Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014
Kopiuj tekst

08.08.2014

Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

Wyniki finansowe grupa Aviva Polska I półrocze 2014

111111111111.png

Robimy duże postępy w realizacji naszego głównego celu  strategicznego, jakim jest wzrost wartości nowego biznesu w segmencie  obejmującym ubezpieczenia na życie oraz programy inwestycyjne i  emerytalne. W I półroczu wartość nowego biznesu wzrosła o 65%, co jest  dowodem naszego potencjału sprzedażowego. Wynik jest przede wszystkim  zasługą coraz większej aktywności i efektywności naszej własnej sieci  doradców ubezpieczeniowych. Nie zaniedbujemy też rozwoju innych kanałów  sprzedaży, w tym bancassurance i nowej sieci placówek własnych – Centrum  Finansów Aviva. Otworzyśliśmy już 10 planowanych oddziałów w dużych  miastach (Gdynia, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Łódź, Warszawa, Wrocław,  Katowice). Obok produktów Avivy oferują też wybrane usługi bankowe,  głównie kredyty hipoteczne i gotówkowe, proponując klientom  wszechstronne doradztwo w zarządzaniu swoimi finansami.
Dalsze szanse na wzrost widzimy między innymi w obszarze produktów  trzeciofilarowych, zwłaszcza IKZE i IKE, które dają klientom korzyści  podatkowe. W tym roku wzrosło zainteresowanie tymi produktami – w ciągu  pierwszych sześciu miesięcy zawarliśmy blisko 8900 nowych umów IKZE i  IKE, podczas gdy w tym samym okresie roku poprzedniego 3600. To jednak  wciąż kropla w morzu potrzeb.
Doceniamy aktywność uczestników OFE, którzy złożyli oświadczenia o  dalszym przekazywaniu składek do OFE, i nagradzamy ich od sierpnia  najniższą na rynku opłatą od składki na poziomie 0,75%.
Do dziś ZUS potwierdził 413 tys. oświadczeń klientów Aviva OFE, co  daje nam 20% udziału w całej puli. To osoby aktywne, przede wszystkim  lepiej zarabiające, odrzucające stereotyp, że "jakoś to będzie".  Ostatnie dni lipca pokazały, że pozytywnym efektem burzliwej debaty o  OFE może być większa świadomość potrzeby oszczędzania na emeryturę w  sytuacji kryzysu demograficznego. Aviva jest marką pierwszego wyboru dla  tej grupy Polek i Polaków, co zobowiązuje do dalszej pracy nad  kształtowaniem świadomości społecznej.
Mimo niewielkiego spadku składki pozyskanej z ubezpieczeń majątkowych  w I półroczu, od kilku lat organicznie rozwijamy się w tym segmencie  rynku. Świadczy o tym szeroka oferta produktowa dla klientów  indywidualnych i firm, oraz obecność we wszystkich istotnych kanałach  dystrybucji. Możemy pochwalić się rzadkim na polskim rynku poziomem  wskaźnika rentowności operacyjnej (COR): 90,2%.
Na uwagę zasługuje też sukces Aviva Investors TFI – od początku
roku  klienci wpłacili już ponad 1,1 miliarda zł do funduszy
inwestycyjnych.  Najwięcej - ponad połowa - wpłat pochodzi od
klientów,którzy wybrali  nasze fundusze poprzez banki i podmioty
zarządzające aktywami. Łącznie  nasze TFI zarządza aktywami o
wartości ponad 13 miliardów zł.

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

22222.png

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w  Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln  klientów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o  wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do  2009 roku jako Commercial Union). Należy do pionierów nowoczesnych  ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy emerytalnych. Oferuje też  produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe dla firm i klientów  indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i pracownicze programy  emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami powierzonymi  przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe informacje: www.aviva.pl.

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.