Powstaną nowe miejsca przyjazne dzieciom i ich rodzicom

14.06.2016

Powstaną nowe miejsca przyjazne dzieciom i ich rodzicom

Konkurs grantowy „To dla mnie  ważne”, zorganizowany przez Fundację Aviva, ponownie udowodnił, jak  mocno wspólny cel – spełnianie marzeń najmłodszych, łączy lokalne społeczności. W czasie ośmiu tygodni zgłoszono do niego 238 pomysłów z całej Polski, na które internauci oddali niemal 240 tysięcy głosów. Z 20 najpopularniejszych, jury z udziałem m.in. Małgorzaty Kożuchowskiej i Jaśka Meli, wybrało 10 laureatów, wśród których rozdysponowało 225  tysięcy złotych. Ich projekty już wkrótce zostaną zrealizowane.

Spełniamy dziecięce marzenia

Po raz czwarty jury konkursu grantowego Fundacji Aviva stanęło przed niezwykle trudnym zadaniem. Spośród 20 finałowych inicjatyw, które zdobyły najwięcej głosów w internetowym plebiscycie, wyłoniło 10 laureatów z ośmiu województw. To wśród nich rozdzielono pulę grantów o łącznej wartości 225 tysięcy złotych. Środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie projektów dedykowanych dzieciom do 13. roku życia i ich rodzicom.
Już wkrótce powstaną kolejne miejsca  przyjazne najmłodszym i pomagające w ich wychowaniu. To projekty, które wspierają integrację lokalnej społeczności, rozwój i rehabilitację osób niepełnosprawnych oraz zapewniają miejsca do wspólnej rekreacji w miejscowościach, w których ich najbardziej brakuje. W tym roku granty umożliwią m.in. otwarcie specjalistycznej pracowni dostosowanej do terapii polisensorycznej, zakup sprzętu oraz organizację zajęć szermierki czy stworzenie bezpiecznego boiska sportowego. Sfinansowany będzie również tematyczny plac zabaw „Miasteczko Strażackie”, ogrody dedykowane terapii i edukacji, a także mobilna świetlica i kreatywna strefa gier chodnikowych.

Razem możemy więcej

Ponadto, w ramach konkursu, 71  inicjatyw zdecydowało się skorzystać z dodatkowej formy wsparcia poprzez  finansowanie społecznościowe, czyli crowdfunding. Dzięki temu dotychczas zebrały niemal 28 500 zł od ponad 2 500 wspierających. Na stronie www.todlamniewazne.pl jeszcze do jutra (15 czerwca) można wesprzeć projekt bliski naszemu  sercu i przekazać online dowolną kwotę, minimum 5 zł. Akcję dodatkowo wspiera Blik, który do każdej wpłaty o wartości min. 10 zł dołoży 10 zł.
Po raz kolejny uczestnicy konkursu „To  dla mnie ważne” dowiedli, że wspólnie mogą osiągnąć naprawdę dużo. Przykładem jest inicjatywa „Chcę być mistrzem” z województwa śląskiego,  która wśród zgłoszonych pomysłów zebrała największą kwotę. Grant pozwoli sfinansować młodym biegaczkom dojazdy na zawody, pokryć opłaty startowe czy zakup niezbędnego sprzętu. Startując w programie crowdfundingowym projekt zebrał 14 561 zł od niemal 1 450 osób. Wniosek ten zdobył największe poparcie w finansowaniu społecznym, co Fundacja Aviva postanowiła dodatkowo nagrodzić, podwajając zebraną kwotę.
W 2014 roku Fundacja Aviva  uruchomiła konkurs grantowy „To dla mnie ważne”, którego celem jest wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych dla dobra dzieci w wieku do 13. roku życia i ich rodziców. Wnioski oceniło jury w składzie: Małgorzata Kożuchowska, aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna, aktywnie działająca na rzecz potrzebujących; dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy; Iga Młynarczyk, blogerka parentingowa angażująca się w akcje społeczne na rzecz dzieci; prof. Janusz Książyk, kierownik Kliniki Pediatrii, Żywienia i Chorób Metabolicznych w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie; Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty; Jacek Olszewski, członek zarządu Fundacji Kropla Życia im. Agaty Mróz-Olszewskiej oraz Jasiek Mela, założyciel Fundacji Poza Horyzonty. W jury pracują też Monika Kulińska i Agnieszka Wieczorek-Nowak z zarządu Fundacji Aviva. 
Powiązane artykuły
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Rusza kampania telewizyjna Avivy „Wiem, czym oddycham”

22 października Aviva rozpoczyna kampanię telewizyjną, która jest elementem akcji „Wiem, czym oddycham”. Firma buduje świadomość, że powietrze w naszych mieszkaniach również jest zanieczyszczone przez smog i proponuje rozwiązanie – domowe oczyszczacze powietrza dla klientów wybierających ubezpieczenie na życie w Avivie. Z kolei w sobotę 27 października w Krakowie odbędzie się organizowany przez Avivę bieg w maskach antysmogowych – AirRun. Na stronie wiemczymoddycham.pl do 5 grudnia trwa głosowanie w konkursie na 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza dla społeczności lokalnych.
Aviva wprowadza OC z tytułu wykonywania zawodu

Aviva kontynuuje zapowiadany wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych i poszerza ofertę o kolejną kategorię ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej - OC z tytułu wykonywania zawodu.
Już blisko 300 lokalizacji czujników w konkursie „Wiem, czym oddycham”. Trwa głosowanie.

Z całej Polski płyną zgłoszenia nowych lokalizacji czujników smogu w konkursie Fundacji Aviva „Wiem, czy oddycham”. W akcji bierze udział blisko 300 miejsc. Czujniki jakości powietrza otrzyma 100 lokalizacji z największym poparciem w głosowaniu internetowym.
Zbadaj płuca, bo smog szkodzi 

Smog to wciąż jeden z największych problemów ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Z danych WHO wynika, że 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w UE znajduje się w naszym kraju. Koszty leczenia schorzeń wywoływanych przez smog mogą wynosić nawet 30 mld euro[1] rocznie. Dlatego Aviva przygotowała drugą odsłonę kampanii społeczno-edukacyjnej „Wiem, czym oddycham” i została partnerem strategicznym Dni Spirometrii 2018. Celem tegorocznej kampanii, która startuje 1 października, jest promocja profilaktyki, zarówno w zakresie monitorowania jakości powietrza, jak i badań płuc. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń. Ubezpieczyciel wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.