Twój mężczyzna żyje chwilą, spędza dużo czasu ze znajomymi i lubi ryzykowne zachowania? Mamy dobrą wiadomość - gdy zostanie ojcem, to się zmieni

01.10.2014

Twój mężczyzna żyje chwilą, spędza dużo czasu ze znajomymi i lubi ryzykowne zachowania? Mamy dobrą wiadomość - gdy zostanie ojcem, to się zmieni

Z badań ARC Rynek i Opinia, zrealizowanych w ramach Programu Aviva dla Młodych Rodziców wynika, że po narodzinach dziecka aż 79% rodziców (zarówno matek, jak i ojców) zaczyna przykładać coraz większą wagę do bezpieczeństwa rodziny. Myślą o przyszłości długofalowo (58%) i są mniej skłonni do ryzykownych zachowań (55%).   

To dobra wiadomość dla mam – tym bardziej, że młodzi ojcowie zapytani o największe obawy po urodzeniu dziecka, podobnie jak młode mamy, najrzadziej wskazywali brak czasu na spotkania ze znajomymi oraz na własne hobby. Młodzi rodzice są więc gotowi do zmiany wcześniejszego stylu życia, choćby był w dużej mierze podporządkowany hobby, pasjom czy spotkaniom ze znajomymi. Dzielą także podobne obawy, ale ojcowie częściej niż matki boją się poważnej choroby lub wypadku, przez które nie będą w stanie utrzymać rodziny. Bezpieczeństwo jest dla nich od teraz priorytetem. Bardzo dobrą wiadomością jest też to, że aż 39% przyznaje, że ich więź ze współmałżonkiem wzmocniła się.

Wyzwania związane z narodzeniem dziecka  sprawiają zatem, że rodzina się zbliża i skupia na najważniejszym celu, jakim jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jej członkom. Z badań wynika także, że ojcowie i matki w pierwszych miesiącach życia niemowlęcia szukają realnej pomocy zwłaszcza w codziennych problemach związanych z opieką nad niemowlęciem, o jakich wcześniej nie mieli pojęcia. Kolki, wysypki, ulewanie, wysokie gorączki, dieta eliminacyjna to kwestie, z którymi od teraz muszą się borykać codziennie. To dlatego aż 1/3 z nich przyznaje, że w pierwszych miesiącach życia dziecka najbardziej brakuje im możliwości uzyskania porady medycznej przez telefon.
Pojawienie się dziecka w rodzinie zmienia postawy rodziców i ich świat. Rodzinna hierarchia wartości wysuwa na pierwszy plan bezpieczeństwo i potrzebę przewidywalności życia. Ponad połowa rodziców zaczyna myśleć o przyszłości i ją planować. Nadmiar obowiązków, ale szczególnie potrzeba zabezpieczenia rodziny powodują, że ponad 80% docenia poczucie bezpieczeństwa w swoich czterech ścianach. Niemal 60% przyznaje, że nie są tak skłonni do ryzykownych zachowań. Wolniej jeżdżą samochodem, wysoki procent obawia się katastrof lotniczych, więc ogranicza swoje podróże.

Mniej korzystają z używek typu alkohol, który osłabia ich poczucie kontroli. Ponad połowa badanych przyznaje  też, że wzrastają ich umiejętności gospodarowania budżetem, stają się bardziej oszczędnymi i racjonalnymi konsumentami. Zaskoczeniem jest jednak to, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety, bardzo podobnie odpowiadali na pytania badaczy. Niezależnie od płci są zmobilizowani do tego, by lepiej planować swoją przyszłość i zadbać o bezpieczeństwo rodzin.

Małgorzata Ohme, psycholog współpracujący z Programem Aviva dla Młodych Rodziców

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.