdynia, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Łódź, Warszawa, Wrocław, Katowice). Obok produktów Avivy oferują też wybrane usługi bankowe, głównie kredyty hipoteczne i gotówkowe, proponując klientom wszechstronne doradztwo w zarządzaniu swoimi finansami.
Dalsze szanse na wzrost widzimy między innymi w obszarze produktów trzeciofilarowych, zwłaszcza IKZE i IKE, które dają klientom korzyści podatkowe. W tym roku wzrosło zainteresowanie tymi produktami – w ciągu pierwszych sześciu miesięcy zawarliśmy blisko 8900 nowych umów IKZE i IKE, podczas gdy w tym samym okresie roku poprzedniego 3600. To jednak wciąż kropla w morzu potrzeb.
Doceniamy aktywność uczestników OFE, którzy złożyli oświadczenia o dalszym przekazywaniu składek do OFE, i nagradzamy ich od sierpnia najniższą na rynku opłatą od składki na poziomie 0,75%.
Do dziś ZUS potwierdził 413 tys. oświadczeń klientów Aviva OFE, co daje nam 20% udziału w całej puli. To osoby aktywne, przede wszystkim lepiej zarabiające, odrzucające stereotyp, że "jakoś to będzie". Ostatnie dni lipca pokazały, że pozytywnym efektem burzliwej debaty o OFE może być większa świadomość potrzeby oszczędzania na emeryturę w sytuacji kryzysu demograficznego. Aviva jest marką pierwszego wyboru dla tej grupy Polek i Polaków, co zobowiązuje do dalszej pracy nad kształtowaniem świadomości społecznej.
Mimo niewielkiego spadku składki pozyskanej z ubezpieczeń majątkowych w I półroczu, od kilku lat organicznie rozwijamy się w tym segmencie rynku. Świadczy o tym szeroka oferta produktowa dla klientów indywidualnych i firm, oraz obecność we wszystkich istotnych kanałach dystrybucji. Możemy pochwalić się rzadkim na polskim rynku poziomem wskaźnika rentowności operacyjnej (COR): 90,2%.
Na uwagę zasługuje też sukces Aviva Investors TFI – od początku
roku klienci wpłacili już ponad 1,1 miliarda zł do funduszy
inwestycyjnych. Najwięcej - ponad połowa - wpłat pochodzi od
klientów,którzy wybrali nasze fundusze poprzez banki i podmioty
zarządzające aktywami. Łącznie nasze TFI zarządza aktywami o
wartości ponad 13 miliardów zł.
Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe informacje: www.aviva.pl.