Twój mężczyzna żyje chwilą, spędza dużo czasu ze znajomymi i lubi ryzykowne zachowania? Mamy dobrą wiadomość - gdy zostanie ojcem, to się zmieni

01.10.2014

Twój mężczyzna żyje chwilą, spędza dużo czasu ze znajomymi i lubi ryzykowne zachowania? Mamy dobrą wiadomość - gdy zostanie ojcem, to się zmieni

Opublikowany

Z badań ARC Rynek i Opinia, zrealizowanych w ramach Programu Aviva dla Młodych Rodziców wynika, że po narodzinach dziecka aż 79% rodziców (zarówno matek, jak i ojców) zaczyna przykładać coraz większą wagę do bezpieczeństwa rodziny. Myślą o przyszłości długofalowo (58%) i są mniej skłonni do ryzykownych zachowań (55%).   

To dobra wiadomość dla mam – tym bardziej, że młodzi ojcowie zapytani o największe obawy po urodzeniu dziecka, podobnie jak młode mamy, najrzadziej wskazywali brak czasu na spotkania ze znajomymi oraz na własne hobby. Młodzi rodzice są więc gotowi do zmiany wcześniejszego stylu życia, choćby był w dużej mierze podporządkowany hobby, pasjom czy spotkaniom ze znajomymi. Dzielą także podobne obawy, ale ojcowie częściej niż matki boją się poważnej choroby lub wypadku, przez które nie będą w stanie utrzymać rodziny. Bezpieczeństwo jest dla nich od teraz priorytetem. Bardzo dobrą wiadomością jest też to, że aż 39% przyznaje, że ich więź ze współmałżonkiem wzmocniła się.

Wyzwania związane z narodzeniem dziecka  sprawiają zatem, że rodzina się zbliża i skupia na najważniejszym celu, jakim jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jej członkom. Z badań wynika także, że ojcowie i matki w pierwszych miesiącach życia niemowlęcia szukają realnej pomocy zwłaszcza w codziennych problemach związanych z opieką nad niemowlęciem, o jakich wcześniej nie mieli pojęcia. Kolki, wysypki, ulewanie, wysokie gorączki, dieta eliminacyjna to kwestie, z którymi od teraz muszą się borykać codziennie. To dlatego aż 1/3 z nich przyznaje, że w pierwszych miesiącach życia dziecka najbardziej brakuje im możliwości uzyskania porady medycznej przez telefon.
Pojawienie się dziecka w rodzinie zmienia postawy rodziców i ich świat. Rodzinna hierarchia wartości wysuwa na pierwszy plan bezpieczeństwo i potrzebę przewidywalności życia. Ponad połowa rodziców zaczyna myśleć o przyszłości i ją planować. Nadmiar obowiązków, ale szczególnie potrzeba zabezpieczenia rodziny powodują, że ponad 80% docenia poczucie bezpieczeństwa w swoich czterech ścianach. Niemal 60% przyznaje, że nie są tak skłonni do ryzykownych zachowań. Wolniej jeżdżą samochodem, wysoki procent obawia się katastrof lotniczych, więc ogranicza swoje podróże.

Mniej korzystają z używek typu alkohol, który osłabia ich poczucie kontroli. Ponad połowa badanych przyznaje  też, że wzrastają ich umiejętności gospodarowania budżetem, stają się bardziej oszczędnymi i racjonalnymi konsumentami. Zaskoczeniem jest jednak to, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety, bardzo podobnie odpowiadali na pytania badaczy. Niezależnie od płci są zmobilizowani do tego, by lepiej planować swoją przyszłość i zadbać o bezpieczeństwo rodzin.

Małgorzata Ohme, psycholog współpracujący z Programem Aviva dla Młodych Rodziców

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.