Aviva wyróżnia i wspiera rozwój 3 innowacyjnych pomysłów na start- up’y w obszarze usług finansowych

18.11.2014

Aviva wyróżnia i wspiera rozwój 3 innowacyjnych pomysłów na start- up’y w obszarze usług finansowych

Opublikowany

Późnym wieczorem w niedzielę 16 listopada 2014 r. zakończyła  się 6 edycja 54 godzinnego maratonu dla poczatkujących przedsiębiorców  Startup Weekend Warsaw # 6 FinTech.  Tematyką spotkania było  zastosowanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych pomysłów w szeroko  pojętych usługach finansowych. Grupa Aviva – która objęła wydarzenie  swoim patronatem – nagrodziła aż 3 zespoły projektowe, które  zaprezentowały najciekawsze pomysły i aplikacje ułatwiające klientom  korzystanie z usług ubezpieczeniowych.

Twórcza atmosfera pracy, nowatorskie projekty i unikatowe pomysły na  rozwiązania łączące świat finansów i technologii to kwintesencja  tegorocznej edycji SWWAW # 6 FinTech. Wydarzenie w Warszawie zgromadziło  łącznie ponad 100 programistów, developerów i początkujących przedsiębiorców z pomysłami, które mogą zmienić się w przyszłości w dochodowe biznesy.  Wydarzenie warszawskie rywalizowało z 250 innymi Startup Weekendami,  które w miniony weekend  odbywały się na świecie.
Podczas Startup Weekendów każdy z uczestników może wejść na scenę i  zaprezentować swój pomysł na biznes, tak aby zachęcić pozostałych do  przyłączenia się do zespołu. Przez weekend uczestnicy mają czas na  doszlifowanie pomysłu i wymyślenie modelu biznesowego. W piątek 14  listopada 2014 r. zaprezentowanych zostało 26 pomysłów, z czego do dalszych prac przeszło 12 najbardziej obiecujących, którym udało się zbudować zespół projektowy.
Poza inspirującą przestrzenią do pracy każdy uczestnik otrzymał  dostęp do wiedzy, doświadczenia i czasu mentorów. Wśród mentorów  zaangażowanych w SWWAW # 6 FinTech byli specjaliści od zagadnień  finansowych, technologicznych, marketingowych oraz inwestorzy.

Nie takie ubezpieczenia straszne jak je malują

Money Box, Help4U, Crowd Care to nowe pomysły na biznesy o tematyce ubezpieczeniowo-finansowej.
W trakcie SWWAW Aviva wyłoniła 3 pomysły, które w opinii ekspertów  ubezpieczyciela biorących czynny udział w evencie były najlepiej  zaprezentowanie, a także rokują największe szanse na rozwój biznesowy.  Wśród nich jest Crowd Care, którego idea polega na  grupowaniu firm z segmentu SME i SOHO w celu uzyskania większych zniżek  na ubezpieczenia, opiekę medyczną oraz pakiety sportowe. Innymi słowy,  umożliwia pracownikom małych- i mikro-przedsiębiorstw tworzenie Grup,  które mogą korzystnie nabywać usługi medyczne i ubezpieczeniowe. Autorem  pomysłu jest Piotr Bąbel. Nad rozwinięciem zaprezentowanej koncepcji i dopracowaniem modelu biznesowego pracował wraz z nim 5-cio osobowy zespół.
Wśród wyróżnionych jest też aplikacja z zakresu edukacji finansowej zaprezentowana pod nazwą Money Box, której pomysłodawcą jest Paweł Pacewicz.  Money Box uczy dzieci (pod okiem rodziców) mądrego rozporządzania  swoimi pieniędzmi oraz wyznaczania i realizacji celów finansowych. W  aplikacji MoneyBox (dostępnej poprzez telefon lub stronę www) dzieci  razem z rodzicami stawiają sobie oszczędnościowe cele (np. zbieram na  rower) i razem je realizują. Dodatkowo zbierają punkty za gry i zadania  edukacyjne obrazujące mądre praktyki finansowe. W ten sposób Money Box  rozwija inteligencję finansową naszych pociech dając im lepszy start w  dorosłym życiu finansowym. W trakcie SWWAW # 6 FinTech nad modelem  aplikacji oraz rozwojem koncepcji biznesowej pracował ośmioosobowy  zespół.
Pomysłem, który zyskał wysokie noty ekspertów jest aplikacja o nazwie Help4You, której pomysłodawcami był zespół w składzie Mariusz Szydło, Marta Cytryńska i Mateusz Kubiak.  Help4You to rozwiązanie, z którego będą mogli korzystać wszyscy  uczestnicy ruchu drogowego. Aplikacja oferuje poszkodowanemu lub  świadkowi zdarzenia poczucie bezpieczeństwa poprzez ułatwienie i  uproszczenie komunikacji z odpowiednimi służbami bezpośrednio po  wypadku. W nagłej, niebezpiecznej sytuacji poszkodowani są zagubieni,  zdenerwowani i nie bardzo wiedzą, co robić. Aplikacja wyręczy  poszkodowanego dzwoniąc na numer alarmowy oraz wyśle lokalizacje ekipom  ratunkowym. Jak sytuacja będzie już opanowana, aplikacja ułatwi wezwanie  pomocy Assistance oraz przeprowadzi szybko przez proces likwidacji  szkody. Podczas SWWAW nad pomysłem pracował 13 osobowy zespół.
Każdy z twórców zaprezentowanych rozwiązań otrzymał od Avivy możliwość dalszej współpracy przy rozwoju projektu w Polsce.

Zwycięzcy SWWAW # 6 FinTech z pomysłem na innowacyjny system badający skuteczność działań w merchandisingu

Sześcioosobowe Jury oraz zespół czternastu Mentorów jednogłośnie uznali Skilltelligence za najlepiej dopracowaną i biznesowo rokującą koncepcję.  Autorami pomysłu są Radosław Jeż i Łukasz Głowacz prowadzący już firmę pod nazwą Skilltelligence. Nad rozwinięciem  pomysłu i dopracowaniem modelu jego funkcjonowania pracował kilkuosobowy  zespół uczestników spotkania, który starał się rozwinąć koncepcję  biznesową pomysłodawców. Skilltelligence to platforma umożliwiająca  firmom z różnych sektorów, zwłaszcza B2C, bardzo szybkie uzyskanie  wiarygodnej informacji rynkowej za cenę nawet o 90% niższą w porównaniu  do tradycyjnych agencji badania rynku. Rozwijany system ma się docelowo  stać w dużej mierze samoobsługowy, to znaczy pracownicy firm będą mogli w  prosty sposób samodzielnie konfigurować i zlecać interesujące ich  badania.
Więcej informacji o samej imprezie można znaleźć na swwaw.com.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

temu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

temu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

temu

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

temu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

temu

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

temu

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

temu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

temu

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

temu

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.