O czym dzisiaj marzy Polka?
Kopiuj tekst

06.03.2015

O czym dzisiaj marzy Polka?

W tym roku Polki chciałyby  przede wszystkim schudnąć i uprawiać więcej sportu. A jak już mają  oszczędzać, to na konkretny cel. Ich najlepsze wakacje to zorganizowany  pobyt all inclusive w 5-gwiazdkowym hotelu, a gdyby miały do dyspozycji  15 000 zł na zabieg kosmetyczny, najchętniej udałyby się na odsysanie  tłuszczu. Aviva Investors TFI zbadało potrzeby i cele współczesnych  Polek.

Chcę być piękna i oszczędna!

Pierwsze miesiące roku to czas, kiedy  robi się różne postanowienia i weryfikuje swoje marzenia. Dom Badawczy  Maison przeprowadził badania dla Aviva Investors TFI, w których zapytał  Polki, jakie są ich pragnienia. Większość z tego, co panie w najbliższym  czasie chciałyby osiągnąć wiąże się z poprawą własnego wyglądu. Niemal połowa ankietowanych (44%) odpowiedziała, że najważniejsze jest dla nich zrzucenie wagi. Duża część badanych twierdzi, że będzie więcej  ćwiczyć i uprawiać więcej sportu (36%) oraz zdrowiej się odżywiać  (33%). Prawie 23% badanych kobiet chciałoby się skupić na swojej  aparycji, pójść do fryzjera bądź kosmetyczki.  Okazuje  się również, że bardzo wiele postanowień polskich kobiet wiąże się z  finansami. Co czwarta Polka chciałaby zaoszczędzić pieniądze na  wymarzony cel.

W sprawie finansów Polki są bardzo  rozsądne i twardo stąpają po ziemi. Dobrze zarządzają budżetem domowym,  wierzą, że trzeba mieć zawsze odłożone pieniądze niezależnie od dochodów  i większość ma jakieś odłożone pieniądze na czarną godzinę. Także ich  marzenia wokół finansów są bardzo realistyczne, najczęściej oszczędzają  na cele związane z bliskimi: remont mieszkania, wspólne podróże,  wyposażenie domu.

komentuje prof. Dominika Maison, założycielka Domu Badawczego Maison, który zrealizował badanie na zlecenie Aviva Investors TFI

Butów i torebek nigdy dość! Panie chciałyby kupić coś, o czym od dawna marzyły (11%). Niektóre marzenia związane są z rozwojem osobistym. Wiele pań twierdzi,  że ich celem jest stawianie na siebie i własne potrzeby (17%). Inne  chciałyby być lepszym człowiekiem. Są też pragnienia dotyczące zmiany  pracy (13%). Marzenia Polek wiążą się także z najbliższymi. Panie  postanawiają, że będą spędzać więcej czasu z rodziną (14%) i dziećmi  (11%). Kolejna grupa pragnień jest związana ze sprawianiem sobie  przyjemności – podróżowaniem (17%) lub czytaniem większej liczby książek  (co piąta ankietowana).
*Badanie przeprowadzone dla Aviva  Investors TFI przez Dom Badawczy Maison w dniach 15-24.01.2015 na  ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

*Badanie przeprowadzone dla Aviva  Investors TFI przez Dom Badawczy Maison w dniach 15-24.01.2015 na  ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

Głównym celem odkładania pieniędzy jest remont mieszkania czy domu oraz podróże. Wiele Polek oszczędza również na dobra trwałe, takie jak meble lub sprzęt RTV i AGD. 14%  badanych chce zbierać na edukację dzieci. Jak widać, panie na pierwszym miejscu stawiają dobro dzieci i rodzinnego gniazda, oszczędzają, by mieć fundusze na urządzenie i  wyposażenie domu oraz zapewnienie wakacyjnych wyjazdów całej rodzinie.  Na dalszych pozycjach na liście priorytetów znajduje się kupno dóbr  luksusowych, czyli torebek, butów bądź ubrań od znanych projektantów.  Także operacje plastyczne i inne zabiegi poprawiające urodę nie stoją  wysoko w hierarchii celów oszczędzania współczesnych Polek. Może to  oznaczać, że Polki boją się otwarcie mówić o swoich kompleksach lub że  prawie w ogóle ich nie mają.

Polki są oszczędne. Większość stara  się mieć jakieś zaoszczędzone pieniądze (63%). Nie każda jednak potrafi  równie skutecznie oszczędzać. Oszczędności częściej mają kobiety młodsze  (25-34 lata), niż starsze. Może to wynikać z tego, że jest im łatwiej  zaoszczędzić, gdyż często jeszcze nie mają rodziny i dzieci, na które  musiały by lub chciały wydawać pieniądze. Potwierdza to obserwacja, że  wśród kobiet posiadających dzieci 60% ma oszczędności, a wśród  bezdzietnych 72%. Może to również wynikać z różnic w poziomie edukacji  finansowej – wśród kobiet z wykształceniem wyższym 73% ma oszczędności, a  z zawodowym zaledwie 45%. Warto jednak podkreślić, że mimo iż cechy  demograficzne mają pewien wpływ na posiadanie oszczędności, to  zdecydowanie większe znaczenie  mają cechy charakteru, zapobiegliwość,  gospodarność czy umiejętność planowania swoich wydatków.

mówi Dominika Maison

*Badanie przeprowadzone dla Aviva Investors TFI przez Dom Badawczy  Maison w dniach 15-24.01.2015 na ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

*Badanie przeprowadzone dla Aviva Investors TFI przez Dom Badawczy  Maison w dniach 15-24.01.2015 na ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

Gdybym była bogata...

W badaniu dla Aviva Investors TFI zapytano Polki o marzenia, które chciałyby zrealizować, myśląc wyłącznie o sobie. Aż  41% ankietowanych kobiet odpowiedziało, że gdyby miało do dyspozycji 10  000 zł tylko na własne przyjemności, to najchętniej wydałoby je na  wyjazd. Najwięcej pań marzy o wyjazdach typu „all inclusive” –  zorganizowanych pobytach w egzotycznym miejscu w 5-gwiazdkowym hotelu.  Popularne są też wycieczki objazdowe ze zwiedzaniem jakiegoś kraju, np.  Francji lub Hiszpanii. Poza tym taką nagrodę badane przeznaczyłyby na remont pomieszczenia w domu (11%) albo kupno i przegląd samochodu (8%). Jak inaczej kobiety wydałyby taką kwotę? Na poprawę urody, czyli na pobyt  w spa lub odnowę biologiczną (8%), zabieg estetyczny (7%), operację  plastyczną (2%), kurację dchudzającą lub pakiet na siłownię (2%).
*Badanie przeprowadzone dla Aviva  Investors TFI przez Dom Badawczy Maison w dniach 15-24.01.2015 na  <br>ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

*Badanie przeprowadzone dla Aviva  Investors TFI przez Dom Badawczy Maison w dniach 15-24.01.2015 na  
ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet

Ponad połowa Polek zdecydowałaby  się na zabieg kosmetologiczny lub operację plastyczną, gdyby miała do  dyspozycji ekstra 15 000 zł. Najwięcej pań chciałoby poddać się zabiegowi odsysania tłuszczu (24%). Oprócz tego przeszłyby się do gabinetu na likwidację zmarszczek przy użyciu lasera lub botoksu (9%), lifting twarzy (5%) bądź inny zabieg upiększający (8%). Zgodziłyby się też na ingerencję chirurga plastycznego. Nieliczne Polki byłyby chętne poddać się zabiegom powiększenia biustu (5%), korekcji nosa i powiek (po 3%). Poprawienie ust oraz korekcja uszu są najmniej popularne (po 1%).
*Badanie Domu  Badawczego Maison dla Aviva Investors TFI zrealizowano w dniach  15-24.01.2015 metodą wywiadów on-line na Ogólnopolskim Panelu Badawczym  Ariadna (CAWI) na ogólnopolskiej grupie 1032 kobiet w wieku 25 lat i  więcej, reprezentatywnej ze względu na wiek i miejsce zamieszkania, o  dochodzie miesięcznym na osobę w gospodarstwie domowym wynoszącym min.  1500 zł.

###

Aviva należy do największych grup  ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii.  Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Zarządza  aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do  pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy  emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe  dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i  pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza  aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł.  Dodatkowe informacje: www.aviva.pl

Powiązane artykuły
Polki wcale nie są rozrzutne

Badanie przeprowadzone przez Dom  Badawczy Maison dla Aviva Investors TFI łamie stereotyp Polki jako  kobiety rozrzutnej.  Jakie więc są zachowania i postawy kobiet wobec  finansów?
Szybciej nie znaczy lepiej

Szybciej nie znaczy lepiej – jak jeżdżą kobiety, a jak mężczyźni?                                                                                                                                               Spośród 10 osób posiadających prawo jazdy 4 to kobiety, a liczba ta z roku na rok rośnie.  Jednak wciąż powszechny jest stereotyp „kobiety za kierownicą”, która  rzekomo powoduje wiele stłuczek, jeździ mało dynamicznie i nieporadnie.  Jednak raporty dotyczące wypadków w Polsce obalają ten mit. Mężczyźni  spowodowali w 2013 r. aż 74,1 % wypadków, a tylko 21,4% z nich zdarzyło się z winy kobiet.  
Masz już plany na 1 czerwca? Pomóż dziecku spełnić marzenia nie tylko od święta

Idealny przepis na Dzień Dziecka? Lody, wizyta w parku, zabawa na ulubionym placu zabaw, a może wycieczka do zoo? Bez względu na to, jakie atrakcje przygotowaliśmy, warto tego dnia zastanowić się, jak możemy zrealizować potrzeby naszego dziecka w dalszej przyszłości. W tym celu zwykle trzeba zebrać odpowiednią sumę pieniędzy. Jak to zrobić? Aviva wskazuje trzy proste kroki do skutecznego oszczędzania na start w dorosłość dziecka, które warto zastosować już dziś.
Mocny trzeci filar albo emerytury poniżej społecznie akceptowalnej granicy

Jeśli nie zwiększymy znacznie długoterminowych oszczędności, przeciętny poziom emerytury w stosunku do ostatniej płacy w Polsce spadnie do poziomu 37% przed połową tego stulecia – wynika z drugiej edycji raportu emerytalnego Avivy „Mind the Gap 2”. Dobry klimat dla trzeciego filaru może powstać, jeśli propozycje zawarte w rządowym planie budowy długoterminowych oszczędności zyskają szerokie poparcie  społeczne.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.