03.04.2017

Młodzi rodzice chcą wspierać finansowo start swoich dzieci w dorosłość. Jeszcze bardziej niż pokolenie 40+.

Rodzice chcą wspierać finansowo start swoich pociech w dorosłe życie – taki wniosek płynie z badania IQS przeprowadzonego na zlecenie Avivy[1]. Podczas gdy przytłaczająca większość, bo 83% ankietowanych uważa, że młodym należy się wsparcie, jedynie 17% jest zdania, że pełnoletnie już dzieci powinny radzić sobie same. ...

Czytaj dalej
18.10.2016

Mocny trzeci filar albo emerytury poniżej społecznie akceptowalnej granicy

Jeśli nie zwiększymy znacznie długoterminowych oszczędności, przeciętny poziom emerytury w stosunku do ostatniej płacy w Polsce spadnie do poziomu 37% przed połową tego stulecia – wynika z drugiej edycji raportu emerytalnego Avivy „Mind the Gap 2”. ...

Czytaj dalej
22.01.2016

Polak finansowym... singlem - jak oszczędzają Polacy?

Niechętny zmianom i samodzielnie podejmujący decyzje dotyczące wyboru produktów finansowych – taki portret Polaka wyłania się na podstawie raportu „Polak finansowym…singlem”. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy, niezależnie od tego, czy jesteśmy w związku czy nie, pod względem finansowym zachowujemy się jak single. ...

Czytaj dalej
16.06.2015

Aviva wyróżniona za relacje z klientami

Aviva otrzymała tytuł "Firma Przyjazna Klientowi" w kolejnych latach 2010-2015 na podstawie badania poziomu obsługi klientów i ich satysfakcji. Tytuł nadaje Fundacja Obserwatorium Zarządzania po przeprowadzeniu niezależnego audytu. ...

Czytaj dalej
18.03.2015

Polki wcale nie są rozrzutne

Badanie przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison dla Aviva Investors TFI łamie stereotyp Polki jako kobiety rozrzutnej.  Jakie więc są zachowania i postawy kobiet wobec finansów? Finansowy portret Polki Często słychać opinie – zwłaszcza powtarzane przez mężczyzn – że kobiety nierozsądnie dysponują swoimi finansami, wydają pieniądze na ubrania, kosmetyki oraz wizyty u kosmetyczki czy fryzjera. ...

Czytaj dalej
01.10.2014

Twój mężczyzna żyje chwilą, spędza dużo czasu ze znajomymi i lubi ryzykowne zachowania? Mamy dobrą wiadomość - gdy zostanie ojcem, to się zmieni

Z badań ARC Rynek i Opinia zrealizowanych w ramach Programu Aviva dla Młodych Rodziców wynika, że po narodzinach dziecka aż 79% rodziców (zarówno matek, jak i ojców) zaczyna przykładać coraz większą wagę do bezpieczeństwa rodziny. Myślą o przyszłości długofalowo (58%) i są mniej skłonni do ryzykownych zachowań (55%).

Czytaj dalej