Ile kosztuje uroczystość pierwszej komunii?

12.05.2015

Ile kosztuje uroczystość pierwszej komunii?

Na zorganizowanie uroczystości pierwszej komunii dziecka  trzeba dysponować co najmniej tysiącem złotych. A wielu rodziców wydaje  na ten cel znacznie więcej. Komunia dziewczynki kosztuje 250 zł więcej  niż chłopca.

Specjaliści z Centrum Finansów Aviva postanowili oszacować koszty,  jakie rodzice ponoszą w związku z pierwszą komunią dziecka. Z wyliczeń  wynika, że 1000 zł to absolutne minimum. Pierwsza komunia w wersji  premium może kosztować 5 tys. zł i więcej.
Najważniejsze wydatki związane z komunią to zakup ubioru i akcesoriów  oraz organizacja uroczystego obiadu. Poza tym rodzice ponoszą też  koszty udekorowania kościoła oraz koszty utrwalenie uroczystości na  filmie lub zdjęciach.
Koszt ubioru dziecka wynosi od 350 do 1500 zł. Składa się na to koszt  alby, którą jest obecnie najpopularniejszym ubiorem komunijnym (90-150  zł), albo garnituru lub sukni. Warto dodać, że wielu rodziców kupuje  dziecku zarówno albę do kościoła, jak i dodatkowy strój, w jaki dziecko  przebiera się po tej uroczystości. Koszt butów to od 60 do 150 zł.  Dziecko musi tez posiadać książeczkę, różaniec, medalik oraz świecę.  Rodzice mogą zaoszczędzić nawet 200 zł, jeśli dziecko wykorzysta  akcesoria, które zwykle zostały od chrztu.
Uroczystość komunijna dziewczynki jest o około 250 zł droższa niż w  wypadku chłopca. Rodzice muszą dodatkowo kupić wianek za 25-60 zł oraz  torebkę i rękawiczki za 50-200 zł. Dziewczynki też częściej niż chłopacy  chodzą przed uroczystością do fryzjera, co może kosztować nawet 200 zł.
Rodzice płacą też parafii za udekorowanie kościoła, oprawę muzyczną i  inne elementy związane z uroczystością. To przeciętnie koszt około 100  zł. Filmowanie lub zdjęcia zamawiane dla większej liczby dzieci to około  75 zł. W przypadku indywidualnego fotografa koszty mogą być  kilkukrotnie wyższe.
Co ciekawe, koszty pierwszej komunii w miastach i na wsi są podobne. Z  tym, że na wsiach więcej kosztuje ubiór, a mniej wydaje się na obiad,  który zwykle odbywa się w domu. Koszt takiego obiadu to około 500 zł na  12 osób. W miastach silniejszy jest trend ku bardziej oszczędnej  organizacji komunii w kościele, dzieci zwykle występują w albach co  bardzo obniża koszty. Jednak to, co rodzice zaoszczędzą w ten sposób,  zwykle wydają na bardziej wystawne, zwykle organizowane w restauracjach  obiady lub przyjęcia komunijne. Organizacja komunii na 12 osób w  restauracji waha się od 900 zł do nawet prawie 3000 zł.
Oddzielną pozycję stanowią prezenty. Największa popularnością cieszą  się obecnie rowery, smartfony, tablety, zegarki, konsole do gier oraz  quady. Taki prezent może kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych.  Warto wspomnieć, że zamiast bardzo popularnej gotówki, prezentem mogą  stać się różnego rodzaju produkty finansowe, np. wpłata do  oszczędnościowej polisy na życie albo do funduszu inwestycyjnego.  Popularne są także wyroby ze złota, np. okolicznościowe sztabki.

Aviva należy do największych grup  ubezpieczeniowych w Europie. W Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku  jako Commercial Union). Specjalnością Avivy są ubezpieczenia na zdrowie i  życie. Firma ubezpiecza też mieszkania, domy, samochody i majątek firm  klientów. Ułatwia oszczędzanie i inwestowanie pieniędzy na ważne cele, w  tym na emeryturę. Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami  powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe  informacje: www.aviva.pl

Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.