Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku

19.03.2015

Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku

Opublikowany

111.png

Miniony rok należał do najlepszych w liczącej 22 lata historii Avivy w  Polsce.

Podstawą sukcesów jest ponad 30% wzrost  nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i produktów inwestycyjnych.  Wyłamaliśmy się ze stagnacji na rynku życiowym. Duża w tym zasługa  naszej sieci doradców ubezpieczeniowych, która jest najbardziej  efektywna w Polsce pod względem pozyskiwania i utrzymania klientów.  Koncentrujemy się na ubezpieczeniach zapewniających szeroki zakres  ochrony, obejmujący zdrowie, życie i dochody rodzin. Osiągnęliśmy duży,  42% udział w nowych umowach IKE i IKZE zawartych przez ubezpieczycieli w  2014 roku (27 213 umów w Avivie wobec 64 985 w branży). Dobrze idzie  nam też sprzedaż ubezpieczeń grupowyc.

 Dzięki temu zwiększyliśmy  składkę przypisaną brutto w ubezpieczeniach na życie o 11%, do poziomu  ponad 2 mld zł i wypracowaliśmy wyższy zysk niż w poprzednich latach.
Swój wkład w te osiągnięcia mają też  pozostałe kanały sprzedaży: bancassurance, nasz wirtualny oddział oraz  Centrum Finansów Aviva – nowa sieć placówek w 10 dużych miastach. Obok  produktów Avivy placówki te oferują też wybrane usługi bankowe, głównie  kredyty hipoteczne i gotówkowe. W II kwartale otworzymy kolejne dwa  oddziały – w Rzeszowie i Krakowie.

W 2014 roku wypłaciliśmy klientom ponad  55 tys. świadczeń z polis na życie o łącznej wartości 258 mln zł – co  oznacza, że każdego dnia roboczego wypłacamy ponad milion zł. Najwyższa  wypłata z tytułu śmierci w ub. roku przekroczyła 660 tys. zł, zaś z  umowy poważne zachorowanie – 500 tys. zł.

W grudniu 2014 r. wygraliśmy wśród  ubezpieczycieli życiowych w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa,  organizowanym przez Gazetę Bankową, w którego jury zasiada m. in.  Rzecznik Ubezpieczonych. Sukces zawdzięczamy przyjaznym rozwiązaniom  obsługowym – m. in. temu że przeciętny czas od zgłoszenia roszczenia z  polis na życie do decyzji o wypłacie świadczenia wynosi u nas 6 dni, a  klienci mają dostęp do informacji o swoich polisach przez iKonto,  dostępne również na urządzeniach mobilnych. Wysoką jakość obsługi oraz  poważne traktowanie przez nas reklamacji potwierdza malejąca liczba  skarg do Rzecznika Ubezpieczonych.

Nie bierzemy udziału w nieracjonalnej  wojnie cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i korporacyjnych.  Efektem jest niższa składka Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, ale  celem biznesowym nie jest pozyskiwanie składki za wszelką cenę.  Przywiązujemy natomiast wagę do adekwatnej wyceny ryzyka i zapewniamy  wysoką jakość obsługi i likwidacji szkód. Na trudnym rynku majątkowym  osiągnęliśmy zdrowy, 96% poziom wskaźnika rentowności COR i  wypracowaliśmy wyższy zysk niż w 2013 roku.

Niedawno zaproponowaliśmy klientom nowy  standard ubezpieczeń komunikacyjnych. Obejmuje on bezpłatny kurs w  szkole bezpiecznej jazdy dla każdego klienta z OC, który miał stłuczkę,  szeroki zakres assistance oraz dedykowanego likwidatora szkody, który  odpowiada za załatwienie wszystkich formalności. Liczymy, że nasz  standard przyciągnie nowych klientów, dla których znaczenie ma wysoka  jakość w dobrej cenie. W ubezpieczeniach mieszkań i domów naszym atutem  jest gwarancja likwidacji większości zgłaszanych szkód w ciągu 10 dni  roboczych.

Utrzymujemy mocną pozycję na rynku  funduszy inwestycyjnych – na koniec 2014 roku Aviva Investors TFI  zarządzało aktywami klientów o wartości ponad 13 mld zł. W tym roku  chcemy wykorzystać szansę, jaką stwarza rekordowo niski poziom stóp  procentowych i przyciągnąć nowych klientów, którzy dotychczas pasywnie  przechowują swoje oszczędności w bankach.

Liczymy, że ich uwagę  przyciągnie nowy fundusz, który zamierzamy wprowadzić w połowie roku,  dający szansę na zysk o kilka punktów procentowych wyższy niż w bankach.Chcę też zwrócić uwagę na osiągnięcie  Avivy na Litwie, która w ubiegłym roku zdobyła pozycję lidera rynku pod  względem składki przypisanej brutto z ubezpieczeń na życie. Składka  wyniosła, po przeliczeniu, 188,2 mln zł, a zysk netto 39,2 mln zł.”

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

 Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

22222.png

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA 

3333333333.png

###

Aviva  należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem  rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i  Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do  pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy  emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe  dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i  pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza  aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł.  Dodatkowe informacje: www.aviva.pl, www.aviva.com

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.