Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku

19.03.2015

Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku

Opublikowany

111.png

Miniony rok należał do najlepszych w liczącej 22 lata historii Avivy w  Polsce.

Podstawą sukcesów jest ponad 30% wzrost  nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i produktów inwestycyjnych.  Wyłamaliśmy się ze stagnacji na rynku życiowym. Duża w tym zasługa  naszej sieci doradców ubezpieczeniowych, która jest najbardziej  efektywna w Polsce pod względem pozyskiwania i utrzymania klientów.  Koncentrujemy się na ubezpieczeniach zapewniających szeroki zakres  ochrony, obejmujący zdrowie, życie i dochody rodzin. Osiągnęliśmy duży,  42% udział w nowych umowach IKE i IKZE zawartych przez ubezpieczycieli w  2014 roku (27 213 umów w Avivie wobec 64 985 w branży). Dobrze idzie  nam też sprzedaż ubezpieczeń grupowyc.

 Dzięki temu zwiększyliśmy  składkę przypisaną brutto w ubezpieczeniach na życie o 11%, do poziomu  ponad 2 mld zł i wypracowaliśmy wyższy zysk niż w poprzednich latach.
Swój wkład w te osiągnięcia mają też  pozostałe kanały sprzedaży: bancassurance, nasz wirtualny oddział oraz  Centrum Finansów Aviva – nowa sieć placówek w 10 dużych miastach. Obok  produktów Avivy placówki te oferują też wybrane usługi bankowe, głównie  kredyty hipoteczne i gotówkowe. W II kwartale otworzymy kolejne dwa  oddziały – w Rzeszowie i Krakowie.

W 2014 roku wypłaciliśmy klientom ponad  55 tys. świadczeń z polis na życie o łącznej wartości 258 mln zł – co  oznacza, że każdego dnia roboczego wypłacamy ponad milion zł. Najwyższa  wypłata z tytułu śmierci w ub. roku przekroczyła 660 tys. zł, zaś z  umowy poważne zachorowanie – 500 tys. zł.

W grudniu 2014 r. wygraliśmy wśród  ubezpieczycieli życiowych w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa,  organizowanym przez Gazetę Bankową, w którego jury zasiada m. in.  Rzecznik Ubezpieczonych. Sukces zawdzięczamy przyjaznym rozwiązaniom  obsługowym – m. in. temu że przeciętny czas od zgłoszenia roszczenia z  polis na życie do decyzji o wypłacie świadczenia wynosi u nas 6 dni, a  klienci mają dostęp do informacji o swoich polisach przez iKonto,  dostępne również na urządzeniach mobilnych. Wysoką jakość obsługi oraz  poważne traktowanie przez nas reklamacji potwierdza malejąca liczba  skarg do Rzecznika Ubezpieczonych.

Nie bierzemy udziału w nieracjonalnej  wojnie cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i korporacyjnych.  Efektem jest niższa składka Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, ale  celem biznesowym nie jest pozyskiwanie składki za wszelką cenę.  Przywiązujemy natomiast wagę do adekwatnej wyceny ryzyka i zapewniamy  wysoką jakość obsługi i likwidacji szkód. Na trudnym rynku majątkowym  osiągnęliśmy zdrowy, 96% poziom wskaźnika rentowności COR i  wypracowaliśmy wyższy zysk niż w 2013 roku.

Niedawno zaproponowaliśmy klientom nowy  standard ubezpieczeń komunikacyjnych. Obejmuje on bezpłatny kurs w  szkole bezpiecznej jazdy dla każdego klienta z OC, który miał stłuczkę,  szeroki zakres assistance oraz dedykowanego likwidatora szkody, który  odpowiada za załatwienie wszystkich formalności. Liczymy, że nasz  standard przyciągnie nowych klientów, dla których znaczenie ma wysoka  jakość w dobrej cenie. W ubezpieczeniach mieszkań i domów naszym atutem  jest gwarancja likwidacji większości zgłaszanych szkód w ciągu 10 dni  roboczych.

Utrzymujemy mocną pozycję na rynku  funduszy inwestycyjnych – na koniec 2014 roku Aviva Investors TFI  zarządzało aktywami klientów o wartości ponad 13 mld zł. W tym roku  chcemy wykorzystać szansę, jaką stwarza rekordowo niski poziom stóp  procentowych i przyciągnąć nowych klientów, którzy dotychczas pasywnie  przechowują swoje oszczędności w bankach.

Liczymy, że ich uwagę  przyciągnie nowy fundusz, który zamierzamy wprowadzić w połowie roku,  dający szansę na zysk o kilka punktów procentowych wyższy niż w bankach.Chcę też zwrócić uwagę na osiągnięcie  Avivy na Litwie, która w ubiegłym roku zdobyła pozycję lidera rynku pod  względem składki przypisanej brutto z ubezpieczeń na życie. Składka  wyniosła, po przeliczeniu, 188,2 mln zł, a zysk netto 39,2 mln zł.”

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

 Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

22222.png

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA 

3333333333.png

###

Aviva  należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem  rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i  Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do  pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy  emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe  dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i  pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza  aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł.  Dodatkowe informacje: www.aviva.pl, www.aviva.com

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Mieszkanie jako lokata? Słabe fundamenty

temu

Ceny mieszkań galopują, ale kolejnych chętnych nie brakuje. Kupujemy nie tylko po to, aby mieć gdzie mieszkać – traktujemy mieszkanie, dom czy działkę jak lokatę oszczędności. Polskę ogarnęła moda na inwestycje w mieszkania na wynajem. Wciąż panuje opinia, że na nieruchomościach nie można stracić. Ma ona jednak słabe fundamenty…
Damsko-męskie spojrzenie na oszczędności

temu

W najbliższych latach lokaty bankowe można traktować bardziej jak sejf niż inwestycje – z tego zdaje sobie sprawę niemal połowa Polaków. Część z nich rozgląda się za bardziej dochodowymi formami lokowania oszczędności. Mężczyźni (44%) częściej niż kobiety (26%) deklarują poszukiwanie alternatywy dla lokat. Panowie częściej niż panie mają „na radarze” obligacje skarbowe i fundusze inwestycyjne, natomiast kobiety chętniej ulokują swoje oszczędności w mieszkanie lub działkę. Takie wnioski płyną z badania „Czy to już koniec niskooprocentowanych lokat?” zrealizowanego dla Avivy.
Chude lata na lokatach. Lepiej nie będzie

temu

Polacy od kilku lat nie mogą wyjść z szoku, że odsetki od lokat w bankach są tak niskie. Zwykle poniżej 1% rocznie. Za trzymanie pieniędzy na ROR-ach nie dostajemy z reguły nic. To się w głowie nie mieści, bo kilka-kilkanaście lat temu banki płaciły za depozyty 7-8%, a nawet więcej. Co się dzieje? Dlaczego bankom nie zależy na naszych oszczędnościach?
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w 2017 roku. 

temu

Aviva. Społeczna z natury. Raport społeczny za 2017.

Polki wcale nie są rozrzutne

Badanie przeprowadzone przez Dom  Badawczy Maison dla Aviva Investors TFI łamie stereotyp Polki jako  kobiety rozrzutnej.  Jakie więc są zachowania i postawy kobiet wobec  finansów?