50 razy 0% - hit czy kit?
Kopiuj tekst

08.01.2015

50 razy 0% - hit czy kit?

W styczniu sklepy stawiają na  super promocje, by napędzić sprzedaż. Sztandarowym rozwiązaniem jest  rozłożenie zakupu na długie i nieoprocentowane raty, najlepiej „50 razy  zero procent” Czy zakup na taki kredyt się opłaca?

W sklepach trwa szał wyprzedaży i  promocji. W sklepach z elektroniką standardową promocją jest dostęp do  nieoprocentowanego kredytu. Aby jak najbardziej zmniejszyć wysokość  raty, w ramach promocji oferowane są bardzo długie okresy kredytowania.

Czy rzeczywiście zero procent?

Zanim zdecydujemy się na taki zakup,  warto dokładnie sprawdzić, czy to się opłaca. Po pierwsze, należy  sprawdzić, czy rzeczywiście mamy do czynienie z kredytem bez odsetek. Na  koszt każdego kredytu składają się trzy elementy: prowizja, odsetki i  ewentualnie inne koszty, np. ubezpieczenie. Jeśli sklep reklamuje kredyt  jako oferowany „bez odsetek” albo „0%”, oznacza to, że nie pobiera  oprocentowania. To jednak nie wyklucza, że klient musi zapłacić prowizję  lub ponieść inny koszt. Zatem zanim zdecydujemy się na zakup na taki  kredyt, dokładnie dowiedzmy się, jakie są warunki samego kredytu.  Uważajmy też na inne kruczki. Czasami pod przykrywką kredytu gotówkowego  może się bowiem skrywać karta kredytowa. Co prawda kredyt jest wtedy  bez oprocentowania, ale trzeba za to ponosić stałe miesięczne opłaty za  kartę. Co kosztuje tyle samo lub nawet więcej niż oprocentowanie.

Czy nie przepłacasz za produkt?

Nawet jeśli okaże się, że kredyt jest  rzeczywiście bez żadnych kosztów, to nie oznacza jeszcze że zakup się  opłaca. Kluczowa pozostaje cena produktu. Praktycznie wszystkie produkty  dostępne w stacjonarnych sklepach można bowiem kupić w intrenecie. W  sieci ceny są zwykle niższe, nawet uwzględniając ceny dostawy danego  produktu. W internecie porównywanie cen danego produktu jest banalnie  proste, dlatego warto to zrobić w każdym wypadku. Jeśli okaże się, że  produkt w sieci jest o kilkadziesiąt czy kilkaset złotych tańszy, warto  zastanowić się, czy opłaca nam się zakup w stacjonarnym sklepie nawet na  bezpłatny kredyt. Może się okazać, że różnica w cenie jest wyższa niż  koszt kredytu gotówkowego na dany zakup. Pamiętajmy, że także w sklepach  internetowych można korzystać z zakupów na raty. Uzyskanie takiego  kredytu w niektórych wypadkach może być tak samo szybkie jak kredytu w  stacjonarnym sklepie. Zatem można na raty kupić produkt płacąc za niego  niższą, internetową cenę.

Po co raty 50 miesięcy?

Powinniśmy także zastanowić się, czy  rzeczywiście potrzebujemy kredytu aż na 50 miesięcy, czyli 4 lata i 2  miesiące. To znacznie dłużej niż wynosi obecnie żywotność różnych  urządzeń elektronicznych. Na przykład z telefonów komórkowych zwykle nie  korzystamy dłużej niż 24 miesiące, a niektórzy zmieniają je jeszcze  częściej. Jeśli zatem wybierzemy tak długi okres, to będziemy płacić  niższe raty, jednak grozi nam sytuacja, że będziemy spłacać kredyt za  rzecz, której już nie mamy lub przestała działać. Nawet zatem jeśli  wybieramy kredyt na 50 rat, lepiej spłacić go w krótszym czasie  dostosowanym do żywotności.

Czy naprawdę potrzebujesz danej rzeczy?

I na koniec zawsze warto dokładnie  zastanowić się, czy potrzebujemy rzeczy, którą chcemy kupić na kredyt.  Przy okazji promocji szczególnie często podejmujemy decyzje pod wpływem  impulsu. Warto unikać takich sytuacji, a na podjęcie decyzji o zakupie i  zadłużeniu się dać sobie trochę więcej czasu.

###

Aviva należy do największych grup  ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii.  Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Zarządza  aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do  pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy  emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe  dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i  pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza  aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł.  Dodatkowe informacje: www.aviva.pl

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.