Powstaną nowe miejsca przyjazne dzieciom i ich rodzicom

14.06.2016

Powstaną nowe miejsca przyjazne dzieciom i ich rodzicom

Opublikowany

Konkurs grantowy „To dla mnie  ważne”, zorganizowany przez Fundację Aviva, ponownie udowodnił, jak  mocno wspólny cel – spełnianie marzeń najmłodszych, łączy lokalne społeczności. W czasie ośmiu tygodni zgłoszono do niego 238 pomysłów z całej Polski, na które internauci oddali niemal 240 tysięcy głosów. Z 20 najpopularniejszych, jury z udziałem m.in. Małgorzaty Kożuchowskiej i Jaśka Meli, wybrało 10 laureatów, wśród których rozdysponowało 225  tysięcy złotych. Ich projekty już wkrótce zostaną zrealizowane.

Spełniamy dziecięce marzenia

Po raz czwarty jury konkursu grantowego Fundacji Aviva stanęło przed niezwykle trudnym zadaniem. Spośród 20 finałowych inicjatyw, które zdobyły najwięcej głosów w internetowym plebiscycie, wyłoniło 10 laureatów z ośmiu województw. To wśród nich rozdzielono pulę grantów o łącznej wartości 225 tysięcy złotych. Środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie projektów dedykowanych dzieciom do 13. roku życia i ich rodzicom.
Już wkrótce powstaną kolejne miejsca  przyjazne najmłodszym i pomagające w ich wychowaniu. To projekty, które wspierają integrację lokalnej społeczności, rozwój i rehabilitację osób niepełnosprawnych oraz zapewniają miejsca do wspólnej rekreacji w miejscowościach, w których ich najbardziej brakuje. W tym roku granty umożliwią m.in. otwarcie specjalistycznej pracowni dostosowanej do terapii polisensorycznej, zakup sprzętu oraz organizację zajęć szermierki czy stworzenie bezpiecznego boiska sportowego. Sfinansowany będzie również tematyczny plac zabaw „Miasteczko Strażackie”, ogrody dedykowane terapii i edukacji, a także mobilna świetlica i kreatywna strefa gier chodnikowych.

Razem możemy więcej

Ponadto, w ramach konkursu, 71  inicjatyw zdecydowało się skorzystać z dodatkowej formy wsparcia poprzez  finansowanie społecznościowe, czyli crowdfunding. Dzięki temu dotychczas zebrały niemal 28 500 zł od ponad 2 500 wspierających. Na stronie www.todlamniewazne.pl jeszcze do jutra (15 czerwca) można wesprzeć projekt bliski naszemu  sercu i przekazać online dowolną kwotę, minimum 5 zł. Akcję dodatkowo wspiera Blik, który do każdej wpłaty o wartości min. 10 zł dołoży 10 zł.
Po raz kolejny uczestnicy konkursu „To  dla mnie ważne” dowiedli, że wspólnie mogą osiągnąć naprawdę dużo. Przykładem jest inicjatywa „Chcę być mistrzem” z województwa śląskiego,  która wśród zgłoszonych pomysłów zebrała największą kwotę. Grant pozwoli sfinansować młodym biegaczkom dojazdy na zawody, pokryć opłaty startowe czy zakup niezbędnego sprzętu. Startując w programie crowdfundingowym projekt zebrał 14 561 zł od niemal 1 450 osób. Wniosek ten zdobył największe poparcie w finansowaniu społecznym, co Fundacja Aviva postanowiła dodatkowo nagrodzić, podwajając zebraną kwotę.
W 2014 roku Fundacja Aviva  uruchomiła konkurs grantowy „To dla mnie ważne”, którego celem jest wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych dla dobra dzieci w wieku do 13. roku życia i ich rodziców. Wnioski oceniło jury w składzie: Małgorzata Kożuchowska, aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna, aktywnie działająca na rzecz potrzebujących; dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy; Iga Młynarczyk, blogerka parentingowa angażująca się w akcje społeczne na rzecz dzieci; prof. Janusz Książyk, kierownik Kliniki Pediatrii, Żywienia i Chorób Metabolicznych w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie; Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty; Jacek Olszewski, członek zarządu Fundacji Kropla Życia im. Agaty Mróz-Olszewskiej oraz Jasiek Mela, założyciel Fundacji Poza Horyzonty. W jury pracują też Monika Kulińska i Agnieszka Wieczorek-Nowak z zarządu Fundacji Aviva. 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsza kampania telewizyjna ubezpieczeń majątkowych Avivy

temu

Aviva pierwszy raz w telewizji reklamuje ubezpieczenia mieszkania i domu. 
Wyniki finansowe Avivy w Polsce w I połowie 2018 r.

temu

W I połowie 2018 r. Aviva, wraz z BZ WBK-Aviva, wypłaciła klientom świadczenia z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 159 mln zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 108 mln zł.
Czego Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania?

temu

Aż 82% Polaków nie wie, że w ramach ubezpieczenia mieszkania może ubezpieczyć rower. 64% nie zdaje sobie sprawy, że dzięki takiej polisie może wezwać hydraulika lub ślusarza w przypadku awarii w mieszkaniu. A połowa zapytanych mylnie uważa, że ubezpieczenia nieruchomości nie można kupić przez internet. Czego jeszcze Polacy nie wiedzą o ubezpieczeniu swoich czterech kątów? Aviva przygotowała zestawienie Top 7 na podstawie wyników badania ARC Rynek i Opinia.
Wakacyjny boom na ubezpieczenia mieszkań i domów

temu

Miesiące wakacyjne to nie tylko boom na ubezpieczenia podróżne, ale także mieszkaniowe. Przed wyjazdem na urlop Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie swojego domu. Teraz w Avivie mogą ubezpieczyć mieszkanie zarówno na czas wyjazdu, jak również na rok, dwa lub trzy.