Aviva zajęła pierwsze miejsce w rankingu Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa w kategorii ubezpieczeń na życie. Ranking zorganizował miesięcznik ekonomiczny "Gazeta Bankowa". Niezależne jury oceniło informacje od ubezpieczycieli i Rzecznika Ubezpieczonych dotyczące jakości obsługi klientów i likwidacji szkód, a także liczby skarg zgłaszanych przez klientów. Partnerem merytorycznym rankingu była firma PwC.
To wyróżnienie docenia wysiłek, jaki wkładamy w to, by doświadczenie klientów z ubezpieczeniami było pozytywne. Ten wysiłek to inwestycje w produkty i rozwiązania obsługowe podnoszące poziom satysfakcji klientów. Ale jeszcze więcej zależy od ludzi - naszych pracowników i pośredników ubezpieczeniowych - od ich postaw, motywacji, organizacji pracy i stylu zarządzania, który wychodzi poza utarte schematy, żeby lepiej obsłużony klient u nas pozostał i rekomendował nas znajomym. Istotne jest również to, że oceniło nas jury złożone z krytycznych ekspertów, z udziałem Rzecznika
Ubezpieczonych, który reprezentuje interesy klientów wobec
ubezpieczycieli. Bez wysokiej jakości obsługi klientów nie udało
by się nam osiągać tak dużej dynamiki nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie, jaką notujemy od 2013 roku. Mam nadzieję, że na
rynku ubezpieczeniowym będzie rosnąć znaczenie jakościowych elementów propozycji dla klientów. Ten trend mocniej zaznaczył
się już w segmencie ochronnych polis na życie. W przyszłym roku powinien stać się bardziej widoczny na rynku polis majątkowych, a zwłaszcza komunikacyjnych, <zepsutym> przez nieracjonalną wojnę cenową.
powiedział Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva