Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku
Kopiuj tekst

19.03.2015

Wyniki finansowe grupy Aviva w Polsce w 2014 roku

111.png

Miniony rok należał do najlepszych w liczącej 22 lata historii Avivy w  Polsce.

Podstawą sukcesów jest ponad 30% wzrost  nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i produktów inwestycyjnych.  Wyłamaliśmy się ze stagnacji na rynku życiowym. Duża w tym zasługa  naszej sieci doradców ubezpieczeniowych, która jest najbardziej  efektywna w Polsce pod względem pozyskiwania i utrzymania klientów.  Koncentrujemy się na ubezpieczeniach zapewniających szeroki zakres  ochrony, obejmujący zdrowie, życie i dochody rodzin. Osiągnęliśmy duży,  42% udział w nowych umowach IKE i IKZE zawartych przez ubezpieczycieli w  2014 roku (27 213 umów w Avivie wobec 64 985 w branży). Dobrze idzie  nam też sprzedaż ubezpieczeń grupowyc.

 Dzięki temu zwiększyliśmy  składkę przypisaną brutto w ubezpieczeniach na życie o 11%, do poziomu  ponad 2 mld zł i wypracowaliśmy wyższy zysk niż w poprzednich latach.
Swój wkład w te osiągnięcia mają też  pozostałe kanały sprzedaży: bancassurance, nasz wirtualny oddział oraz  Centrum Finansów Aviva – nowa sieć placówek w 10 dużych miastach. Obok  produktów Avivy placówki te oferują też wybrane usługi bankowe, głównie  kredyty hipoteczne i gotówkowe. W II kwartale otworzymy kolejne dwa  oddziały – w Rzeszowie i Krakowie.

W 2014 roku wypłaciliśmy klientom ponad  55 tys. świadczeń z polis na życie o łącznej wartości 258 mln zł – co  oznacza, że każdego dnia roboczego wypłacamy ponad milion zł. Najwyższa  wypłata z tytułu śmierci w ub. roku przekroczyła 660 tys. zł, zaś z  umowy poważne zachorowanie – 500 tys. zł.

W grudniu 2014 r. wygraliśmy wśród  ubezpieczycieli życiowych w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa,  organizowanym przez Gazetę Bankową, w którego jury zasiada m. in.  Rzecznik Ubezpieczonych. Sukces zawdzięczamy przyjaznym rozwiązaniom  obsługowym – m. in. temu że przeciętny czas od zgłoszenia roszczenia z  polis na życie do decyzji o wypłacie świadczenia wynosi u nas 6 dni, a  klienci mają dostęp do informacji o swoich polisach przez iKonto,  dostępne również na urządzeniach mobilnych. Wysoką jakość obsługi oraz  poważne traktowanie przez nas reklamacji potwierdza malejąca liczba  skarg do Rzecznika Ubezpieczonych.

Nie bierzemy udziału w nieracjonalnej  wojnie cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i korporacyjnych.  Efektem jest niższa składka Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, ale  celem biznesowym nie jest pozyskiwanie składki za wszelką cenę.  Przywiązujemy natomiast wagę do adekwatnej wyceny ryzyka i zapewniamy  wysoką jakość obsługi i likwidacji szkód. Na trudnym rynku majątkowym  osiągnęliśmy zdrowy, 96% poziom wskaźnika rentowności COR i  wypracowaliśmy wyższy zysk niż w 2013 roku.

Niedawno zaproponowaliśmy klientom nowy  standard ubezpieczeń komunikacyjnych. Obejmuje on bezpłatny kurs w  szkole bezpiecznej jazdy dla każdego klienta z OC, który miał stłuczkę,  szeroki zakres assistance oraz dedykowanego likwidatora szkody, który  odpowiada za załatwienie wszystkich formalności. Liczymy, że nasz  standard przyciągnie nowych klientów, dla których znaczenie ma wysoka  jakość w dobrej cenie. W ubezpieczeniach mieszkań i domów naszym atutem  jest gwarancja likwidacji większości zgłaszanych szkód w ciągu 10 dni  roboczych.

Utrzymujemy mocną pozycję na rynku  funduszy inwestycyjnych – na koniec 2014 roku Aviva Investors TFI  zarządzało aktywami klientów o wartości ponad 13 mld zł. W tym roku  chcemy wykorzystać szansę, jaką stwarza rekordowo niski poziom stóp  procentowych i przyciągnąć nowych klientów, którzy dotychczas pasywnie  przechowują swoje oszczędności w bankach.

Liczymy, że ich uwagę  przyciągnie nowy fundusz, który zamierzamy wprowadzić w połowie roku,  dający szansę na zysk o kilka punktów procentowych wyższy niż w bankach.Chcę też zwrócić uwagę na osiągnięcie  Avivy na Litwie, która w ubiegłym roku zdobyła pozycję lidera rynku pod  względem składki przypisanej brutto z ubezpieczeń na życie. Składka  wyniosła, po przeliczeniu, 188,2 mln zł, a zysk netto 39,2 mln zł.”

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

 Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

22222.png

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA 

3333333333.png

###

Aviva  należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem  rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 31 mln klientów w Europie, Azji i  Ameryce Północnej. Zarządza aktywami o wartości ponad 300 mld funtów. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Należy do  pionierów nowoczesnych ubezpieczeń na życie i liderów rynku funduszy  emerytalnych. Oferuje też produkty inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe  dla firm i klientów indywidualnych, grupowe ubezpieczenia na życie i  pracownicze programy emerytalne. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza  aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł.  Dodatkowe informacje: www.aviva.pl, www.aviva.com

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.