29.06.2017

Jak sprawnie dostać odszkodowanie po kolizji - pomóż sobie i nam

Sprawna, rzetelna i przyjazna likwidacja szkody w mieniu to cel nie tylko klienta korzystającego z ubezpieczeń. W rzeczywistości to także cel ubezpieczyciela, a także cel społeczny. Aviva przygotowała kilka prostych porad dla klientów – jak pomóc sobie i ubezpieczycielowi w osiągnięciu wspólnego celu.

1. Wykonaj telefonem i prześlij zdjęcia z miejsca kolizji, dokumentujące uszkodzenia pojazdów i ewentualnie innych przedmiotów. Jeśli masz zamontowaną kamerę samochodową, udostępnij nam nagranie wideo z przebiegu kolizji. Zwróć uwagę, czy w rejonie miejsca kolizji jest monitoring.

2. Nie podpisuj oświadczeń, wobec których masz wątpliwości – zwłaszcza w stresującej sytuacji po kolizji. W szczególności nie poświadczaj nieprawdy.

3. W mailach i pismach do ubezpieczyciela umieszczaj numer swojego telefonu.

4. Powiadom nas o wcześniejszych uszkodzeniach pojazdu i innych zgłaszanych przedmiotów, niezwiązanych z bieżącą kolizją.

5. Jeśli kupujesz pojazd używany z zagranicy, przed jego rejestracją w Polsce wykonaj kopie (lub skany) dokumentów pochodzenia oraz zrób zdjęcia obrazujące jego stan techniczny.

6. Uszkodzenia naprawiaj w serwisie poleconym przez ubezpieczyciela, co zapewni szybkie oględziny i najem samochodu zastępczego.

7. Sprawdź, czy Twój ubezpieczyciel oferuje bezpośrednią likwidację szkód (BLS). Jeśli tak, możesz zgłosić szkodę i dostać odszkodowanie od swojego ubezpieczyciela. To bardziej komfortowe rozwiązanie.

###

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 34 mln klientów w 16 krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe informacje: www.aviva.plwww.aviva.com